> Wat ik ook vind trouwens is dat er aan depijlstok
> wat van die witte sludge zit als je olie pijlt.
> maar ik rij er ook zeer rustig mee en iedere dag
> maar 30 km ongeveer,
>
> Voor de APK hoeft de kat alleen optisch aanwezig te
> zijn, rotatie motoren zijn namelijk vrijgesteld van
> de viergasmeting dus de werking van
> de katalysator wordt niet getest.
>
> De tank ondergaat elke 10-12 keer uitzetten een
> vacuumtest (kan je ook horen, zeker in een garage)
> en soms willen de tankdoppen niet helemaal goed
> afsluiten waardoor je de foutcode gaat krijgen.
> Normaal gesproken gaat die CEL ook weer vanzelf weg
> als bij de volgende test de dop wel goed vast zit.
> Ik weet niet hoe het hier is, maar in de US is het
> een redelijk bekend probleem. Nieuwe tankdop lost
> het ook op. (Laat je niet door de dealer wijsmaken
> dat die hele EVAP systeem uit elkaar gehaald moet
> worden!)
>
> 't Klinkt heel stom ik weet het, maar het is nou
> eenmaal zo, net zoals het nou eenmaal zo is dat de
> Rex iets te makkelijk een CEL geeft. Keertje
> misfire? CEL! Keertje vuile sensor ergens? CEL! Dop
> niet goed vast? CEL! Lamba inderdaad ook (hoewel
> dat echt niet zo vaak voorkomt volgens mij) CEL!
> Op zich niet zo erg, maar je moet wel telkens naar
> de dealer om dat lampje weg te krijgen.
>
> De mayonaise op de peilstok is normaal... de
> oliekoelers hebben eigenlijk een te grote
> capaciteit waardoor je snel condensvorming krijgt
> bij kortere ritten, zeker als het al koud is, en
> dat reageert met de olie en geeft die witte drap.
> Kan geen kwaad verder trouwens.
> Deze is / kan dus weer uit gaan vanzelf wat ook gebeurt is
Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill