Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / motor dood, lang leve de nieuwe motor
1 2 3 Terug Volgende  
- Van Matex (ForumPro) op 17-10-2008 17:30
En nu Mazda Nederland nog.

http://www.racingbeat.com/pdf/rx8warranty.pdf
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-10-2008 19:28
En nu even een goed berichtje in deze treurige thread:

Op het duits forum heeft Ruedi de 200.000 km stand gepasseerd!
Natuurlijk met de eerste motor.

http://www.rx8-fan.de/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=17671

Dat ga ik ook met 2 vingers in de neus halen,  hoop ik....

Outjer
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-10-2008 20:20
Ja tuurlijk, je gaat er ook zo zuinig mee om! ;-)
- Van Feito (Deelnemer) [nl] op 02-01-2009 10:29
sinds 5 dagen staat mij rx8 bij de garage (doornekamp leusden )wilde niet meer starten vrees dat de motor overleden is want ze hadden al naar de bougies
gekeken maar start nog steeds niet de rx is van 2004 met 65dkm lijkt mij niet dat de motor dan stuk mag gaan dus maar even afwachten tot nader bericht.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 02-01-2009 15:38
helaas is gebleken dat de kilometerstand af en toe niks uitmaakt... Sterkte en hopelijk valt het mee
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 02-01-2009 17:39
Spannend Feito! Hou ons op de hoogte.

Enne, doe ze de groeten daar. Ze kennen ons.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 02-01-2009 22:33
ach denk maar zo je krijgt een gratis nieuwe motor... is kut ff geen auto maar daarna weer een auto zo goed als nieuw... en ja de motor hoord niet zo kort mee te gaan maar je doet er niets aan...
- Van janr (Deelnemer) [nl] op 18-01-2009 14:08
GT,

Hoe staat met de geplande actie zijn er al vorderingen te melden?

Mvg,
Jantjer
- Van janvo (Beginner) [nl] op 28-01-2009 21:08
ik ben bang dat ik de volgende ben! mijn Rex van 2004, SP, 39000 km) wilde maandag niet starten, is naar Almere gesleept, lag niet aan de bougies, en niet aan de brandstoftoevoer. morgen wordt gemeten of er compressie is.
als mijn bange vermoedens uitkomen, dan is een gezamenlijke actie geen overbodige luxe!
ik houd jullie op de hoogte
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-01-2009 21:26
Weer een 2004 model....

Wel kut voor je.....nog niet veel km enzo...
- Van Renesis (ForumPro) op 29-01-2009 11:13
Succes. Laten we hopen op een "winterdipje" in plaats van een overleden motor.
- Van Lings (SuperForumposter) [nl] op 29-01-2009 14:11
hoi Feito,
is er al goed nieuws

Grt Lings
- Van janvo (Beginner) [nl] op 10-02-2009 21:34
gelukkig!! Goed nieuws: motor heeft niet het loodje gelegd, maar probleem zat 'm toch in de bougies. blijkbaar heeft de vorige eigenaar mijn rex toch wat al te voorzichtig bereden. dus nu maar lekker toeren maken om de boel schoon te houden.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-02-2009 07:09
Gelukkig! Gefeliciteerd.
Regelmatig rijden en af en toe flink toeren maken als ie lekker warm is, kan sowieso geen kwaad, je hebt er namelijk een hoop lol van. ;-)
Sinds wanneer heb jij je RX-8 Janvo?
- Van Renesis (ForumPro) op 11-02-2009 15:55
Ahh, een goed excuus om regelmatig tunnels op te zoeken. ;)
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 13-02-2009 00:23
hoezo tunnels kan toch gewoon waar je maar wil ;)
- Van Renesis (ForumPro) op 13-02-2009 09:58
Dat klopt natuurlijk helemaal. Toch hebben tunnels een extra charme. Meestal ook nog leuk voor medeweggebruikers. :)
- Van jeroen (Deelnemer) [nl] op 19-03-2009 15:04
Hallo mensen ,

volgende kapote motor is er.
vandaag wagen weggebracht voor beurt 75000km.
problemen met starten en wat lampies natuurlijk gelijk even doorgegeven. ik dacht dat het kwam omdat er verleden week nieuwe katilisator eronder was gezet.
word ik net gebeld dat ik de wagen kan ophalen maar dat er een vervolg afspraak gemaakt moet worden omdat de motor niet meer te herstellen is
er werd me wel verteld dat ik hem van de impoteur kreeg en dat terwijl hij buiten garantie is ...(model half/eind 2005)
over twee weken word de motor vervangen ...

Groetjes Jeroen 
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 19-03-2009 15:24
Klote voor je......

Kan je er wel nog "normaal" mee rijden dan? Omdat je de Rex gewoon kan ophalen en je nog twee weken moet wachten?

Sterkte, gelukkig word het wel betaald door Mazda.
- Van Renesis (ForumPro) op 19-03-2009 15:47
Bij welke dealer is dat als ik vragen mag?

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Scholten een eigen mening op het onderwerp motorvervanging heeft. :?

Succes in ieder geval. ;)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-03-2009 18:35
En hebben ze gezegd wat nu eigenlijk het probleem is?
- Van jeroen (Deelnemer) [nl] op 21-03-2009 17:10
hallo

ja is klote maar kan er mee doorrijden zei de dealer hier in Oud-Beijerland...zal het zien moet van de week paar honderd km rijden
eenigste waar ik wel last van kan hebben is dat de motor prutteld en niet snel zal starten als de motor warm is

het probleem van de kapotte motor heeft temaken dat er teweinig smering komt in de motor..dat werd me verteld
ben er niet veel verder op ingegaan ben zelf niet zo technies .

ben blij dat het op kosten van mazda is ...dat is wel aardig geregeld .

groetjes Jeroen
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-04-2009 01:55
Poll linkje van het Us forum:

http://www.rx8club.com/poll.php?do=showresults&pollid=1783

30 uit 2004, 9 uit 2005, 102 geen....
- Van GirlyRX8 (Powerposter) [be] op 25-04-2009 12:10
Tel daar dus maar de mijne bij. Ik had trouwens net dezelfde problemen. Moeilijk starten met warme motor en bij het starten maakte hij een hoesterig geluid. De nieuwe motor die er nu in zit is veeeeel vinniger dan de vorige ooit geweest is. Vroeger had ik altijd de indruk dat ik moest "duwen" bij het optrekken en nu zweeft de wagen precies onder mij.
- Van Renesis (ForumPro) op 25-04-2009 15:09
Fijn dat ik een 2004 model heb. Ik hou mijn hart al vast... :?
- Van Matex (ForumPro) op 26-05-2009 21:34
Het leven van een RX gaat niet over rozen.
Wordt je niet belaagt door hagelstenen zo groot als golfballen,dan wel rode lampjes.
Na een weekje vertoeven in Duitsland met heerlijke stukken snelweg,en mooie slingerende wegen langs de moezel.
Toch zeker een 10 tal maal de rode lamp (motortemperatuur) gaan branden.
En dit terwijl de temperatuur wijzer lings van het midden (laag)bleef staan.
Op de camping koelvloerstof en olie gecontroleerd en alles ok.
Wat op viel dat bij ca 220Km in 5 met daarna naar 6 er geen versnelling meer was.
Bij de laatste keer dat ik dit deed kreeg ik nog 244 Km op de teller.

Nou weet ik niet of de tankbeurd bij Shell met V Power racing benzine hier een bijdrage leverd aan een hogere temperatuur ?

Na een telefoontje met de dealer melde deze dat als de rode lamp aangaat je de auto meteenaan de kant moet zetten en Mazda Euro service moet bellen.
En absoluut NIET door moet rijden i.v.m mogelijke motorschade.
Omdat het lampje ook weer uit ging,kreeg ik het advies het motormanagement te resetten.
Ik heb de twee reset methoden uitgevoerd.
1 Dagteller ingedrukt contact aan tot TEST in de Km teller zichtbaar wordt.
2 Contact aan en snel ca 20x het rempendaal indrukken tot de wijzer van de oliedruk meter tot de helft uitslaat.

En nu maar hopen dat het lampje uitblijft.
Verder geen rare geluiden of startproblemen tot nu toe.

>Fijn dat ik een 2004 model heb.Ik hou mijn hart al vast... :?

- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 27-05-2009 06:27
Ik ben driftig aan het duimen voor je, Matex! ;)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 27-05-2009 08:01
Het probleem zit in een overgevoelige sensor.
Die zit in het expansietankje en bij vervanging van die sensor moet je dat als geheel bestellen.
Kost enkele 100 euro's
En dat terwijl er niets aan de hand is.

Advies: Hou het waternivo in de gaten en als dat niet zakt is er ook niets aan de hand.

De reset met de dag teller wist de gevens van de zelflerende computer en daarna zou de rex iets feller moeten zijn.
Helpt dus niet bij radiatorlampje.

De reset met het rempedaal heeft te maken met de standsensor van de wankelrotor.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 27-05-2009 17:53
Outjer

Bedankt voor de heldere uitleg.
Zelf heb ik er ook geen slecht gevoel van over gehouden.
Buiten het soms iritante lampje,gevoelsmatig geen (top snelheid in Nederland) prestatie vermindering.
Ik zal het vloeistof niveau regelmatiger kontroleren.

wordt vervolgt.
- Van Renesis (ForumPro) op 28-05-2009 18:12 Edited 28-05-2009 18:16
Heeft die prestatievermindering niet met een brandstofvervuiling te maken? Misschien het nakijken waard. ;)

>Wat op viel dat bij ca 220Km in 5 met daarna naar 6 er geen versnelling meer was.
>Bij de laatste keer dat ik dit deed kreeg ik nog 244 Km op de teller.


Dit is precies hetzelfde als wij hadden. Ik weet overigens niet zeker of onze topsnelheid tegenwoordig weer halen. Helaas nog geen mogelijkheid gezien om te testen.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-05-2009 19:39 Edited 28-05-2009 19:42
Ook een vrij kritisch en gevoelig onderdeel dat tot minder fut kan leiden is de Mass Air Flow sensor, de luchtmassameter heet dat geloof ik in het nederlands. Als die vervuild is, gaat de kompjoeter de fout in bij het bepalen van het mengsel. Natuurlijk zijn er nog tientallen andere mogelijke oorzaken.
- Van gdegoeij (Deelnemer) [nl] op 09-06-2009 16:13
Had hier ook last van tijdens t vrij rijden op Zandvoort. Precies hetzelfde gedaan als Outjer ook al schrijft. Dus gewoon de temperatuurmeter in de gaten houdens tijdens t rijden en vooraf en na afloop gewoon het koelvloeistofniveau handmatig controleren. Dan is er nix aan t handje. Maar k geef toe: in t begin moet je toch wel een beetje 'je best doen' om het lampje te negeren. Maar dat gaat vanzelf over ;-)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / motor dood, lang leve de nieuwe motor
1 2 3 Terug Volgende  

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill