Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / RX8 type S (HP Versie)
- Van skim41 (Beginner) [nl] op 19-03-2005 06:26
Goedemorgen,

Wij kunnen op dit moment een rechtsgestuurde RX8 aanbieden het betreft een Type S (HP)
in Japan heeft deze 250PK
Bouwjaar is 2003
Kleur: rood
transmissie: 6 bak
20000KM
Andere velgen
Geen schadeauto

Verder met alle gebruikelijke optie's: AC, PS, PW, AW, SRS, ABS

Wij kunnen deze aanbieden voor EUR 38.250,- op kenteken in NL (andere landen ook mogelijk, maar dan ex. bpm. scheelt ca. EUR 8100,-)

Met vriendelijke groet,
Kaizousya

Rogier van Oosterzee
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-03-2005 20:48 Edited 19-03-2005 20:59

> Wij kunnen op dit moment een rechtsgestuurde RX8
> aanbieden het betreft een Type S (HP)
> in Japan heeft deze 250PK


Welkom op het forum, Rogier!
In Japan gebruiken ze een iets andere PK eenheid dan bij ons in Europa. Een Japanse HP heeft bij mijn weten niet werkelijk meer vermogen.
Ter informatie : op een overseas import zit geen bruikbare 3-jaars fabrieksgarantie. Hopelijk heb je een vergelijkbaar alternatief voor die prijs.
Wat betekenen overigens de afkortingen? Sommigen zijn voor meerdere  uitleg vatbaar : is PS Power seat, Positioning System?
Is AC een gewone airconditioning (zoals ze die ook in Japan leveren), of de bij ons geleverde climate control? SRS zal op airbags duiden.
- Van skim41 (Beginner) [nl] op 19-03-2005 21:36
Hoi Leo,

Bedankt!

Betreffende de vermogenstoename in Japanse auto's ben ik het niet geheel met je eens, zeer waarschijnlijk praten we over dezelfde versie, maar het feit dat er 10 jaar terug in de Rx7 (heb ik ook) verschillen zaten qua gewicht en vermogen tussen de EU versie en de JDM versie van ca. 20Pk. Maar het kan inderdaad zijn dat ze gebruik maken van het JIS systeem ipv bij ons de NEN of DIN.

Betreffende de fabrieksgarantie, ik kan helaas geen garantie overnemen of toekenen. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat de garantie's ook in Europa klakkeloos werden overgenomen daar we spreken over hetzelfde type auto.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-03-2005 20:52
Ze zouden gezien de minder strenge emissienormen in Japan (het land is namelijk zeer dunbevolkt en heeft totaaaal geen last van luchtvervuiling ;-) ) met  andere fueltables kunnen rijden, maar veel speelruimte hebben ze niet met de standaard katalysator. 

Dat de gewichtsopgave van een Japanse auto verschilt van de Europese verbaast me ook niets: zelfs Mazda Europa (1330 kg) en de Dienst Wegverkeer (1290 kg) hanteren verschillende gewichten voor dezelfde auto, zonder dat we daarvoor al een geldige verklaring hebben gevonden. Ook daar spelen de gehanteerde meetnormen en methodes ons blijkbaar parten.

Bij grijze importen vervalt zo goed als altijd de garantie, behalve als men door de rechter gedwongen is de in het buitenland verstrekte garantie alsnog te honoreren (zoals bij geimporteerde auto's uit andere EU landen, als ik het me goed herinner).  De importeurs zitten echt niet te wachten op concurrentie door het eigen merk...
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-03-2005 21:25
Leo:

> met  andere fueltables kunnen rijden, maar veel
> speelruimte hebben ze niet met de standaard
> katalysator.


Heeft er al iemand geprobeerd of de katalysator ook verwijderd kan worden en wat het effect dan is op het vermogen? Misschien een interressante vraag in het rennerskwartier in Francorchamps.
- Van skim41 (Beginner) [nl] op 22-03-2005 05:25
Hoi Leo,

In japan is het voornamelijk de benzine die anders is, omdat deze daar 100 Ron is. Dit zorgt voornamelijk voor de vermogenstoename. Tevens is het zo dat de verschillende computers per continent anders zijn doo o.a. de luchtvochtigheid, benzine etc. In amerika rijden ze over het algemeen op 91 ron. Dit geeft een groot verschil in tot hoever je kunt gaan in tuning.

Helaas dwalen we zo een beetje van het topic af.

Betreft het verwijderen van de kat, voor een wankel geeft dit altijd een vermogenstoename en helemaal wanneer deze een turbo heeft.
- Van mxvijftor (Deelnemer) op 27-03-2005 14:41
Is het niet zo dat de Mazda's in Japan begrenst zijn tot 180 km/uur

daar had de engelsman die ik in engeland ontmoette met zijn in japan gekochte RX 7
wel last van .
- Van skim41 (Beginner) [nl] op 27-03-2005 16:55
klopt in japan zijn de autos begrenst tot 180kmh, maar dit is makkelijk op te lossen door een delimiter.
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / RX8 type S (HP Versie)

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill