Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Motorblok ombouwen
- Van ptrb (Powerposter) [nl] op 07-10-2013 18:11
Hallo Allen,

Zoals enkele wellicht al hebben gelezen, ben ik bezig mijn motorblok om te wisselen.
Gezien het nieuwe motorblok dat toch uit de auto is vraag ik me af welke acties ik het beste kan nemen,
om ervoor te zorgen dat de RX8 lang mee gaat en de pijn van de gehele ombouw te verzachten door wellicht een upgrade uit te voeren.

De acties die ik ga uitvoeren:
Nieuwe olie;
Nieuw olie filter;
Nieuw Luchtfilter;
Nieuwe bougies; (bobines en kabels zijn nog goed)
Nieuw interieur filter;
Nieuwe Riemen;

Zou het wellicht verstand zijn om gelijk de koppeling te vervangen?
Of misschien een lichter vliegwiel?
Ik zit ook een klein beetje te spelen met het idee van een Turbo, voor die extra 30 pk power.
De RX8 is een auto voor erbij dus veel km's zal hij niet rijden, betekend dit dat de slijtage handelbaar is, of juist niet?

En zou de versnellingsbak van mijn 136dkm blok nog goed genoeg zijn, of zal ik hem direct mee vervangen?
Nieuwe blok heeft 63dkm gelopen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Ik hoor graag jullie tips en adviezen.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-10-2013 18:45
de olieleidingen van de oliekoelers vervangen

Groetjes M&M
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-10-2013 09:04
Goeie tip!

Olof
- Van ptrb (Powerposter) [nl] op 08-10-2013 13:33
Oke, ze lijken in zeer goede staat, geen beschadigingen.
Hoe kan ik controleren of ze koelers aan vervangingen toe zijn?
Ik ga even zoeken naar de leidingen.

Is het verstandig om de koppeling te vervangen?
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Motorblok ombouwen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill