Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Vermogenverlies bij 6250 tr/min.
- Van Steven (Beginner) [be] op 31-01-2007 18:18
Hallo iedereen ik ben Steven en ik rij nu ongeveer 1 jaar met een RX8 van 192 PK, Revolution uitvoering. Ik heb vorige week mijn auto eens uitgemeten met een G-Tech meter, en het blijkt dat ik met een serieuze "dip" zit aan ongeveer 6250 tr/min, gemeten op zowel mijn 2de versnelling als mijn 3de. een vriend van mij voelde het direct!!! Dit duurt ongeveer 1,2 sec en daardoor kom ik bij 7500 tr/min niet aan mijn 192PK en 220 Nm koppel. Ik zou hier graag de resultaten van mijn test willen tonen maar weet niet hoe ik ze erbij krijg??
Heeft er iemand hier al ervaring mee gehad of weet er soms iemand of dit een software probleem is of een probleem ergens anders???

Dank bij voorbaat,

Steven
Bijlage: stevenbij0graden.jpg (112k)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 31-01-2007 18:34
Hoi Steven.

Heb je al eens geprobeert de computer te resetten?
De RX 8 heeft namelijk een zelflerende computer die ,als je een tijdje rustig rijdt, de commando van het gaspedaal wat vertraagd omdat ie denkt dat er rustig gereden wordt en er dus niet direct het volle vermogen nodig is als je plotseling wel vol gas geeft.Stomme computer!
Als je een tijdje flink doortrapt is de dip er ook niet meer.
Ook zou het kunnen dat er erg veel kool verzameld is die eerst weggebrand moet worden.

Procedure:

Dagteller reset indrukken bij uitgeschakelde contact.
De contactscheutel op contact draaien zonder de motor te starten en nog steeds de dagtellerreset ingedrukt houden.

Als je de boven beschreven procedure volgt verschijnt er in de dagteller: TEST.
Mijn 8 pakt dan iets beter op

Kijk ook op deze thread:

http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=490

Outjer
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 01-02-2007 15:39
Dit werkt ook bij mijn MPS!! Maar als ik doordruk na het testsignaal krijg ik diverse andere signalen. Wat betekenen die?
- Van Steven (Beginner) [be] op 01-02-2007 15:53
Ben vandaag naar de garage geweest en dinsdag gaan ze er nieuwe software opzetten, zo zou het zogekende "startprobleem" moeten opgelost zijn bij koudstart en hopelijk ook de dip bij 6250 tr/min. Laat ons hopen anders word het een brief sturen naar de hoofverdeler want mijn garagist zegt dat hij daar zelf niet veel kan aan doen!!!
- Van Steven (Beginner) [be] op 01-02-2007 15:55
En die reset dat u daar uitlegt, is dat de computer in feite terug zetten naar fabrieksinstellingen??
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 01-02-2007 20:12 Edited 01-02-2007 20:16
Het waarden uit de zelflerende computer worden dan gewist.
En dan heb je dus de waarden waamee de auto uit de fabriek is gekomen.
Dat gebeurd ook als er nieuwe software wordt geinstalleerd.
Daarom zijn er veel rijders die vinden dat de auto na een softwareupdate (tijdelijk) beter loopt ,terwijl dat dus niets met de eigenlijke update te maken heeft.
Of er ook (tijdelijk) invloed op het benzineverbruik is weet ik niet.
Zou kunnen.
Voor dat ik het circuit op ga (bv komende zondag bij jullie in Zolder) doe ik de reset altijd.
@ Charlyrx8 : ik zou niet weten wat die andere signalen zijn.Even navragen bij de dealer of het MPS(?)forum zou ik zeggen
- Van Steven (Beginner) [be] op 14-02-2007 15:36
De nieuwe software staat erop en het probleem is opgelost. Bedankt voor de info!!
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 15-02-2007 18:38
Steven:

> De nieuwe software staat erop en het probleem is
> opgelost. Bedankt voor de info!!


Fijn te horen dat je probleem is opgelost.
Was toevallig in de garage toen je auto binnen was voor diagnose door de mensen van Bornem.

Buiten het feit dat je vermogendip weg is, merk je nog verschil met de nieuwe software ?

Mvg,

Ben
- Van Steven (Beginner) [be] op 16-02-2007 22:30
Hij lijkt beter te rijden maar ik moet hem nog altijd opnieuw uitmeten he!! Het startprobleem is zeker veel verbeterd, hopelijk blijft dat zo.
En hoe weet jij wie ik ben en waar mijn garage ligt enz.????
En of die dip weg is twijfel ik nog steeds aan. Bij het meten zullen we dat direct zien ....
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 24-02-2007 23:03
Steven:

> ...
> En hoe weet jij wie ik ben en waar mijn garage ligt
> enz.????


Heb m'n 8 in dezelfde garage aangekocht en heb je auto al een paar keer daar zien staan...
Ik ken je persoonlijk niet...

> En of die dip weg is twijfel ik nog steeds aan. Bij
> het meten zullen we dat direct zien ....


Weet je hier al meer over ?
Is er al eens een compressietest uitgevoerd op je auto ? (dit heeft op zich niets met die dip te maken)

Grtz,

Ben
- Van michiel (Beginner) [nl] op 04-02-2008 21:42
hallo mijn naam is michiel en ik heb ook een rx-8 hp even een vraag aan jou hoe bevalt jou de remmernkit rem hij beter   groetje michiel
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 12-02-2008 11:16
Kijk hier:

http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=3169;hl=remmenkit#pid3169

Outjer
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-02-2008 22:58
michiel:

> hallo mijn naam is michiel en ik heb ook een rx-8
> hp even een vraag aan jou hoe bevalt jou de
> remmernkit rem hij beter   groetje michiel


Ik snap niet helemaal waarom je deze vraag  hier plaatst?
Het gaat heel ergens anders over in dit topic, waardoor het erg onoverzichtelijk wordt.

Groetjes M&M
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Vermogenverlies bij 6250 tr/min.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill