Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / renesis poorten. racingbeat template
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 27-09-2012 11:26
hello guys,
Wat denken jullie hiervan (http://www.racingbeateurope.com/bracing-beat-porting-templatesb-1840-p.asp) ?
Zou het zelf te doen zijn of toch beter laten doen door specialisten.
Ik zou graag mijn motor streetporten of bridgeporten (cool sound brap,brap,brap)
Heeft soms iemand hier meer informatie over die template van racingbeat?

MvG Jonas
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-09-2012 12:52
Even vragen bij Mireck, een van de Wankelspecialisten in Nederland: http://www.rx7-service.eu/
Kees Hoebeke in Riland is ook een hele bekende: http://www.autohoebeke.nl/
Of, zoals de meeste specialisten gedaan hebben: gewoon doen.
Zo wordt je zelf ook vanzelf specialist.
Het is allemaal niet zo moeilijk, het ziet er alleen heel moeilijk uit zoals je zelf al hebt gemerkt...
En "makkelijk" is wat anders dan "niet moeilijk" hè? :-)

Grtz Dennis.
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 27-09-2012 14:29
ja ik ben zo iemand die graag alles zelf doet. :-)
Ik denk dat ik mij zo een template ga bestellen. het is het proberen waard. :-)
Eerst is informeren bij mireck of bij kees hoebeke.
Maar het is zeker enkel tussen 18u en 20u dat je mireck kan bellen?
Want ik had daar enkele weken terug eens een mail naar gestuurd maar nooit reactie op gehad.

Dank u voor de reactie.

MvG Jonas
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-09-2012 14:45
Klopt, Mireck is slecht bereikbaar via mail maar uiteindelijk krijg je altijd antwoord, zeker als je vaker wat besteld.
Bellen gaat zeker sneller en kun je wat makkelijker praten.
Mireck heeft het heel druk dus het is niet zo raar.

Waarom neem je geen contact op met RB zelf? Zij hebben de kennis.
Ik vraag me trouwens af of je geen aanpassingen in de PCM (ECU) moet doen om de modificatie optimaal te laten werken, anders heb je er nog niks aan.

Grtz Dennis.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-09-2012 15:16
Renesis poorten geeft geen problemen meer?

Enige vermogensuitdraaien met een gepoorte?

Ik ben er niet meer van op de hoogte. Ik weet dat iemand in de US het een heel lange tijd geleden probeerde, maar dat ging niet zonder slag of stoot.
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 27-09-2012 16:59
Er staat heel wat info op de racingbeat site m.b.t. dit onderwerp, na alles gedaan te hebben, poorten, in-uitlaat, computer en ontsteking nam het vermogen met iets meer dan 10% toe. Zinvol.... niet echt denk ik:

link:
http://www.racingbeat.com/manuals/11309dyno.pdf

Een rx-7 poorten, daarmee kun je meer resultaten behalen.

Mazda heeft zijn huiswerk in dat opzicht goed gedaan met de rx-8 zeg maar.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-09-2012 17:59
Tja ze wilden af van de turbo's....

Maar op zich ziet die grafiek er nog wel goed uit, vooral omdat er boven de 8500 toeren een stuk meer vermogen over blijft.

Maar of dat de investering waard is.... zal niet goedkoop zijn allemaal....
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 28-09-2012 09:46
wat bedoel je juist met problemen faxie? welke problemen?

grtz Jonas
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-09-2012 14:29
Pff dan zou ik terug moeten gaan zoeken...

Er is op het US forum een topic 'Porting a Renesis' oid, en die kerel had nogal wat problemen om de boel fatsoenlijk te laten lopen.

Dat topic is al wel aardig oud, en aangezien Racing Beat een template levert ed zal het wel meevallen allemaal.
- Van Michael Z (SuperForumposter) [nl] op 15-07-2014 20:09
Mensen houd er a.u.b. rekening mee dat Mazda een middenweg heeft gezocht tussen performance en betrouwbaarheid, het zogenaamde "porten" biedt zeker meer vermogen maar verkort de levensduur van het motorblok!

Zoek maar eens op "monsterport RX-8", op deze manier wordt een vermogen van ruim 300pk behaald uit het Renesis motorblok en het klinkt geweldig! Nadeel? Na ongeveer 10.000km mag je het blok reviseren....
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 16-07-2014 19:19
Niet helemaal mee eens met bovenstaande, heeft niet zozeer met betrouwbaarheid/slijtage te maken eerder met milieu en brandstof verbruik.

stond op het punt om mijn blok te laten poorten tot bleek dat nieuw blok goedkoper was dan revisie.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-07-2014 19:55 Edited 17-07-2014 19:59
Door het poorten word de levensduur wel degelijk korter, hoe extremer je gaat hoe korter de levensduur van het blok!!
En natuurlijk word het verbruik hoger, en ook hierbij geld hoe verder je gaat, des te meer brandstof erin gaat..
En meer brandstof is meer vermogen :):):)
Elke soort poorten geeft ook een eigen geluid..

Ohja ik droom al van poorten... alleen al het geluid van bijv. bridgepoorten HHMMM BRAP BRAP BRAP  :):):)

Groetjes M&M
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 18-07-2014 15:53
Mee eens.. laat die mazda lekker zoals die is mensen..
als je meer vermogen wil koop dan een auto die er ook meer heeft.
Een rx8 blok is al een mooi stukje techniek...pruts er niet te veel aan
- Van Michael Z (SuperForumposter) [nl] op 18-07-2014 19:29
Helemaal met Martine eens, hoe extremer de port hoe korter de levensduur (inlaat en uitlaat poorten gaan elkaar als het ware overlappen, m.a.w. de in en uitlaat poorten zijn niet geheel meer afgedekt door de rotors).

Wel is de Racing Beat template de minst extreme variant.

Hieronder nog enkele varianten van porten voor de liefhebbers (van minste naar max);

- Street port (zoals Racing Beat)
- Bridge port (middelste stap)
- Peripheral port (zoals de RX-7 van Mad Mike)
- Monster port (uiterste variant, alleen voor racerij bedoeld)

Mocht iemand echt alles uit de kast willen halen en een boel geld over hebben zoek op internet dan eens naar; 20B PP (3-rotor) of een 26B (4-rotor).
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / renesis poorten. racingbeat template

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill