Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Freies Fahren am 12-10-2009 Nürburgring / Nordschleife
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-08-2009 21:14
De laatste DSK trackday van het 2009 op de Nordschleife.

Kosten 110 euro voor DSK leden (en 200 euro voor niet-leden)
Ik ben al aangemeld.

Het aanmeld formulier op de DSK site ook online:

http://www.dskev.de/aktionen.html

Let op:

1. De dag is zeer snel volgeboekt, dus niet wachten , maar aanmelden en direct betalen.
2. Niet vergeten het haftungsverzicht in te vullen en op te sturen.
3. Er zijn instrukteurs beschikbaar.

Andreas met zijn M3 is er ook.

Gelijk maar even de weerlink:

http://www.wetter.com/wetter_aktuell/wettervorhersage/7_tagesvorhersage/?id=DE0007130001

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 27-09-2009 11:07
@ Outjer

Goede kans dat ik een blik kom werpen.
Mits er gelegenheid is een rondje mee te rijden,en hetweer een beetje meewerkt.
Over een week (41) lekker GPS wandelen in de ardeche.
De maandag erop (12-10)ook vrij genomen.
De kans op een rondje Nordschleife in een rode RX lijkt me echt kikken.

Moet ik wel het probleem met het brandende motormanagement nog ff oplossen.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 27-09-2009 17:40
Goed , we houden contact.
Lampje was al in orde lees ik net.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 07-10-2009 16:03
Vandaag gebeld met de DSK.
Ik had nog steeds mijn sticker (= entreebewijs voor de Ring) niet.
Bleek dat ze mijn betaling niet hadden kunnen linken aan mij.
Ik krijg mijn sticker nu ter plekke.

Er starten dit jaar geen motoren.
In plaats daarvan starten er 2 groepen auto's.

Ik krijg pas maandag te horen of ik in groep 1 start om 9.00 u of een uur later in groep 2.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-10-2009 19:38 Edited 08-10-2009 20:25
Hier de tijden

car 1 9.00- 9.45
car 2 10.00-10.45
car 1 11.00-11.45
car 2 12.00-12.45
car 1 13.10-13.55
car 2 14.10-14.55
car 1 15.10-15.55
car 2 16.10-16.55

Er is nog een rode RX 8. Een duitser
Nog meer bekenden: Greg (een engelsman) met zijn EVO 5, Carsten (Merc c) en natuurlijk Andreas (M3).
Allemaal echte Ring kenners

Zaterdag gaan de Toyos er al op. Ik neem geen andere banden mee.

Outjer
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 09-10-2009 07:04
Veel plezier alvast!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 11-10-2009 14:20
@ Melkie: Bedankt!   Jij bent woensdag as. aan de beurt. In Zolder. Ook veel plezier.

Gisteren nog nieuwe remblokken achter gemonteerd.
De 6e set tot nu toe.
Deze zat er 5 trackdays op (sinds juni 2008).
Valt nog best mee.
Nu rijdt ik ze wel helemaal op.
Het slijtagelipje haal ik er altijd af.
Dat gaat veel te vroeg piepen.
Natuurlijk moet je wel de blokken dan zelf goed in de gaten houden.

De exacte lokatie van de entree is

In der Stroth 1
Meuspath.

Dat is tenminste bij mijn tom tom.

Het ligt aan het rechte stuk van de baan: Döttinger höhe
Dat is parallel aan de B258.

Outjer
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 12-10-2009 19:41












- Van Matex (ForumPro) op 12-10-2009 19:50
Op pad met een ,,circuitveslaafde''

Vandaag was het vroeg dag.
Om 5:00 de wekker af en om 5:30 met de Rex op pad naar Duitsland.
Op de laatste DSK trackday op de Nordschleife,was ik uitgenodigd door de eerder genoemde verslaafde.
Om eens te mee te maken waartoe een licht aangepaste RX8 toe instaat is.
Na een ritje van 386Km aangekomen op een kletsnat stormachtig ijskoud (7'celcius)circuit.
Daar zag ik zowaar het geheim van de verslaafde.
In het geniep kreeg hij les van Andreas,in z'n rappe M3 met 343Pk.
Het moet wel een virus zijn,want zo was Greg met z'n witte EVO 5 ook weer van de partij.
Na de warming up ben ik ingestapt (met 2 door m'n dochter geadviseerde kotszakken) met een digitaal fototoestelletje.
De foto's zijn door de deels beslagen natte ruit niet echt geweldig.
De eerste foto's zijn op een nat circuit.
Later droogde de baan op en ging de zon schijnen.
Op nat weet je niet wat er gebeurd.
Je hebt in het begin het idee dat je zo de bocht uit vliegt,zo hard gaat het op een natte baan.
Dit gebeurde trouwens ook bij een 4 tal (onafhankelijk van elkaar) ongelukkige coureurs in de eerste stint.
In de loop van de dag werd de baan droog.
Dus weer instappen voor een paar ronden droog.
De eerste meters denk je bij een Kamikaze piloot ingestapt tezijn.
WHOHW wat een snelheid wat een grip.
Dit is kicken dit overtreft een rollercoaster (en ik heb er wat gedaan).
Nu begrijp ik waarom je daar verslaaft aan wordt,GEWELDIG.
Tijdens het racen evalueerd de coureur z'n eigen handelingen,om het daarna nog perfecter te doen.
Het is dus echt waar,het is een ,,Freak''

Outjer bedankt voor deze te gekke ervaring.
Nooit geweten dat de RX8 zo een fabuleus potentieel aan wegligging heeft.
Bijlage: PA120208.JPG (4853k)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 13-10-2009 17:56
Heerlijke dag gehad.

Prachtig dat Ton helemaal uit Rotterdam naar de Ring was gekomen.
Gelukkig werd ie niet teleurgesteld, als ik het goed gelezen heb.

Ruim 2 jaar geleden had Ton mij al eens zien rijden in Zandvoort.
Daar mocht ik helaas geen passagiers meenemen.
Maar gisteren kon ik dat goed maken.

Ik was al om 8 u op het circuit.
Daar kreeg ik de toegangssticker en werd ik ingedeeld in groep 2.
Dat bleek de beste groep, want ik had nu 3 droge sessies.
Andreas in groep 1 mocht de baan droog rijden en had maar 2 droge sessies.
Maar hij gaat op 22-10-09 nog eens een hele dag op de Ring rijden.

Nu kon ik met Andreas een sessie meerijden.
Andreas wees nog net herkenbaar markeringen aan van een eerdere trainingsessie.
Die geven de ideale lijn aan.
En die is helemaal niet zo eenvoudig te vinden op deze rollercoaster racebaan.

Mijn eerste sessie was nat en met Ton aan boord, kon ie gedurende 4 ronden al een beetje een indruk krijgen van het circuit.
En mooie sfeerfoto's maken..

De 2e sessie was droog en ik had nu Andreas naast me.
Die verbaasde zich over de enorme grip van de Toyo's
Zijn standaard wegbanden hebben maar 1 a 2 ronden goede grip.
Daarna zijn te warm en gaan ze glijden EN snel slijten.
Dat is dus echt een meerwaarde van semislicks.
Die slijten dus echt veel minder, terwijl ik ze bepaald niet gespaard heb.
De toyo's zagen er mooi regelmatig gesleten uit.
En zonder afgebroken/aangevreten blokken die je op gewone straat banden ziet.

Na 3 rondjes stapte Andreas uit en een rondje later stapte Ton in.
Na circa 7 km hield de Rex plotseling in.
Bleek dat de benzine (bijna) op was.
De vorige keer dat ik hier was, had ik steeds na 2 sessies (8 ronden) getankt.
Nu zat ik in het 9e rondje en kon ik langzaamrijdend nog net die ronde afmaken.

In de 3e sessie kon ik Ton 5 ronden lang meenemen.
Hierna weer tanken natuurlijk.
Dat was 40 euro (bedankt Ton) voor 45-50 minuten lol.

In de 4e sessie kon ik weer 5 rondjes rijden.

Het snelste stuk is de waanzinnige afdaling Fuchsrohre.
Je kan daar tot NA het diepste punt volgas in 5 doorheen.
In dat diepste punt ligt natuurlijk ook nog in een bocht.
Volgens de circuitbeschrijvingen in Sportauto moet je van de extra aandrukkracht die je op dat punt hebt gebruik maken.(sturen)

Pas na de bocht mag je in de remmen.
Ik heb enkele keren gewaagd daarvoor nog even op de teller te kijken.

213 km/u.

En het is er zoooo smal.

Dan keihard remmen en terug in de 4.

De volgende linksaf bocht ligt ietwat verborgen en moet je toch, met een behoorlijke snelheid, over de corvestones aansturen.
Wat een waanzin.

Dat waren dan 420 km (19 ronden plus de ritjes naar het tankstation) Nordschleife...

Toch was ik door de nieuwe racestoel minder moe dan de eerste keer.
Wel voel je nu door het geheel ontbreken van vering (van die stoel) welke enorme klappen de auto krijgt op deze dolle achtbaan.
Vooral als je hier en daar nog wat al of niet bedoelde curvestones meeneemt.

Ik krijg de baan steeds beter door, maar kan nog wel 10 jaar vooruit.

Outjer

- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-10-2009 10:43 Edited 18-10-2009 10:49
De foto's staan online:

http://dskev.de/fotos/main.php?g2_itemId=77979

Greg met de Evo 5.
Greg is de organisator van de jaarlijkse EVO dag op Spa.

Hij had een kennis met een Twingo (of was het nu een Clio?) met een Evo kentekenplaat.
Dat ding reed toch hard.
In het begin kwam ie me hard langs .
Later was het verschil kleiner.
Maar toch kon ik niet aanpikken.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-10-2009 10:52
Wat ouder spul:

Deze Porsche reed (voor z'n respectabele leeftijd) erg snel.
Kreeg hem met moeite binnengehengelt.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-10-2009 10:57
Er reden verschillende race kadetten mee.
Als je er vlak achter reed zag je het binnenste voorwiel in de lucht hangen.
Hij was te koop

2,4 liter motor.
200 pk
Vaste prijs: 3700 euro.

Onnodig te schrijven dat ie sneller was dan ik. Veel sneller.
 
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-10-2009 10:59
Tot slot de afdeling Rexen:

De gele Rex reed in de eerste groep.
Ik heb hem niet gesproken.

De gele wielen staan er goed bij.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 18-10-2009 11:13
Mooie foto's... maareh... Helm niet verplicht??
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-10-2009 11:25
Neen.

Outjer
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Freies Fahren am 12-10-2009 Nürburgring / Nordschleife

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill