Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / accu vervangen en volgend probleem
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 07-08-2012 04:42
Van het weekend was helaas me accu dood, deze gelukkig snel kunnen vervangen. Alleen toen kwam het volgende probleem, aangezien ik zo met mijn hoofd bij de accu zat en hem startte om te kijken of deze het nu wel deed heb ik in een snelle haast de auto iets te snel uitgezet waardoor me auto niet meer start.

Wat zijn nu de meeste logische stappen om te ondernemen?

- heb rx7 service al een mail gestuurd aangezien hun in nederland zitten en ook bougie sets voor de rx8 verkopen.
- heb al een trucje toegepast door voor het starten de gaspedaal in te drukken en dan starten zonder gas te geven in de hoop dat hij alsnog zou starten maar tevergeefs.

als a-technisch persoon is eigenlijk de grote vraag. is het lastig om de bougies zelf te vervangen moet dit echt door de garage gebeuren of heeft iemand er al een ervaring mee en zegt dat dit zelf door een persoon te doen is zonder er voor naar de garage te gaan.

het klinkt als veel haast maar dat komt omdat er aanstaande weekend, een weekend duitsland geboekt is en hoop dat dit alles opgelost kan zijn voor het weekend.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-08-2012 08:41
Sleepkabel eraan. Heeft voor mij 2 keer gewerkt.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-08-2012 08:51
Bougies zijn makkelijk te vervangen, gewoon linker wiel los en met een verlengstuk lukt het prima.
Ik ga over op de RE7C-L (ipv RE8C-L), deze zou het warme starten verbeteren volgens RX7 Service Holland, Trailingbougie blijft RE9B-T.
Heb je de laatste software voor je motor, deze heeft ook wijzigingen in het motormanagement die het verzuipen tegengaat/voorkomt?

Grtz Dennis.
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 07-08-2012 09:13
Dat is ook een goede tip, die wist ik nog niet! laatste keer dat ik mijn bougies verving deed ik het van onderaf, maar ik had dan ook een werkput tot mijn beschikking
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 07-08-2012 17:45
roy_1985:

> Wat zijn nu de meeste logische stappen om te ondernemen?


De handleiding lezen! :-D
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-08-2012 18:24
Dennis:

> Bougies zijn makkelijk te vervangen, gewoon linker
> wiel los en met een verlengstuk lukt het prima.
> Ik ga over op de RE7C-L (ipv RE8C-L), deze zou het
> warme starten verbeteren volgens RX7 Service
> Holland, Trailingbougie blijft RE9B-T.
> Heb je de laatste software voor je motor, deze
> heeft ook wijzigingen in het motormanagement die
> het verzuipen tegengaat/voorkomt?
>
> Grtz Dennis.


Wat ik begrepen heb was de reden van koudere boegies in Europa puur vanwege de hoge snelheden in Duitsland. Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb... dat zou ik terug moeten zoeken.

Hetere kunnen echt geen kwaad. Inderdaad beter voor het starten en verzuipen, en een schonere verbranding. Ik zie alleen maar voordelen.
- Van goldeneagle0672 (Powerposter) [be] op 08-08-2012 08:54
Als je bougies wilt kopen in Amerika is het altijd de RE7C-L die je vindt.
In Europa de RE8C-L. Ik vraag mij af wat de reden daarvoor is.
Aan het klimaat zal het niet liggen. Daar heb je ook warme en koude zones.
Zou het met de emmisie normen te maken hebben. Andere afstelling van de motor?
Iemand enig idee? Zijn er mensen die met de RE7C-L rondrijden? Zou dit problemen kunnen geven met onze auto?
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 08-08-2012 13:36
wat mij is vertelt dat het met de warmte graad te maken heeft. maar hoe dat precies zit is me ook een raadsel.

maar de bougies zijn binnen. en straks samen met martijn vos even verder knutselen in de hoop dat hij het straks weer ff doet
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-08-2012 14:11
goldeneagle0672:

> Als je bougies wilt kopen in Amerika is het altijd
> de RE7C-L die je vindt.
> In Europa de RE8C-L. Ik vraag mij af wat de reden
> daarvoor is.
> Aan het klimaat zal het niet liggen. Daar heb je
> ook warme en koude zones.
> Zou het met de emmisie normen te maken hebben.
> Andere afstelling van de motor?
> Iemand enig idee? Zijn er mensen die met de RE7C-L
> rondrijden? Zou dit problemen kunnen geven met onze
> auto?


Zie mijn vorige post; Ik vermoed de autobahn.

Klimaat kan het inderdaad niet zijn.

Emissienormen wellicht, maar zijn die in Europa niet strenger? En heb je met hetere boegies niet een schonere verbranding? ...

Nouja ik heb dus de RE7C-L's, maar ik heb dan ook een Amerikaanse rex. Maar ik denk niet dat het problemen zou moeten geven in de vorm van pingelen, daar is onze brandstof te klopvast voor itt sommige brandstoffen in Amerika.

Bij Mazdarotaryparts (uit de UK) verkopen ze ook hetere boegies, die bevelen ze zelfs aan.
- Van goldeneagle0672 (Powerposter) [be] op 09-08-2012 08:19
Thx Faxie.
Kheb het even gechekt bij mazdarotaryparts. Ik ga overschakelen op de RE7C-L!
Korte ritten (voor mij 2x20km per dag) en lage compressie dit zijn goede argumenten.
Dit is wat ze zeggen.

Here at MRP we recomend these Hotter Spark Plugs for all RX-8's and they will also reduce flooding, particularly If you only use your RX-8 for short journeys
or unfortunately your engine has low compression these spark plugs will greatly reduce the chance of non starting though excess fuel being present inside  your  engine.
Please note these plugs are also able to be used in your RX-8 if used for large distances as well as short.
Price is for a set of 2 leading (RE7C-L) and 2 trailing (RE9B-T)spark plugs. 100£

Op ebay zijn ze wel een stuk goedkoper.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / accu vervangen en volgend probleem

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill