> ...
> Eén die op maat gemaakt is en die getest is voor
> een rex zal wel goed werken denk ik.
> Volgende week vrijdag weet ik te zeggen hoe het is
> met de op maat gemaakte Skytune uitlaat.....
> Er gaat ook nog een turbo supercharger in, geen
> electrische want die zijn te gevaarlijk als de
> motor stationair draait.
> Ze hebben het idd heel goed voor elkaar bij Mazda.
> Een auto die veel te weinig vermogen heeft in
> verhouding met het verbruik en die onbetrouwbaar
> is!!!!!
> Heb jij hem helpen ontwikkelen misschien als ik jou
> als de grote specialist hier bezig hoor!
> Toch één iemand op deze site die niet alles in het
> belachelijke trekt. Bedankt Accel!
> Kheb dit artikel gelezen en het was zeer
> interessant maar als ik het goed begrijp heeft een
> K&N sportluchtfilter dan ook geen enkele zin want
> die filter laat enkel meer lucht door maar daar ben
> je blijkbaar niets mee als ik het artikel goed
> begrepen heb. Dan ben je dus beter af met de
> originele papieren luchtfilter waarbij je geen
> risico hebt dat er rotzooi door gaat?
> Ze hebben het idd heel goed voor elkaar bij Mazda.
> Een auto die veel te weinig vermogen heeft in
> verhouding met het verbruik en die onbetrouwbaar
> is!!!!!
> Heb jij hem helpen ontwikkelen misschien als ik jou
> als de grote specialist hier bezig hoor!
> Ze hebben het idd heel goed voor elkaar bij Mazda....
> Een auto die veel te weinig vermogen heeft in
> verhouding met het verbruik!!
> Ook 506 PK.
> Ik heb niet alle antwoorden geleest maar hier is
> mijn ervaring.
>
> Ik heb een professionele backgroung in PCM
> programering van productie Ford benzine motoren. Ik
> heb 4 jaren in G-B gewerkt voor Ford il de 90s.
> Ik heb een 192 pk RX-8 sinds february 2004 met
> 106.000 km. Ik ben ook de technische moderator op
> de Franse RX-8 forum sinds de start.
>
> In January 2009 heb ik een PCM programering
> gereedschap in Australië gekocht. Ik heb sinds mijn
> PCM herprogrameert en hier is wat ik ervan kan
> zeggen : de originele injectie kaarten zijn echt te
> rijk. De bedoeling is eerst om de catalysator te
> beschermen. Maar ook waarschijnlijk om een groter
> verschil te creeren in vergelijking met de 231 pk
> versie, omdat de injectie kaarten voor de 231 pk
> een beejte beter zijn (dat is, dichter bij de
> optimale punt voor vermogen).
> Ik heb de injectie cijfers (lambda cijfers in feit)
> verbeterd in de kaarten om dichter bij LBT (Leanest
> for Best Torque, dat is de optimale punt voor
> vermogen) te gaan. Ik heb ook de RPM limiter tot
> 9000 r/min geplaats (vanaf 7500 op de192 pk). Er is
> inderdaad steeds potentieel in de 192 pk motor
> verder dan ten minste 8000 r/min! De nieuwe
> injectie kaarten hebben de acceleratie vanaf 4000
> r/min heel veel verbeterd. De kleinste verbetering
> in prestaties in een wagen dat een normale mens kan
> voelen is 10%. Een specialist (engine calibrator
> b.v.) kan even 5% voelen. Ik ben er zeker van dat
> de verbetering in vermogen op mijn RX-8 is tussen
> 10 en 15%.
> Er zijn nu veel verschillende programering
> gereedschapen op het markt die specifiek ontwikkeld
> werden voor de RX-8. En onze ervaring op de RX-8
> France forum is dat ze zijn de beste
> performance/price investering op het markt voor de
> RX-8.
>
> Tot ziens,
>
> Fabrice
> 3 jaar niet actief geweest op het forum en weer terug?
> Hi Fabrice,
>
> Bedankt voor de info/update.
> Doe je nog chippen en wat kost het?
>
> Outjer
>Ik heb ook een 50mm gat in de eerste brik van mijn catalysator gemaakt om de exothermische reactie (en dus temperatuur) te verlagen. Dat helpt ook met vermogen. En steeds >OK met de technische controol (ik was ervan verbaasd)!
>
> Een gat in het eerste brik ? heb je een grote boor
> door de kat (of gedeelte van da kat) geboord?
Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill