Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Belangstelling voor rijvaardigheidstraining?
1 2 Terug Volgende  
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 01-06-2010 18:31
Zit nu ook even naar die factuur te kijken. Echt grappig dat klimaatneutraalgedoe. Was me niet opgevallen op de factuur van mijn privétraining vorige maand, anders had ik gevraagd hoe ze dat gaan goedmaken na een training met een Beemer op de Nürburgring.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 01-06-2010 20:59
Outjer:

> Melkie:
>
> Ik rij er zelf naar toe.
>
> Outjer


Ok, dan zie ik je wel voorbijvliegen. ;)
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 01-06-2010 20:59
Die kombaan was wel wat mij over de streep haalde om deze verre uitstap toch te doen.
Een rijvaardigheidscursus is altijd wel interessant, maar daar hoef ik geen 200 km voor af te leggen.
Indien deze kombaanproef niet kan doorgaan, blijft de prijs gewoon hetzelfde ?
Dat zou wel een afknapper worden.
Hopelijk komt het nog in orde :-S
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 03-06-2010 09:02
Nog 2 nachtjes slapen!! :D
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-06-2010 11:15
Nog 1,5 dag werken.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 03-06-2010 12:05
Al bericht van Paul Verhallen?

Outjer
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 03-06-2010 12:36
...volgens mij waren er toch ook 10 OK's? Wie is de 2e ontbrekende dan?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-06-2010 12:51
Melkie:

> ...volgens mij waren er toch ook 10 OK's? Wie is de
> 2e ontbrekende dan?


zie mijn eerdere reactie ergens bovenaan deze blz. :
"Ik heb niet goed opgelet bij de planning en de weekenden dat Frozenlips niet kon, niet als een t/m gelezen maar alleen de weekenden gezien. Heel vervelend en oliedom. Ook hier nogmaals sorry Frozenlips."

Toen waren er dus 9, leek net genoeg.
Inmiddels reageert Paul niet meer. Hij had in eerste instantie wel aangemeld en schreef aan mij dat hij het formulier per post naar Prodrive opgestuurd had, maar daar is het nooit ontvangen. Nou gaat er wel vaker wat mis met de post, dus gevraagd of hij het formulier wil mailen. Helaas hier geen reactie meer op gehad.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-06-2010 20:00
Mensen, bedankt voor de gezellige dag :) Heb er veel van opgestoken, ow en driften en de kombaan zijn de bom! :D

Ben benieuwd naar de foto's/filmpjes :)
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 05-06-2010 23:37
5u30 stond de wekker deze morgen.
25 minuten later al de baan op naar Breda.
Daar was ik om 10 na 7. Vlug eens tanken en daar was Faxie. Even kennismaken, een praatje slaan, en dan richting Utrecht.
Daar hadden we afgesproken om 8 uur. We waren er iets eerder, maar Melkie kwam ook mooi op het afgeproken uur aan.
Het was 5 minuutjes wachten op Caecil en Brakefire, maar geen probleem, dat was ingecalculeerd. Er werd zelfs nog rustig een sigaretje gerookt, en dan het gas er op, recht naar Lelystad.
Daar stonden om 9u Matex en Outjer ons al op te wachten. Melkie hing nog even de grapjas uit door een ommetje te maken, en als laatste kwam rx8wolf de groep vervolledigen.

Als verwelkoming kregen we een tasje koffie terwijl ons de dagindeling werd uitgelegd. Dit vond plaats op het terras van het restaurant onder een al lichtjes priemend zonnetje. Dat beloofde voor de rest van de dag.

Het eerste uur was theorie. Ik waande me even terug op de schoolbanken, al was het wel veel interessanter dan indertijd op school.
Rijstijl, zithouding, reglementen, bandenspanning, alles kwam aan bod. Eens dit alles onder de knie was het dus tijd om dit in de praktijk om te zetten.

De eerste oefening leek eerst wat onnozel.
"Kom aangereden aan 30 km/u en rem". Ja ok, en ? Maar eens dat op een nat wegdek 40 en later 50 km/u werd, beseften we de proef pas goed.
Toen we aan 60 km/u moesten remmen en ontwijken werd het al moeilijker, aan 70 kregen we problemen, en aan 80 reden er velen "total loss".

De tweede proef was vergelijkbaar. Maar in plaats van op asfalt, werd deze op een gladde epoxy ondergrond uitgevoerd.
Dus eigenlijk alles behalve vergelijkbaar. Hier werd geschoven dat het niet mooi meer was. Deze epoxy heeft ongeveer de eigenschappen van sneeuw op de weg. Zoals wij allemaal weten is dat niet Rex' beste vriend.
Uitwijkmanoeuvres vielen letterlijk in het water tijdens deze proef. Althans bij mij, die keer toen ik mijn ramen vergat dicht te doen tijdens mijn beurt.

Daarna was het tijd voor de lunch. Een verzorgde maaltijd, in de prijs inbegrepen. Niet echt mijn ding als Vlaming, misschien iets typisch Nederlands, maar bon, ik heb het niet overgegeven :-P

In de namiddag was er eerst een slalomproef. De reeds aangeleerde dingen in de praktijk omzetten dmv een met kegeltjes aangelegd parcours en op tijd. Dat leek me wel wat.
Met mijn ervaring van op de driftcursus in april in Zolder leek het mij eerder een herhaling dan een test, en wat bleek, ik had de 2e beste tijd. Mooi van Melkie, die nog beter deed dan mij, en van Faxie, die brons behaalde.

Daarna werd de rotonde opgezocht. Een met epoxy bedekte. Glijden deed je dus sowieso. Al was het niet makkelijk om het punt te vinden tussen controle over je wagen hebben en het verliezen.
In een tweede fase werd deze proef nog uitgebreid met de test van voor de middag, wat het wel gevarieerder en leuker maakte.

Als apotheose, als kers op de taart, mochten we nog 2 rondjes op de kombaan rijden.
Dit is iets wat ik wel wil proberen beschrijven, maar daar zijn geen woorden voor, zoiets moet je gedaan hebben voor je het begrijpt.
Normaal als je een bocht naar rechts neemt, moet je aan je stuur draaien. Hier dus niet. Dat is moeilijk te vatten voor hersenen. Ik moest bewust denken "gewoon rechtdoor rijden in de bocht", want instinctief zou je toch insturen. Gelukkig hadden we een goeie instructeur die ons uitlegde gewoon rechtuit te sturen.
Ik had al eens op Zolder geraced, en daar kijk ik gewoon recht vooruit, maar hier moest ik zomaar even rechts omhoog kijken om de weg te zien.
Indien ik simpelweg voor mij uit keek zag ik gewoon een muur van asfalt.

Dit was de beste afsluiter van de dag die ik mij kon inbeelden.
Daarna werd er afscheid genomen in het restaurant.

Ook al was het een verre reis voor mij, ik ben blij deze dag beleefd te hebben.
Melkie kende ik al, en ik heb vandaag weer 7 leuke RX-8 liefhebbers leren kennen.

Daar voor wil ik Caecil danken, die dit georganiseerd heeft.
- Van Matex (ForumPro) op 06-06-2010 17:42
Bartman,

Bedankt voor je verslag van een leuke dag.
Ook ik vond het een gezellige dag met een leuke club mensen.
Met dank aan Caecil voor het organiseren.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 07-06-2010 12:40
Geweldig verslag, Bartman!

Bij deze nogmaals mijn dank aan Caecil voor het organiseren van dit evenement.

Zodra ik de foto's een beetje uitgezocht heb (heb er bijna 400 gemaakt), zal ik er hier een paar posten.

Groet,
Pascal
- Van Renesis (ForumPro) op 07-06-2010 21:59
Klinkt eigenlijk best interessant. Ergens jammer dat wij er niet bij waren.
Ik kon om een simpele reden niet.
Jaarlijkse nationale trainingsdag. ;)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 08-06-2010 18:13 Edited 08-06-2010 21:28
Geen dank heren, ik wil jullie juist danken voor de belangstelling en aanwezigheid. Vond het regelen (eigenlijk alleen een paar mailtjes versturen) leuk om te doen en als jullie niet mee hadden gedaan had ik voor mezelf nooit dit wat aangepaste programma kunnen regelen. Ik vond het een erg geslaagde dag, heb mijn auto nog weer wat beter leren kennen (wat remt dat ding goed, behalve op die gladde laag, dat viel juist tegen en bevestigt waarom ik er afgelopen winter in de sneeuw niet mee durfde rijden).
Maar het was vooral ook leuk om met Bartman en RX8-Wolf kennis te maken.

Leuk verslag Bart, dank je. Als er weer een training geregeld gaat worden, dan kopieer ik jouw tekst om mensen enthousiast te maken!
Ik ben benieuwd naar de foto's Melkie.

De Rex is inmiddels weer schoon. Aan de buitenkant. Nu nog de spetters van de stoelen boenen. En daarna nog dat zwarte bakbeest.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-06-2010 19:27
Het was zeker een leerzame en gezellige dag.
Zelfs voor de 2e keer.
Was ook al weer ruim 5 jaar geleden.
En door die "walkie talkie" beter te volgen.

Natuurlijk vond ik die cirkel en de naastliggende strip het meest leerzaam.
Vorige keer kreeg ik niet langer dan een halve ronde de drift gehouden. Nu meermaals 1,5 ronde !

De kombaan is leuk, maar nier meer angstig.Het is net als met vliegen.
De eerste keer dat je opstijgt schrik je je rot. Daarna niet meer.
Bij het begin hield ik de teller op 130. En dan volgas in de 4. Uitkomend op 175.
En dan voel je al flink wat zijkrachten
Volgens Pascal gingen ze daar met diverse sportauto's met 220 doorheen. Lekker.
Ik ben ook eens op de kombaan in Papenburg geweest. De bochten zijn 1 km lang en de rechte stukken 5 km.
Dat is leuk met een bugatti, maar niet met een RX 8...

Ik was nog net op tijd terug naar huis gereden
De A2 ging namelijk om 20.00 u dicht voor de sloop van een viaduct.
Ik had nog 12 minuten over.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 08-06-2010 19:41
Kombaan kan zeer hard genomen worden, ondergetekende ging er met 180 km door heen in een 318i touring en werd gehinderd door de 1e 3 serie, anders had het nog harder gekund. Rallycoureur Kevin Abbring jr. liet ook nog even zien hoe het kan/moet zonder overig verkeer met 200 op de klok. Niet dat dat belangrijk is maar dacht gooi het ff eruit :-).
- Van rx8wolf (Powerposter) [nl] op 08-06-2010 21:00
Caecil nog bedankt voor de geweldige dag, leuk om op deze manier de grenzen van de auto op te zoeken. Ook leuk
om kennis te maken met andere RX-8 fans. Hierbij alvast een paar actie foto's.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 10-06-2010 20:08
Mooi dat jullie zo veel plezier hebben gehad.
Één ding begrijp ik ff niet : jullie waren toch op de baan van de RDW??? Mochten jullie daar foto's maken????
De keren dat ik er geweest ben werd dat ten strengste verboden.......

Groetjes Tjeu
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-06-2010 20:22
Wij zijn er ook wel eens, en mochten ook gewoon foto's maken.
Misschien waren er op de dag dat jij er was, wel speciale auto,s of mensen die niet gefotografeerd mochten worden....

Groetjes M&M
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 10-06-2010 20:43
@ rx8wolf:

Ik geloof dat ik op je  foto sta.
Bedankt!
Je hoeft mijn kenteken niet weg te poetsen hoor.
Ik sta wel meer op de foto...

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-06-2010 05:50
Tjeu, we waren op de baan van Prodrive zelf. Alleen de kombaan wordt ingehuurd van de RDW. Er was wel e.o.a. evenement bij de RDW, veel kinderen aanwezig wat normaal ook ten strengste verboden is.
Normaal geldt er bij de RDWbaan inderdaad een verbod om foto's te maken, maar nu viel  er toch niks bijzonders te zien. Behalve dan 7 driftende RX-8en natuurlijk.
- Van rx8wolf (Powerposter) [nl] op 11-06-2010 20:33
@ Outjer: Ik wist niet zeker of dat mocht, voor de zekerheid maar weggepoetst. :-).

Als ik de foto's heb uitgezocht zal ik de rest beschikbaar stellen voor de liefhebbers.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 14-06-2010 21:19
Melkie:

> Zodra ik de foto's een beetje uitgezocht heb (heb
> er bijna 400 gemaakt), zal ik er hier een paar
> posten.


Ik wil je nu wat opjagen dan. Uitzoeken en posten man !
:-P
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 16-06-2010 14:25 Edited 16-06-2010 14:53
Hier zijn een aantal foto's (zwaar gecomprimeerd). Stuur even een privé bericht als je er meer met originele kwaliteit en in het originele formaat (12 megapixel) wil hebben.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-06-2010 18:20
leuke foto's :):)

Maar wat mij opvalt is dat iedereen zijn/haar :) ramen open had, was dit om een reden?
Je wil toch niet steeds water in de rex hebben, lijkt mij....

Groetjes M&M
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 16-06-2010 18:26
heel jammer dat ik er niet bij kon zijn! had graag meegedaan *snif snif*
volgende keer beter! leuke foto's trouwens.. gooi er maar wat meer neer, kan ik tog nog een beetje meegeniete :p
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 16-06-2010 20:49
Ik heb een fotoalbum gemaakt: http://www.cig.canon-europe.com/p?p=FcGiTfPtrNP

Veel plezier met de diashow. ;)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-06-2010 20:58
Leuke foto's :D

Melkie, je hebt bericht ;)
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 16-06-2010 21:21
En hier alvast een filmpje van onze snelle Belg:

- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 16-06-2010 21:44
Dankuwel Melkie voor de foto's en het leuke filmpje.
Martine, het was redelijk warm, anders zat je zeker te bakken in de auto hoor.
- Van Renesis (ForumPro) op 16-06-2010 22:03
Even een hele suffe vraag. Hoe diep waren de plassen/watervlaktes op de baan?

Erg belangrijk om te weten als ik ooit zo'n dagje wil doen. Dit ivm de plaatsing van de cold air intake. ;)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-06-2010 22:29
Niets was erger dan bij een flinke regenbui het geval zou zijn ;)
- Van Matex (ForumPro) op 17-06-2010 19:20
Pascal,

Bedankt voor de fraaie foto serie.
Goedgekozen achtergrond,en onder sprekende omstandigheden.

Ton
- Van rx8wolf (Powerposter) [nl] op 21-06-2010 21:38
Mooie foto's Melkie, hier staan de mijne en nog een paar filmpjes.

http://rx8-prodrive.magix.net/
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 22-06-2010 19:19
Bedankt voor de foto's en films !!

Outjer
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Belangstelling voor rijvaardigheidstraining?
1 2 Terug Volgende  

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill