Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / CEIKA Big Brake Kit.
- Van UbboH (Deelnemer) [nl] op 20-04-2017 14:03
Mijn Big Brake Kit is geleverd!
De RX-8 R3 is een geweldige auto met uitstekende remmen en dan toch op zoek naar andere remmen.
Wel dat heeft puur te maken met de uitstraling van de standaard remmen.
Geen sportieve uitstraling en daarnaast is de R3 voorzien van 19" wielen wat het geheel nog iets erger maakt.
Ik wil voor en achter remschijven met grotere diameter, sport remklauwen met uitwendige stofkeringen en een handremsysteem op de bracket gemonteerd.
Na de nodige research blijkt dat CEIKA PERFORMANCE dit in zijn programma heeft.
Intensief e-mail contact gehad en een zeer aangename indruk gekregen.
Enthousiast team en goede recensies over de kwaliteit en service.
Op 22-03-2017 de order geplaatst en nu geleverd. Het uitpakken is op zich een feest.
Bijlage: RX-822.rsz.jpg (226k)
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-04-2017 19:44
Hallo Ubbo,
Allemachtig, wat een modificatie en wat een prachtige remschijven en klauwen.......jonge, jonge dat is inmiddels bijna de meest "coole" R3 van heel Europa.........
Je "weet wel van wanten" zeg.........in één woord.......fantastisch!
mvg, Ruud
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 27-04-2017 18:19
Hallo Ubbo,

Prachtige remmen heb je gekocht!
Heb je ze er al onder?
Ceika, ik heb daar nog niet van gehoord.
En dan meteen maar rondom!

Heb je meer specs? diameter, etc. Zijn de schijven uit 1 stuk? prijzen?

Alweer 11 jaar geleden kocht ik bij Winner power een set voor de vooras.
Dat was een project van 2000 euro.
Deze oude thread begint zelfs al in 2005 met de montage van AP racing (De absolute top) door Ben.
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=11761;hl=winner%20power

Eigenlijk zou je met je supermooie RX 8 naar het paddock van het JAF in Zandvoort moeten komen op 7 mei as.

Outjer
- Van UbboH (Deelnemer) [nl] op 30-04-2017 14:31
Hallo Outjer,

Bedankt voor je compliment.
De remmen zijn gemonteerd en vandaag probeer ik mijn ervaringen e.d. op het forum te plaatsen.
CEIKA heeft sinds begin 2012 remmen in hun programma en lees zeer goede recensies.
Je oude thread had ik al eens gelezen, interessant.
Jullie zien mij 7 mei in Zandvoort.

Mvg, Ubbo.
- Van UbboH (Deelnemer) [nl] op 30-04-2017 14:49
Hallo Ruud,

Even om misverstanden te voorkomen.
Je maakte mij met al je complimenten dusdanig verlegen dat ik je in de post Fluid Film reeds heb bedankt.
I hope you understand me.

Mvg, Ubbo.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-04-2017 15:01
Hallo Ubbo,
Had ik gezien........it's all right.....!
mvg, Ruud
- Van UbboH (Deelnemer) [nl] op 01-05-2017 10:18
Ja, de Big Brake Kit is gemonteerd en ondertussen het inremmen deels achter de rug.
Het systeem is buitengewoon fijn te doseren.
Ik ben hier heel happy mee en optisch precies wat ik wilde bereiken.
Even kort samengevat de montage.
Na het demonteren van de bestaande remmen de ankerplaten aangepast.
Je kunt ze verwijderen maar ik heb gekozen ze te handhaven.
Daarna alle aanlegvlakken grondig schoongemaakt.
Het is goed opletten op de draairichting van zowel de remschijven als remklauwen.
Het monteren van de voorste bevestigingsbeugels met remklauwen en schijven is perfect gegaan.
Geweldige passing, geen gebruik hoeven maken van de bijgeleverde vulringen (Shims).
Het monteren van de achterste bevestigingsbeugels met remklauwen en schijven verliep met enige vertraging.
De bevestigingsbeugels moesten ter hoogte van de bevestiging exact 1 mm dunner.
Via een oude relatie bij HP Techniek Barneveld terecht gekomen en zij hebben mij er even tussendoor geholpen.
Kon er op wachten en heel interessant om dit te bekijken.
Het monteren was daarna probleemloos en heb ook geen gebruik hoeven maken van de bijgeleverde vulringen. Ook nu een pracht passing.
De handremkabels gemonteerd op de daarvoor aanwezige units, welke op de bevestigingsbeugels zijn gemonteerd, en de kabellengte afgesteld.
Alles nogmaals gecontroleerd en het geheel ontlucht d.m.v. het onder druk zetten van het remsysteem.
Hiervoor heb ik de Laser 4832 gebruikt welke ik heb voorzien van een GearWrench Universele adapter (staal en plaats van kunststof) speciaal in Amerika besteld. Deze dicht goed af op het reservoir en werkt perfect.
Wielen monteren en dan is alles klaar en ben je heel nieuwsgierig hoe het functioneert.
Erg belangrijk is hoe het pedaal aanvoelt (dosering) en voorzichtig beginnen met inremmen.
Gelijk een afstandje van 100 km gereden en al met al een pracht ervaring opgedaan.
Dosering voelt heel fijn aan en met een geringe pedaaldruk (inremmen) een mooie vertraging.
Je voelt dat er ontzettend veel in zit. In één woord super.
Vijf sterren voor de CEIKA BIG BRAKE KIT, maar vanwege het aanpassen van de achterste bevestigingsbeugels een halve ster aftrek.
Nog even wat technische info waarvoor ik heb gekozen.
I.v.m. het gewicht de diameter van de remschijven voor niet groter dan 365 mm (totale set bijna 2 kilo lichter) en kan dan tevens volstaan met semi-floating schijven. Remschijven achter hierop aangepast. Zie eventueel hun website voor de mogelijkheden.
Remschijven voor: 365x32 mm. Slotted en Semi-Floating.
Remschijven achter: 345x28 mm. Slotted en Semi-Floating.
Remklauwen voor: 6 zuigers per klauw 38/36/30 mm.
Remklauwen achter: 4 zuigers per klauw 32/28 mm.
Remklauwen met uitwendige stofkeringen.
Handremsysteem: Locking Disc.

Mvg, Ubbo.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-05-2017 11:07
Tjonge Ubbo,
Wat is dat ontzettend mooi geworden........vlgs mij echt een unicum in de Rex-wereld.
Het ziet er werkelijk fantastisch uit, dat had je goed voorzien........allemachtig wat een begerenswaardige combinatie.
Echt waar, ik ben er best een beetje jaloers op............
Ik wist niet dat jij zo fanatiek en perfectionistisch aan de gang zou gaan............nu begrijp ik waarom je onlangs die fijne hefbrug kocht.
De remmen en schijven zijn zeer indrukwekkend..........je kan wel zien dat jij uit die wereld komt en weet waar je je "spullen" vandaan moet halen....en de ervaring hebt om zoiets goed te doen.
Ik begreep ook dat je vroeger al racete, dus meer dit soort dingen hebt gedaan.
De fotoserie is ook echt mooi, met haarscherpe foto's......en een mooi verslag!
Ubbo, gefeliciteerd met je succesvolle modificatie en nog heel veel fijne ritten toegewenst!
mvg, Ruud
- Van UbboH (Deelnemer) [nl] op 01-05-2017 15:06
Hallo Ruud,

Bedankt voor al je lovende woorden.
Zelf vind ik het ook indrukwekkend en in mijn beleving hoort dit bij de uitstraling van de auto.
Als je zo heerlijk aan het sleutelen bent wil je (op onze leeftijd) wel comfort en dus heb ik ondertussen al veel plezier van mijn hefbrug gehad.
Het heeft wel even wat tijd gekost om de brug netjes te krijgen maar dat is gelukt.
Het grote voordeel is dat deze hefbrug volledig onder de auto ligt (heb nog 1 cm speling onder de bodem) en dus geen sta in de weg is.
O ja, ik heb in het verleden 10 jaar lang wedstrijden gereden en dan doe je inderdaad wel de nodige ervaringen op in deze technische wereld.
Voor de liefhebber een paar fotootjes.

Mvg, Ubbo.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-05-2017 15:16 Edited 01-05-2017 15:21
Hoi Ubbo,

Is idd een mooie hefbrug geworden......het lijkt wel een nieuwe inmiddels........"ff likkebaarden".....maakt sleutelen 10X eenvoudiger....!
Daarnaast heb je zo te zien nog behoorlijk wat ruimte rondom de auto om te kunnen werken; dat is ook fijn.
Joh, 10 jaar wedstrijd gereden .......is best heel lang......en toen natuurlijk noodzakelijkerwijs veel gesleuteld........ja, daar heb je nu veel plezier van!
PS...met wat voor/soort/merk auto(s) wedstrijd gereden?

mvg, Ruud
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-05-2017 17:09
Dat ziet er idd erg mooi en netjes uit! echt super!!
En fijn dat het bijna allemaal gelijk past!

Groetjes M&M
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 01-05-2017 19:11
Wauw, dat ziet er echt geweldig uit.
Mijn complimenten.

Groet,
Ger
- Van UbboH (Deelnemer) [nl] op 02-05-2017 10:41
Hallo Ruud,

De auto's waar ik wedstrijden mee heb gereden zijn:
NSU 1200TT- FORD ESCORT MEXICO- RENAULT R5LS GORDINI- RENAULT ALPINE COUPE.

Mvg, Ubbo.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-05-2017 10:51
Hoi Ubbo,

Leuke en markante auto's....vooral die TT....

mvg, Ruud
- Van UbboH (Deelnemer) [nl] op 02-05-2017 10:51
Hallo Martine,

Dank voor je reactie.
Na het lezen van diverse recensies ben ik niets tegengekomen van montage problemen.
Ik ben het met je eens dat als je dan gaat monteren er niets fijner is dat alles vrijwel gelijk past.
Het is met zo'n modificatie toch altijd even afwachten!

Mvg, Ubbo.
- Van UbboH (Deelnemer) [nl] op 02-05-2017 10:53 Edited 02-05-2017 12:00
Hallo Ger,

Dank voor je reactie.
Zo denk ik er ook over.

Mvg, Ubbo.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 05-05-2017 10:03
Hoi Ubbo,

Zeer mooi geworden. Prachtig.
Mocht je het circuit opgaan ben je er klaar voor!
Tijdens het Jaf kan dat......
Heb ikzelf in 2010 ook gedaan.
In Assen.
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=1841
Toen waren we maar met 2 RX8-en.

Outjer
- Van UbboH (Deelnemer) [nl] op 15-05-2017 16:36
Hoi Outjer,

Zoals ik al heb geschreven bij Bart halen jullie het enthousiasme van vervlogen jaren naar boven.
Ter herinnering even in de oude doos gedoken en vind het leuk enkele foto's/krantenknipsels met jullie te delen.
De Ford Escort Mexico (5) was min of meer standaard, wel uitgerust met een sperdifferentieel.
De Renault 5 LS Gordini (12) daarentegen was een echt aangepaste auto, zowel onderstel als motorisch.
Het tuning pakket werd geleverd met de auto. Was een mooie klus.
Een nieuwe auto in een paar uur tijd half gesloopt, hoe gek was je.
De herinneringen blijven.

Mvg, Ubbo.
- Van JGM (ForumGeweldenaar) [nl] op 16-05-2017 08:38
Gaaf!!!! ;)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 22-05-2017 17:38
"Een nieuwe auto in een paar uur tijd half gesloopt, hoe gek was je."

Prachtig !!!!!

1973 ??
Dat was het jaar dat ik motorisch gestoord werd.
Toen kreeg ik op mijn 14e verjaardag een nummer van "MOTO 73"
Dat blad was toen net opgericht. Vandaar de naam !

Pas veel later kreeg ik ook belangstelling voor auto's.

Outjer
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / CEIKA Big Brake Kit.

Powered by mwForum 2.29.4 © 1999-2014 Markus Wichitill