Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / PROBLEMEN DIE ERAAN KOMEN????
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 30-07-2012 15:44
nou..volgens mij begint er bij mij nu ellende te komen..
dacht dat mijn rex probleemloos was , maar in tijds bestek van 2 maanden herken ik ineens sommige problemen die jullie hier af en toe bespraken.
het starten na een ritje naar de supermarkt,,ben 10 minuten binnen en als ik wil starten dan doet ie het niet...wel na een half uurtje vaak.
en laatst reed ik van de ene snelweg op een afrit naar een ander snelweg, (wat een mooie doordraaier was trouwens,) achter een ander auto,
dus ik hield hem lekker rond de 5 a 6 duizend toeren toen het motormanagment lampje begon te knipperen en hij ineens terug in de toeren viel.
ik gelijk gas los en in lage toeren doorgeschakeld naar 6
toen was het euvel over.
nu begint ie dus als ik hem effe wil door trekken te schokken.
naar mijn idee is de brom die je hoort ook dieper..
iemand hier een idee?
anders ga ik wel naar hoebeke in rilland.
zou niet weten welke mazda exper hier in mijn regio er verstand heeft van de rx8...
zit vlak bij ede maar hun vertrouw ik niet echt..
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-07-2012 16:03
Klinkt als een rotte boegie, hij is waarschijnlijk aan het pingelen.

Dus boegies nakijken, en missschien de bobines en kabels ook vervangen.

Misschien is het starten dan ook al gelijk beter. En anders een nieuwe accu en startmotor, mits het toerental te laag is. Dat kunnen ze bij de dealer wel controleren.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 30-07-2012 19:59
Ik heb onlangs ook zo iets gehad. Schokkerig bij accelereren.
Zoals Faxie zegt nieuwe bougies en probleem was opgelost.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 31-07-2012 16:03
nelson:

>
> dus ik hield hem lekker rond de 5 a 6 duizend
> toeren toen het motormanagment lampje begon te
> knipperen en hij ineens terug in de toeren viel.
>


Bij mij waren het de bobines. Vervangen, probleem opgelost.
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 05-08-2012 20:24
dank..
heb morgen afspraak met mazda gemaakt..
ik zeg zelf niks..kijken wat hun zeggen wat ze denken dat het is
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 06-08-2012 14:55
ik heb net een nieeuwe accu gehaald want mijn accu gaf van het weekend waarde van 0,0 aan
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-08-2012 16:40
nelson:

> dank..
> heb morgen afspraak met mazda gemaakt..
> ik zeg zelf niks..kijken wat hun zeggen wat ze
> denken dat het is


Compressie testen, 'Ja meneer, lage compresse, d'r moet een nieuwe motor in'

:D
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 06-08-2012 17:32
standaart antwoord van de gemiddelde Mazda dealer!! de gemiddelde RX8 rijder is beted dan dat van de Mazda dealers.
Puntje wat ik te horen kreeg over de bobines en de bougies, Meneer als een bobine of bougie stuk is wil RX8 helemaal niet starten of lopen
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-08-2012 17:45
't Zal niet lekker lopen, maar ze lopen wel hoor. Maarja, de dealer weet het beter uiteraard, WANT hij is dealer. Dat is geen argument maarja maak ze dat maar eens wijs.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-08-2012 19:07
Faxie:

> nelson:
>
> Compressie testen, 'Ja meneer, lage compresse, d'r
> moet een nieuwe motor in'
>
> :D


"Hoeveel" lage compressie.......bij welk toerental.......(warm gemeten hoop ik)...........?
Hoe gemeten; met Wankelcompressiemeter.......?
Met 1,2 of 2.0 kW startmotor.........?
Wie is die dealer......?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-08-2012 19:10
Haha, dat was een sarcastische opmerking van me ;) Het is namelijk een 'typische' dealer reactie als je de verhalen op dit forum zo eens leest :P
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 07-08-2012 11:13
Wel het makkelijkste antwoord ;-)
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 07-08-2012 11:17
Helemaal in deze crisis tijd, dealers hebben het niet zo goed en doen er dus alles aan om inkomsten te genereren.
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 07-08-2012 13:28
hmmm staat nu al twee dagen bij de dealer.
had nog aanspraak op een of andere software update????
wat dat ook mag wezen.
en bougies vervangen.
verder zat er olie in de carter inlaat?
nu gingen ze compressie meten..en de fabriek om advies vragen.

binnen kort staat er weer 1 rx8 te koop..
ze hadden nog een ander rx8 staan en daar gingen ze mee vergelijken waarom die van mij warm niet meer start zoals 2 maanden  geleden nog wel deed
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-08-2012 18:20
Olie in de inlaat kan voorkomen. Zie je vaker.

Hoe het precies komt... ?  Denk dat de onluchting schuldig is maar pin me d'r niet op vast.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-08-2012 22:44
Oliedamp uit het carter wordt via de inlaat afgezogen.
Daardoor kan deze in het inlaattraject reageren met de in lucht aanwezige waterdamp en slaat daar neer als witte/gelige drap.
Ik heb zelf een tankje waar de oliedamp wordt opgevangen en niet via de inlaat onder vacuüm wordt afgezogen maar gewoon atmospherisch in het tankje komt (nog niks opgevangen overigens...).
Zo krijg ik geen drap meer in het inlaattraject.
Niet dat het schadelijk is maar hou er gewoon niet van.
Mazda heeft zelf ook een "ventilation kit" uitgebracht om deze drap verminderen maar het is niet schadelijk voor de motor, wel voor je portemonee...
http://www.rx8club.com/aftermarket-performance-modifications-23/new-ventilation-kit-113738/

Grtz Dennis
- Van goldeneagle0672 (Powerposter) [be] op 08-08-2012 08:47
De startmotor is versleten als die koud perfect start maar warm niet.
Laat je niet vangen aan het plaatsen van nieuwe bougies, bougiekabels en bobines. Dit zal je heel veel geld kosten en je startprobleem zal er niet mee opgelost zijn.
Ze hebben dit mij gelapt. Is standaard procedure (in België toch). Heeft mij 1257€ gekost. Ik voelde geen verschil in het rijden en het startprobleem was niet opgelost.
Als ze de compressie meten gaan ze ook de snelheid van de startmotor zien.
De startmotor zal niet genoeg toeren meer draaien.
Bij mij was het nog 180 rpm, met booster erop 200 rpm.
Minimum moet de startmotor 250 rpm draaien. (versie van 300 rpm)
De upgrade draait 400rpm. Deze was bij mij na 8 maanden terug defect!
Kost geplaatst ong. 500€. Beter een gereviseerde via internet kopen en hem zelf plaatsen.
Vind je voor ongeveer 300€. Je oude laat je reviseren en upgraden naar 400 rpm, dan heb je een reserve.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 08-08-2012 09:20
Bougies, bonies en kabels moet je ook gewoon zelf op internet (eBay) kopen. Scheelt je een flinke smak geld.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-08-2012 14:15
goldeneagle0672:

> De startmotor is versleten als die koud perfect
> start maar warm niet.
> Laat je niet vangen aan het plaatsen van nieuwe
> bougies, bougiekabels en bobines. Dit zal je heel
> veel geld kosten en je startprobleem zal er niet
> mee opgelost zijn.
> Ze hebben dit mij gelapt. Is standaard procedure
> (in België toch). Heeft mij 1257€ gekost. Ik voelde
> geen verschil in het rijden en het startprobleem
> was niet opgelost.
> Als ze de compressie meten gaan ze ook de snelheid
> van de startmotor zien.
> De startmotor zal niet genoeg toeren meer draaien.
> Bij mij was het nog 180 rpm, met booster erop 200 rpm.
> Minimum moet de startmotor 250 rpm draaien. (versie
> van 300 rpm)
> De upgrade draait 400rpm. Deze was bij mij na 8
> maanden terug defect!
> Kost geplaatst ong. 500€. Beter een gereviseerde
> via internet kopen en hem zelf plaatsen.
> Vind je voor ongeveer 300€. Je oude laat je
> reviseren en upgraden naar 400 rpm, dan heb je een
> reserve.


Alleen hij krijgt een motormanagement lampje te zien bij een toerental waar pingelen meestal optreedt. Ik heb dat ook gehad bij vol gas in de 3e versnelling bij ongeveer 7k toeren, en bleek uiteindelijk de bobine te zijn (waardoor de boegie ook weer slecht werd)

Maar grote kans dat de startmotor ook niet helemaal goed meer is. De mijne houdt het nog uit gelukkig, maar ik denk dat ik 'm toch ooit moet gaan vervangen. Echt snel draait ie niet.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-08-2012 14:16
Melkie:

> Bougies, bonies en kabels moet je ook gewoon zelf
> op internet (eBay) kopen. Scheelt je een flinke
> smak geld.


Dat zeker! Scheelt zeker de helft met de prijzen hier!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 09-08-2012 11:45
martijn.vos1988:

> standaart antwoord van de gemiddelde Mazda dealer!!
> de gemiddelde RX8 rijder is beted dan dat van de
> Mazda dealers.
> Puntje wat ik te horen kreeg over de bobines en de
> bougies, Meneer als een bobine of bougie stuk is
> wil RX8 helemaal niet starten of lopen


Lulkoek.
Zoals anderen al schreven, het gemiddelde forumlid hier weet net zoveel van de RX-8 als de gemiddelde dealer, enkele forumleden hier weten veeeeeeeel meer van de techniek dat de gemiddelde dealer. Gelukkig zijn er uitzonderingen.
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 11-08-2012 11:38
nou dit is mijn eind rekening van de probleem met het inhouden op toeren..
dat is nu verholpen maar advies was revisie
Bijlage: Factuurmazda.jpg (514k)
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 11-08-2012 11:40
weet niet of het duidelijk is...en over toeren tal zij hij dat die met 270 toeren goed is
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-08-2012 12:13
270 Is zeker goed. Is dat gemeten tijdens de compressietest? Wat waren de compressiewaardes? 't Is niet echt duidelijk wat de dealer '1 bar te laag' vindt. Wat is hun referentiewaarde?

Rijdt de auto verder goed nu?
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 11-08-2012 12:55
Ik denk zelf dat Faxie de belangrijkste vraag al stelt, rijdt de auto nu weer goed? een lage compressie wil nog niet zeggen dat de motor op is.
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 14-08-2012 06:45 Edited 14-08-2012 06:49
voor mijn gevoel mis ik vermogen..
als ik op de snelweg effe doortrek dan voel ik hem niet echt lekker gaan..
wie woont er vlak bij met een rx8 hp...haha effe testen.
nee hoebeke zei dat slechte start in combinatie met lage compresie niet goed is...
als de auto dan weer normaal start met warme motor dan ben ik allang blij...
moet er nu steeds om denken met boodschappen doen of andere kleine dingen dat ie lang genoeg stil staat..
want effe snel boodschapje doen en weg rijden is er niet bij...sta ik wel 10 min. op parkeerplaats te starten..
mijn meisje wil er niet eens inrijden omdat zij hem niet eens aan de praat krijgt haha
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 14-08-2012 09:00
Nelson,

Waar woon je ergens??
Ik woon in Zwolle. In de buurt??

Groet,
Ger
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 14-08-2012 19:55
das 3 kwartier bij mij vandaan...
ik dicht bij arnhem..otterlo
maar dank voor aanbod..ga morgen naar hoebeke..woensdag 15 augustus.ga hier om 7 uur weg dan ben ik daar rond half 9...
mischien zie ik daar wel andere mooie rx8?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-08-2012 04:59
Bij dat tankstation net voor Hoebeke kan je misschien een gele RX8 zien. Die's ook lid hier, maar niet echt actief helaas.
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 15-08-2012 09:57
nee niet op gelet..stonden bij hem buiten 1 grijze en binnen ook nog 1 grijze en voor paar rx7
en paar die ook blijkbaar op circuit gebruikt worden..vind persoonlijk de 8 mooier..
en in de hoek lagen ook delen van de motor..kon ik es goed bekijken hoe mijn motor eruit ziet haha..echt klein dingetje..
ben hem nu een paar dagen kwijt..na het weekend weer op halen..
gelukkig heb ik mijn motor nog..
- Van vossejongk (Powerposter) [nl] op 11-10-2012 20:50
En hoe is het verlopen?
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / PROBLEMEN DIE ERAAN KOMEN????

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill