> Klopt wat je zegt het is niet te controleren. Wat
> betreft gaten boren, daar heb ik ook aan gedacht
> maar de hitte komt van onder van de motor en dat
> blijft nu tenminste onder de plaat. En wat die
> japanners betreft, er zijn nog wel wat meer zaken
> waar ze anders over gedacht hebben bij onze Rexen.
> Hoewel ik over het algemeen niet iemand ben die die
> zomaar dingen gaat veranderen hoor want die
> japanners hebben door deze auto meer slapenloze
> nachten gehad dan ik.
>
> Gr. Ronald
> Thx Ruud. Het lijkt toch wel alsof ze normaal strak
> op die plaat zitten, hetgeen ik ook zou verwachten,
> want zo koel je normaal gesproken elektronische
> componenten. Begrijp ik goed dat ze door dat
> stripje boven de plaat komen te zweven, bij de
> modificatie? Dan zou je namelijk wel eens de zaak
> slechter in plaats van beter kunnen maken.
> Normaliter zou je dan op die plaat iets van koel
> vinnen verwachten aan de onderkant? die zitten er
> niet onder, dus dan is de additionele koelwaarde
> van het plaatje waarop ze gemonteerd zitten ook te
> verwaarlozen lijkt mij?
> Echter zijn het wel altijd dezelfde plekken die zo
> wit aan slaan, wat dan ook wel weer aan duit dat
> het de schade door de bobine zelf wordt veroorzaakt?
> Wellicht een leuk idee om er een soort van koelvin
> onderdoor te sluizen (net zoals ze bij computers
> doen met van die heatpipes)?
> Beste Dennis,
>Dus ja beetje lastig maar het is toch ook
> hobby, net zo als hier op de site er over lezen en
> schrijven.
>
> Gr. Ronald
> serie I en II RX-8 en daar staat tussen, NEW IGNITION COIL BACKING /MOUNTING PLATE (NOW VENTILATED).
> Hai Ruud,
>
> Bedankt dat scheelt mij weer zoeken, ik zat er dus
> niet echt naast nu maar hopen dat die japanners
> gelijk hebben. Wat betreft die gaten zoals ik al
> dacht niet echt een goed plan. Ik vind het wel een
> zielig spleetje ik vraag me af of dit veel helpt.
>
> Gr. Ronald
> Of het nu een spleetje is of een vlak, je houdt
> altijd geleidingswarmte.
> Foutje, 2 keer zoveel ;)
>
> Zuigermotor 1 vonk per 2 krukasomwentelingen per bougie.
> Wankelmotor 1 vonk per krukasomwenteling. Een
> volledige 360 van een rotor zijn 3
> krukasomwentelingen, maar dus ook 3 vonken per
> bougie.
>
> Maar wat er ook nog bijkomt is dat de Renesis
> meestal meer toeren maakt natuurlijk :P
> Dennis:
>
> Lucht is een prima isolator, denk aan de
> stilstaande lucht in een spouwmuur bv.
> Het geleidend vermogen van metaal ligt vele malen hoger.
>
> Daarom kan een spleet tussen de plaat en de bobines
> werken.
>
> Gaten in de plaat levert naast directe instraling
> van de warmte,
> een convective warmtestroom op, waardoor de
> isolatie van de
> luchtlaag tussen plaat en bobine teniet gedaan wordt.
> PS Ik moet zeggen dat de discussies hier (ik volg
> veel zonder te posten) constructief zijn, hulde!
Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill