Not logged inRX8NL.COM
Forum Help Search Register Login
Up Topic Techniek en prestaties / Techniek / motor viel uit op 6000 toeren
- By chris (Deelnemer) [nl] Date 02-03-2018 17:54
Vandaag was ik even een mooi stukje toeren met de rex.
en zoals de titel wel doet vermoeden viel de motor uit dat ik hem doortrok in de toeren.
begon laag in z'n 2 en dat ik bij de 6000 toeren kwam voelde het alsof ik het gaspedaal los liet (wat ik niet deed) en ik remde weer af door de motor.
als soort van paniek reactie trap ik het koppelingspedaal in en de toerenteller valt terug naar 0 en lampjes gaan branden alsof ik hem laat afslaan.

vervolgens wil de motor ook niet meer aan en ik hoor hem ook niet ontsteken.
blok draait wel rond en klinkt niet raar maar het is net alsof de vonk weg is of dat er geen brandstof in komt.

Ik had nog niet het idee dat mijn motor al aan het einde zat aangezien de warme en koude starten nog gewoon goed gingen.

2 uur later ongeveer nadat de sleepdienst me netjes thuis had gebracht... bedacht ik me dat 150 km hiervoor is de rex bij de mazda dealer geweest voor de terugroepactie's.
daarbij is er bij de brandstofpomp iets afgebroken tijdens het ombouwen waardoor er een compleet nieuwe pomp in is gegaan (onderdeel kon niet los besteld worden).

daardoor begin ik me nou af te vragen of daar misschien het probleem ligt... maar als ik op internet zoek naar problemen met een defecte brandstofpomp draait de motor meestal nog wel.
en hebben ze meestal meer moeite om vol vermogen te geven en hoge toeren...

iemand enig idee of dit uberhaupt een optie is?
of klinkt dit toch meer als een revisie?

slechte ideën zijn er niet dus a.u.b. gooi alle ideën maar op :)

Groet Chris.
- By Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 02-03-2018 18:45
Tja dat hij zo uitvalt 150 km na het plaatsen van een nieuwe brandstofpomp klinkt niet als toeval. Daar zou ik toch het eerste naar kijken.
- By Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 02-03-2018 19:36
Een defecte pomp, en dat kan op 2 manieren,

1 hij pompt te weinig brandstof, dus hij kan niet genoeg
druk leveren aan de motor , maar daardoor kun je nog "rijden" hetzij zeer beperkt...

2 de pomp doet niets meer, de motor draait dan wel tijdens het starten, maar zal niet aanslaan.

Ik zou idd eerst naar die pomp (laten) kijken, en gelijk de dealer bellen waar je deze T.A. hebt
laten uitvoeren.

Groetjes M&M
- By chris (Deelnemer) [nl] Date 05-03-2018 17:19
Vanmiddag gebeld door de Mazda dealer...
Met slecht nieuws... het was niet de brandstof pomp

Ben nu toch wel bang voor een blok dat het niet meer doet ...

Dus woensdag gaat de rex naar Hoebeke!
- By Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 06-03-2018 00:08
Blijft heel vreemd dat het gebeurt nadat de pomp vervangen is...

Weet je zeker dat het blok stuk is of gaven ze daar geen duidelijkheid over?
- By Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 06-03-2018 12:16
Mij is lang geleden hetzelfde overkomen. Motor sloeg zonder enige waarschuwing of sputteren af, op de snelweg bij 130 km/u op de cruise control. Zelfde verschijnselen, maar dan met mijn vorige auto, een MX-3 V6. Het bleek uiteindelijk de centrale computer te zijn. Het blok mankeerde niets.

Ik heb de rekening niet meer, maar herinner me dat de computer prijzig was. Zo'n € 1100,--.

Veel succes,
Olof
- By chris (Deelnemer) [nl] Date 06-03-2018 16:16
Zonet de rex weer opgehaald morgen gaat die naar Hoebeke.
Had al met ze afgesproken als het niet de brandstof pomp was dat die naar zeeland ging dus zij hebben er verder niet veel tijd aan besteed.

Wel werd me nog verteld dat ze gekeken hadden of die fonkte ... en dat deed die wel.
Brandstof kwam ook goed aan bij de motor.

Dus weet het nog niet 100% zeker maar ik ga er vanuit dat ik een revisie moet...
- By Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 06-03-2018 18:40
Er staat me iets bij dat een wankelmotor op zich nog draait op 1 rotor....
- By chris (Deelnemer) [nl] Date 06-03-2018 19:00
Dat klopt idd!
Mijn blok heeft ook wel eens op 1 gedraaid door een breuk in de kabelboom

Ik hoop ook dat ze bij Hoebeke een losse connector of zo vinden dat ik met €100 weer rijd.
Maar ik ga ondertussen al van het ergste uit ...

En ik weet dat het geen losse connector is dan moet er een foutcode tevoorschijn komen haha
- By JGM (ForumPro) [nl] Date 07-03-2018 11:05
Hoeveel KM heeft je blok nu gelopen?
Ik zag in je berichten geschiedenis dat je vorige blok net voor de 100.000km is overleden??? Klopt dit?

Ik ben benieuwd, ook wat het probleem nu werkelijk is.

Succes!

Mvg.
- By chris (Deelnemer) [nl] Date 07-03-2018 22:49
Klopt ja... originele blok ging bij mij op 99.960 km

Maar daarna is er geen revisie gedaan maar een 2e hands blok erin
Wat ik van te voren ook wist dat het een grote gok was maar heb €700 betaald voor dit blok
En deze heeft nog 24.000 km gedraaid...

Maar ja dit keer dus naar Hoebeke en ze dachten morgen tijd te hebben om het probleem te zoeken

Maar naar mijn idee kan het zowat alleen nog het blok zijn

Brandstof pomp is gecontroleerd en werkt en hij fonkt...

We gaan het mee maken...
- By Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 14-03-2018 11:04
Ik was bij Hoebeke vandaag en vroeg even hoe het zat. De motor schijnt in orde te zijn, probleem is met de brandstofpomp. Waarschijnlijk niet goed gemonteerd oid.
- By chris (Deelnemer) [nl] Date 14-03-2018 11:21
Zou ik heel blij van worden...

Maar laatste keer dat ik ze aan de telefoon had zijden ze dat Mn blok vast staat
En dat er een nieuw blok in moest...

Sinds dien heb ik niks meer van ze gehoord dus neem aan dat ze in de verwarring waren met een andere...

Wel top dat er nog naar gevraagd wordt!
- By Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 18-03-2018 09:52
Dat zou wel ontzettend stom zijn dat ze de brandstofpomp verkeerd gemonteerd hebben!
Mocht dat zo zijn (ik hoop het echt voor je!) dan zou ik die andere garage daar wel ff op wijzen...
Nou, ik hoop echt dat het met een sisser afloopt, dat zou super zijn!

Grtz Dennis.
Up Topic Techniek en prestaties / Techniek / motor viel uit op 6000 toeren

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill