Hm,
Yori heeft het over een Citroen CX.
De Citroen birotor was niet een succes.
Ik dacht dat Citroen alle auto's (300 of zoiets) teruggekocht en vernietigt heeft.
Dat was toen tevens het einde van de nederlandse Van Veen Wankelmotorfiets.
Die gebruikte namelijk het Birotorblok van Citroen.
In het autovision museum in Altlußheim (bei Hockenheim-Duitsland) heb ik een Citroen Birotor zien staan.
http://www.autovision-tradition.de/autovision/navigator.php?seite=wankelfahrzeuge&sprache=deMaar terug naar het project:
De citroen heeft natuurlijk voorwielaandrijving en de Rx 8 heeft achteraandrijving.
Ik neem aan dat je de originele bak van de citroen wilt gebruiken en het blok een kwart slag wilt draaien.
Of ligt het originele CX blok ook in lengterichting?
Denk er aan dat de Rx 8 erg grote water en oliekoelers heeft.
Probeer dat maar eens onder te brengen.
Onze RX 8 heeft de waterkoeler erg schuin geplaatst.
Daar is ruimte voor omdat de het blok ver naar achter zit. Zelfs achter de vooras.
De CX heeft ook een erg lage motorkap, maar het blok plus bak ligt niet zover naar achter.
Verder zou je de gearing aan het hoge toerental kunnen aan passen.
Anders trekt ie niet lekker.
Een probleem wordt zeker de electronica.
In het inlaat traject zitten kleppen, sensors, etc. Daar krijg je hoofdpijn van.
Ik heb wel eens een NSU RO 80 (ook voorwielaandrijving) gezien en daar ziet het nog redelijk eenvoudig uit.
Gewoon een carburateur, etc.
Outjer