Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Blitz Supercharger
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-10-2004 21:24 Edited 08-10-2004 21:26
SUPERCHARGER CONVERSION

A recent addition to the Blitz range is the supercharger conversion kits. These comprehensive kits are easy to install as the superchargers are self-lubricating so there are no oil ways to attach. The kits are supplied complete with all fittings and in most kits a front mounted intercooler is also supplied, for JDM cars a fully mapped ECU is included. Applications are for Toyota models at the moment (including the new 190bhp Celica and Toyota Altezza) but a Mazda RX8 version is to be launched soon.
(Bron: http://www.blitz-uk.co.uk/2003/turbo.html )

Deze kit wil Hyperstore in gaan bouwen in de AutoMaxx RX-8...
Levert zo'n 50 extra pk's op, en 40% meer koppel. Kosten ca. 10.000 euro inclusief inbouw.

(afbeelding is niet van de RX-8 kit, geloof ik)
- Van Rasputin (SuperForumposter) [be] op 09-10-2004 11:50
Mmh, they don't say which type of supercharger they use for their kits. It's essential info to evaluate how it will work with the Renesis.

What is a JDM car by the way?

Also, supercharger installation and piping work are the easy bits. Engine management modifications for the Renesis has so far been the "equaliser" among all those who've tried before.

A bit expensive too! But we'll see when something definitive comes out.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-10-2004 21:13 Edited 09-10-2004 21:17
JDM= Japan Domestic Market (Japanse binnenlandse markt).

Blitz is inderdaad niet erg scheutig met technische details over haar produkten. Ik zag echter in een papieren Blitz-catalogus een getekende afbeelding van een Roots-achtige supercharger (alleen had het ding geloof ik -ik kan me vergissen-  twee-lobbige rotors in plaats van die met 3 lobben die ik al eens eerder had gezien, of zoals hieronder afgebeeld).  Of die ook in de RX-8 charger-kit komt weet ik niet.
Echt een koopje is het inderdaad niet!
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-10-2004 22:43
Jim (van Hyperformance/Hyperstore) heeft die catalogus op zijn tafel liggen, en heeft zich net aangemeld op het forum zie ik. Welkom!
Twee of 3 lobben, Jim?
- Van j.j.spoon (Beginner) op 10-10-2004 21:22
het zijn 2 lobben  en ik ga maandag naar Blitz UK en zal daar de nodige info krijgen over de charger.
de info die ik nu heb is dat de complete kit 50PK extra gaat leveren en de kit is incl intercooler
Eind van de maand ga ik naar de SEMA SHOW in Vegas en heb daar een afspaak met MAZDA SPEED en ik hoop daar meer info te krijgen over hun turbo kit
voor de RX8 .die stond er namelijk verleden jaar er er was toen nog niks bekend omdat het een demo was.
als ik meer info heb plaats ik dit wel op het forum
- Van Rasputin (SuperForumposter) [be] op 11-10-2004 16:25
That's what I feared. Roots are more heat than power (low adiabatic efficiency). Difficult to get high pressures at high revs. 50hp is not much for 10000 Eur. It should give a nice increase in torque at lower RPM though.
By the time this Blitz kit comes out, competition will be fierce!!
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-10-2004 00:22
De twin screw van Hymee (bijvoorbeeld) produceert inderdaad veel koelere lucht. Mogelijk compenseren ze het nadeel door een grotere intercooler te leveren dan de concurrentie. Dat zouden ze kunnen doen omdat de roots compressors goedkoper zijn dan twin screws....
En de keuze voor een roots is nog altijd beter dan die voor centrifugale blowers, zoals Sunflower Mazda die inzet bij hun kit. Die gaan pas echt wat doen bij hoge toerentallen.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Blitz Supercharger

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill