Hoi allemaal,
Na heel veel gelezen te hebben hier wordt het tijd om mij voor te stellen.
Mijn naam is Kenny, 33 jaar en kom uit Landgraaf; helemaal in het zuiden van het land. Sinds mijn 18e heb ik altijd Mazda's gehad, waaronder een 323 BF Turbo, een 323 BG Turbo 4x4, een MX6 en op moment voor dagelijks gebruik een Mazda 3. Tevens heb ik nog een oude BMW 745 turbo uit 1981.
Aangezien ik als autotechnicus altijd geïnteresseerd ben geweest in techniek, heeft de wankelmotor en dus ook de RX8 altijd speciale aantrekkingskracht gehad. Echter was het er eigenlijk nooit van gekomen om zelf een RX8 aan te schaffen. Daar is nu dus verandering in gekomen.
Ik heb vorige maand in Duitsland voor weinig geld een zwarte RX8 HP opgehaald met pas 84000 km waarvan de compressie op de tweede kamer niet in orde was. Ik had gedacht de motor te demonteren en met een nieuw setje seals al een heel eind te komen. Jammer maar helaas. De huizen waren teveel beschadigd. Dus, op zoek naar een andere motor.
Na navraag gedaan te hebben in NL (5500,-) en D (4100,-) vond ik de prijzen voor een nieuwe motor wel erg hoog. Toch ook nog even bij een Mazda dealer in België geïnformeerd.
Toevallig had deze nog een NIEUWE motor op voorraad waar hij graag vanaf wilde! De prijs was zo scherp dat ik deze motor niet kon laten staan.
Na een weekendje sleutelen heeft mijn RX8 dus een harttransplantatie achter de rug. Tevens is meteen de koppeling vervangen. Ook heb ik de originele velgen laten poedercoaten want de originele lak was flink aan het afbladeren...
Sinds de motorwissel heb ik pas 750 km gereden want ik moet nog naar de RDW om het Nederlands kenteken aan te vragen. Auto start echter koud en warm perfect en motor loopt ook als een naaimachine. Enige puntje van aandacht, wat mij nu pas is opgevallen, is dat de motorsteunen nog vervangen moeten worden.
Al met al hoop ik lang plezier van mijn Rex te hebben.
Hier een foto van het ophalen; met het oude project het nieuwe project gehaald ;)
En zo staat ie er nu bij: