Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / 28 juni 2010 - DSK Nürburgring Nordschleife
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 10-06-2010 19:54
Maandag 28-6-2010 is de tweede trackday op de Nordschleife voor DSK leden.
110 euro voor 4 maal 45-55 minuten rijden. Dat zijn max 20 ronden.
Helaas al vol geboekt.

http://www.dskev.de/aktuelle-aktionen/

Hier de weerlink:
http://www.wetter.com/wetter_aktuell/wettervorhersage/7_tagesvorhersage/?id=DE0007130001

En hier de link van de eerste trackday hier dit jaar:26-4-10
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=1662

Intussen nieuwe remblokken rondom.
Voor hebben ze 24.000 km en 11 trackdays gehouden en achter 11.000 km en 6 trackdays.
Niet slecht, maar ze waren wel heel erg dun geworden (0 tot 3 mm)

Outjer
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 10-06-2010 20:25
Outjer heb jij achter de orginele gestoken of die van green,red,yellow stuff??

Ik heb namelijk de red stuff gekozen om minder stof op velgen te krijgen en dat bevalt goed. De yellow stuff is meer voor op circuits enzo die zijn harder..........

Groetjes Tjeu.

p.s. die oude schijven van mij rotten niet weg, dus.....
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 10-06-2010 20:34
Ik heb nu al voor de 7 keer achterremblokken bij Heuts Automaterialen gekocht.
Niet origineel maar van het merk TRW en ze kosten 72 euro.
Dus niks ... stuff of zoiets.
Ik hoef je niet te vertellen dat de velgen zo ongeveer zwart zijn van het remstof als ik van het circuit terugkom.

Mijn achterschijven zijn nog de eerste.
Het wordt intussen mijn 28 ste trackday.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 05-07-2010 17:44 Edited 05-07-2010 19:00
Beetje laat, maar hier mijn verslag:

Wat een heerlijke dag!

Wel veel politie aanwezig...
Er waren minstens 30 motorpolizisten gekomen die met hun Yamaha FJR ook rondjes draaiden.
Net echte mensen...  Bij afstappen hoorde ik dat ze zwaar onder de indruk waren.

In de eerste motorstint gebeurde er in het 2e rondje een ernstig ongeluk.
De baan ging voor bijna 2 uur dicht.
Er was een motorrijder gevallen en de ambulance durfde hem niet op te pakken, dus kwam er een traumaheli.
En die bleef 1,5 uur staan op de baan.
Jammer dat de baan zo lang dicht was.
Maarja, zekerheid gaat voor alles bij ongelukken.

Ik heb toch nog 15 rondjes gereden. (5 + 3  + 4 + 3) en mijn totaal staat nu op 77.
Natuurlijk is het aftasten van de limiet met de auto veeeel makkelijker dan met de moto.
De baan is extreem hobbelig en op sommige stukken is de verkanting verkeert.
Op een van de snelste stukken, Schwedenkreuz, kom ik met 210 over een heuvel volgas aan.
Kort daarna even remmen naar 180 en links insturen.
Daar schoof ie over 4 wielen kort weg en ik snapte niet wat ik fout deed.
Ik schrok me kapot, want de tracktioncontrol en stabilteitscontrole stonden uit de ik weet niet of ik een  uitbrekende rex op die snelheid kan opvangen.

Later ontdekte ik midden in die bocht een kleine verdieping/kuil.
Dat maakt de baan zo link en daarom duurt het echt vele honderden ronden voor je hem door hebt.

Bij Pflanzgarten heb een stuk waar de baan van links naar rechts en terug gaat.
Je ziet echter niet dat je gewoon precies rechtdoor moet sturen omdat het op en achter een heuvel ligt.
Toen ik in de eerste sessie boven op die heuvel zag dat ik niet precies had gemikt en iets te veel links zat, stuurde ik de auto te snel naar rechts.
En omdat de verkanting daar van links naar rechts gaat had ik niet genoeg grip voor die actie.
Ook dat was echt schrikken en daarna ben ik daar steeds even van het gas gegaan.

Ik heb nu 4 man hier enkele rondjes rondgereden.
3 daarvan waren flink misselijk.. (alleen Matex niet)

Hier het commentaar van een motormaatje, die ik vorig jaar in Zolder had getroffen en die me vroeg of ie eens mee mocht rijden:

:)
Outjes was ook daar met zijn Mazda RX8 en daar heb ik ook 2 x rondje mee gereden. Nondeknetter wat ging je mooi een hard over de baan en zeker die inhaalacties in de bochten zijn kix. Vet cool om mee te rijden en Porsches GT3 RS etc in te halen. Volgende keer zit ik wel liever zelf achter het stuur want na 2 rondjes er naast zitten, was mijn kop helemaal aan het draaien. Zelfs bij thuiskomst was ik nog kotsmisselijk, met de nadruk op 'kots', want daarna heb ik 5 x overgegeven.
'S avonds moe, misselijk maar wel zeer voldaan thuisgekomen en met een smile in mijn helm van hier tot Tokyo en terug.
Menner bedankt voor een onvergetelijke motordag en nächtes jahr sind wir wieder dabei!!!!
:)

In Spa heb ik, van de naar schatting 100 verschillende passagiers, slechts 3 man gehad die vroegen om te stoppen.
De Ring is gewoon nergens mee te vergelijken.

De Rex bleef het perfect doen, Geen problemen ondanks de extreme hitte.
Thuis gekomen hoorde ik wel weer een rammel in de uitlaat.
Zal wel weer een stukje uit de kat zijn losgekomen, dacht ik.
Nou, alles viel eruit.
Nu dus een kat zonder rooster...

Andreas met de M3 was ook lekker op dreef.
Hij had in de eerste 3 stints nog niemand langs zien komen.
Net niet.
Een supersnelle Lotus 2 eleven wilde hem net gaan inhalen toen de stint gedaan was.
Ik sta zelf niet op de film , want zijn kaart was al snel vol.

Wel had ik zelf een fotograaf mee.
Arnold reed de eerste 3 ronden mee.
Die had een filmcamera op mijn voorruit geplakt.
Na 3 ronden wilde hij eruit.
Had kramp in zijn rechterarm.
De deurhandel bleek sterker... (gelukkig).
De film heb ik nog niet gezien, maar ik ga vragen of ie hem op you tube zet.

De fotos van de organisatie staan al online:
http://www.racepicture.de/galerie/thumbnails.php?album=414

Outjer
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 07-07-2010 20:22
Leuk verslag weer Outjer, dank daarvoor.

Groetjes Tjeu
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 09-07-2010 18:34
Idd een leuk verslag.... trouwens Outjer, dit weekend is in Valkenburg weer Corvette Fame op de Cauberg....
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 09-07-2010 20:31
Bedankt !

Binnenkort mijn eerste film op you tube gemaakt vanuit mijn Rex.
Ik hou jullie op de hoogte.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 09-07-2010 20:38
Kom op met die film.
Ben benieuwd of het net zo tof is als mee rijden?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 11-07-2010 11:21
Filmpjes zijn leuk om te zien, maar het haalt het niet bij meerijden hoor!!!! Je mist de G-krachten ;-)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 28-02-2011 13:59
Beetje laat,   Maar eindelijk staat de beloofde film op YouTube !!!

Gisteren, tijdens de DSK trackday op de GP baan, aan een vriend van een vriend gevraagd of ie mijn film online kon zetten.
Alex werkt bij Ring1 en is dagelijks met film en foto's in de weer is.
Hier de site van die firma:   http://www.ring1.de/ring1/agb
Super leuke gasten !

En dan hier de film:

http://www.youtube.com/watch?v=5Xb-Oov1LRM

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 28-02-2011 16:33
Erg leuk om een keer vanuit een RX-8 te zien Outjer. Jammer dat je de G-krachten niet kunt voelen bij het kijken.
- Van Matex (ForumPro) op 28-02-2011 17:03
Erug gaaf je film.

Het haald het er niet bij,om fysiek mee te rijden.
Dat is vele malen spannender.
Inderdaad de G krachten maar ook het geluid,van motor en banden.
Met name het mee pikken van de curbstones.
en het overige verkkeer.

Bedankt voor je gave film.

Kan ik al voor inschrijven voor de zelfde route in de Z06 ?!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 28-02-2011 20:13 Edited 28-02-2011 20:17
Bedankt !

Nog zelf FF wat commentaar:

Het was de eerste ronde van de dag, maar het gas ging er direct vol op.
Vooral die piepjes even voor het schakelen, vind ik goed uitkomen op de film.

Die grijze golf en de rode Z3 waren natuurlijk gewoon sneller met accelereren.
Na elke bocht liepen ze weer van me weg.
Met veel moeite kon ik er nog net bijblijven.
Pas bergop vanaf het laagste stuk van de Ring (Bergwerk) raakten ze helemaal uit zicht.

Aan het einde zie je dezelfde golf weer voor me.
En de rode Z3 die ik net voor het einde langs ging, kwam me direct bij het oprijden van de 2e ronde weer voorbij...  zal ie niet leuk gevonden hebben dat ik binnendoor stak toen hij achter de Z350 zat

Nog even wat reclame voor Alex en zijn shop:

http://www.nordschleife-onboard.de/index.php/volume1.html

Outjer
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-02-2011 20:36
erg leuk filmpje!! en al dat gekwek erbij, heerlijk :):)

Zelf durf ik het helaas niet om zo hard over het circuit te knallen, maar jullie gelukkig wel !! :)

Groetjes M&M
- Van Black-RX8 (Powerposter) [nl] op 04-03-2011 11:40
Wat een gaaf filmpie zeg :) ...krijg opeens heel erg veel zin om het circuit op te gaan! Wat kost dat eigenlijk vandaag de dag een rondje groene hel?

Maarre thumbs up!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 04-03-2011 11:54
Ergens rond de 25 euro. Was vorig jaar 22, maar ze zijn aan het sparen voor nieuw asfalt ;-)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-03-2011 12:56
Bedankt voor de complimenten.

PREISE 2011:

1 Runde: 24,- €
4 Runden: 89,- €, inkl. 10,00 € Verzehrgutschein für das Eifeldorf Grüne Hölle*, 1 ring°werk- Ticket
15 Runden: 310,- €, inkl. 20,00 € Verzehrgutschein für das Eifeldorf Grüne Hölle*, 1 ring°werk-Ticket
25 Runden: 470,- €, inkl. 30,00 € Verzehrgutschein für das Eifeldorf Grüne Hölle*, 1 ring°werk-Ticket
Jahreskarte: 1.350,- €, inkl. 100,00 € Verzehrgutschein für das Eifeldorf Grüne Hölle*, 2 ring°werk-Tickets

Hier alle info:
http://www.nuerburgring.de/angebote/fahrerlebnisse/touristenfahrten-nordschleife.html

Ze zijn tot 18 maart aan de baan aan het werk en dus tot dan gesloten.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-03-2011 21:23
http://www.bridgetogantry.com/2/

Geen ring taxi meer door Sabine!

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 05-03-2011 17:38
Die niet bij te houden Golf, was dat een gechipte diesel? Ging hard zat :-)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 13-03-2011 20:49
Ik weet niet wat er onder de kap van die golf zat.
Zal wel een gechipte 2 liter benzine turbo zijn geweest.
Liep erg hard weg.

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-03-2011 21:58
Als ik in een Golf zat zou ik ook snel mogelijk weg willen zijn... hihi :)
- Van goldeneagle0672 (Powerposter) [be] op 14-03-2011 08:02
Zal wel een golf R32 geweest zijn. Is een 3200cc 6 cilinder zonder turbo, gaat in 6 sec. naar 100. Ze zijn nog zeldzamer dan een RX8.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 14-03-2011 17:00 Edited 14-03-2011 17:07
Zag er niet uit als een R32... Eerder een opgefokte diesel, qua bumperset en sideskirts en het niet kunnen zien van een (sport) uitlaat lijkt het mij uitgesloten dat het een R was. Je kan de zilveren Golf ook vergelijken met de ECHTE R32, blauw, die je bij 3:55 minuten ziet.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / 28 juni 2010 - DSK Nürburgring Nordschleife

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill