Heb zojuist onderstaand bericht naar het Facebook account van Mazda Nederland gestuurd:
===========
Hallo,
Ik heb de wielen (velg+band) van mijn Mazda RX-8 afgelopen winter voor het eerst bij Mazda Aarts te Helmond in opslag gegeven. Tijdens het wisselen bemerkte de dealer dat ze 1 wiel niet uitgebalanceerd kregen. Na nadere inspectie bleek er een flinke deuk en barst aan de binnenkant van de velg te zitten. Zij hebben deze deuk niet geconstateerd toen de wielen in november onder de auto uit kwamen (ze geven toe dat ze de wielen destijds niet gecontroleerd hebben). Ze beweren echter dat deze deuk niet bij hun ontstaan is en geven aan dat het mijn eigen probleem is.
Ik ben met dit wiel ook bij een bandencentrum geweest en die geven ook aan dat het erop lijkt dat het wiel flink klem gezeten heeft of dat er overheen gereden is; er is ook een grote donkere vlek (zonder verdere schade die op bv stoeprandschade zou duiden) op de band zichtbaar ter hoogte van de deuk.
Ik ben hier zeer ontevreden over, ik ben super zuinig op deze auto en dan gebeurt er zoiets en lijk ik ook nog zelf voor de kosten op te kunnen draaien. Ik geef toe, ik kan zelf helaas ook niet bewijzen dat deze schade bij de dealer ontstaan is, maar ik vind het beschamend dat ze niet eens een tegemoetkoming in de kosten voorstellen.
Met vriendelijke groet,
Pascal Willemsen