CasperRX-8:
> Zeg dan gewoon dat je je eigen uitlaat wilt
> verpatsen hahaha....
> EPS Hogezand zijn in ieder geval echt geen amateurs
> hoor, echte vaklui. Check www.uitlaten.com
Als je dat zo wil zien moet jij dat weten, maar bedoel het in ieder geval niet zo.
Wil alleen duidelijk stellen dat er op technisch vlak veel punten zijn waar je bij een RX rekening mee moet houden.
Zeker als je de wijzigingen ook op lange termijn nog goed wil hebben.
En EPS ken ik al lange tijd en zij maken idd mooie uitlaten voor veel auto's en meteen op maat.
De uitlaten worden mooi gemaakt onder de auto en er wordt mogelijk nog wat "gespeeld" met demping om het
geluid naar wens te krijgen, maar er wordt niet "getuned" om vermogen en koppel te beïnvloeden dmv een andere uitlaat.
Dat zou voor hen (en uiteindelijk de eindklant) te duur uitkomen.
Uitlaten die geproduceerd worden door een gerenomeerde tuner die wordt wel gemaakt met het oog op performance tesamen met
het oog op een mooi gezond geluid.
Zo'n uitlaat wordt voor een bepaalde auto ontwikkeld en doorgetest alvorens deze te koop wordt aangeboden.
Dat kan niet met iets wat terplaatsen onder de auto wordt gefabriceerd.
Komt dan nog eens bij dat om een wankel te tunen, je niet zomaar eender wat kan doen met de uitlaat.
Je kan zelfs meer fout doen dan goed, ook al heb je een open pot, geen pot of wat dan ook.
Ook is de inhoud en de constructie van de demper anders omwille van de extreem hoge uitlaatgastemperaturen.
Tot zover deze uiteenzetting.
B