Vandaag was ik even een mooi stukje toeren met de rex.
en zoals de titel wel doet vermoeden viel de motor uit dat ik hem doortrok in de toeren.
begon laag in z'n 2 en dat ik bij de 6000 toeren kwam voelde het alsof ik het gaspedaal los liet (wat ik niet deed) en ik remde weer af door de motor.
als soort van paniek reactie trap ik het koppelingspedaal in en de toerenteller valt terug naar 0 en lampjes gaan branden alsof ik hem laat afslaan.
vervolgens wil de motor ook niet meer aan en ik hoor hem ook niet ontsteken.
blok draait wel rond en klinkt niet raar maar het is net alsof de vonk weg is of dat er geen brandstof in komt.
Ik had nog niet het idee dat mijn motor al aan het einde zat aangezien de warme en koude starten nog gewoon goed gingen.
2 uur later ongeveer nadat de sleepdienst me netjes thuis had gebracht... bedacht ik me dat 150 km hiervoor is de rex bij de mazda dealer geweest voor de terugroepactie's.
daarbij is er bij de brandstofpomp iets afgebroken tijdens het ombouwen waardoor er een compleet nieuwe pomp in is gegaan (onderdeel kon niet los besteld worden).
daardoor begin ik me nou af te vragen of daar misschien het probleem ligt... maar als ik op internet zoek naar problemen met een defecte brandstofpomp draait de motor meestal nog wel.
en hebben ze meestal meer moeite om vol vermogen te geven en hoge toeren...
iemand enig idee of dit uberhaupt een optie is?
of klinkt dit toch meer als een revisie?
slechte ideën zijn er niet dus a.u.b. gooi alle ideën maar op :)
Groet Chris.