Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Pettit Racing ANP
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 04-09-2012 14:59
Op het internet vond ik van Pettit Racing een stukje over het re-mappen van de RX-8 via een OBD2 logger.
Na een poosje hier over gelezen te hebben heb ik Pettit Racing een mailtje gedaan met de vraag voor wat meer informatie.

Deze methode houd in dat je een logger in je OBD2 poort steekt en deze neemt over een tijd van maximaal 2 uur een aantal verschillende parameters op.
De file die deze logger creëert stuur je op en je krijg na niet al te lange tijd een file terug welke je weer kan inlezen.

Na mijn mailtje met de vraag van mij of het nut heeft op een standaard auto dit toe te passen en iets meer info over deze methode kreeg ik het volgende antwoord:

Thanks for contacting Pettit Racing UK on behalf of the dutch RX8 club.

Yes it is possible for us to ANP remap your cars, as long as they are all EU spec RX8s. Our system does not work with JDM ECUs, only US & UK/EU spec.
You will need a computer to do the upload / download of the files for both logging and re-mapping.
You can buy one “club” data logger if you wanted , and then buy “remap tokens” for each individual car.
The data logger can log data from any RX8, but only remap one it is tied to via a token. The logger can have many tokens on it.
Unfortunately we are waiting for a new shipment of data loggers as we are out of stock at the moment and getting a new batch is suffering a hold up at the moment but I am waiting for news.

The map would work on a totally stock car, but we say there is little point doing that (except on a 192 where raising the rev limit is by itself good!)
We say gains will be around 12-14% in power and torque, but this is at the point of max improvement which is in the mid range mainly.
For the ANP pack to be properly effective and worthwhile it needs to be balanced with exhaust and intake mods as recommended.

Once I know more about the supply of the ANP Dudelogger OBD device I will let you know.

I am also happy to organise a group buy, which I would also recommend for Pettit Protek R, which we highly recommend for all rotaries, and which is good to ship in a bulk box to save on shipping….


Het heeft dus voor de SP's nut om dit te gaan doen aangezien toeren begrenzer op een hoger toerental komt (ik dacht ergens gelezen te hebben tussen de 8600 - 9000).
Voor de HP's heeft het op standaard auto's dus minder nut maar als de uitlaat en de inlaat verandert zijn wordt het een ander verhaal.

Als de loggers weer beschikbaar zijn zal ik waarschijnlijk 1 bestellen voor mijzelf.
Dit wilde ik ook even met jullie delen misschien zijn er een aantal die denken van dat wil ik ook, dan is er ook mogelijkheid om een group buy te doen.

Hier onder de link naar het originele artikel bij hun op de website:
http://www.pettitracing.co.uk/pettit_racing_mazda_rx8_anp_kit.html
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 04-09-2012 15:53
Super interessant Martijn. Ik heb wel interesse, maar wil dan natuurlijk wel eerst weten wat het moet gaan kosten.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-09-2012 16:44
Dit is eigenlijk net zoiets als de Accesport, alleen dan uitgevoerd door Pettit. Klinkt wel interessant ja, maar ik verwacht niet al te veel vermogenstoename. Wellicht dat het verbruik ed beter worden. De Rex loopt nogal rijk vanwege emissienormen enzo...

Racing Beat doet trouwens ook zoiets, alleen dan moet je wel de auto langs hun werkplaats brengen dacht ik.

Wel interesse, mits de kosten meevallen. Een accesport is amper aan te komen, en duur.
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 04-09-2012 19:12
De kosten krijg, ik nog te horen, dit omdat er 2 manieren zijn.
1 is dat iedereen een ANP dudelogger aanschaft
2 is 1 dudelogger die iedereen kan gebruiken en dan remap tokens zodat we de auto's kunnen remappen.

Wanneer ik meer weet zal ik dat zo snel mogelijk hier neerzetten.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-09-2012 09:58 Edited 05-09-2012 10:27
Een EFIDude ProLogger kost je £180,- excl. BTW en vezending volgens de site.
http://www.pettitracing.co.uk/pettit_racing_mazda_rx8_efidude_data_logger.html

Ben wel benieuwd naar resultaten.
Ik verwacht er echter niet veel van daar je uit N/A motoren niet zo veel meer kan halen.
Een goed uitlaatsysteem zonder cat doet m.i. evenveel vandaar ook dat een upgrade met (delen van) een uitlaatsysteem wordt geleverd.
Verwacht er niet te veel van.
Wil je power zet er een turbo of compressor op want met (max) 10BHP extra wordt je echt niet sneller.
Maar wel leuk om eens te proberen, dat dan weer wel. :-)

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-09-2012 10:25
Faxie:

> Wellicht dat het verbruik ed
> beter worden. De Rex loopt nogal rijk vanwege
> emissienormen ...


Dat is alleen om de cat niet te heet te laten worden (arm mengsel is heter).
Normaal wordt 'ie ook al gauw 900°C, heb als max. wel eens 965°C gehaald maar da's zonder cat dus zou met cat nog hoger kunnen worden...

Grtz Dennis.
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 05-09-2012 13:35
Ik ga ook niet uit van veel vermogen winst, maar aangezien ik een SP rijd heb ik wel oren naar een hoger toerental voordat de begrenzer ingrijpt.
Verder lijkt dit inderdaad erg veel op de Cobb Accesport tuning, hier lees ik wel erg goede verhalen over.
Vooral na de 3de map word zou de auto veel beter en vlotter moeten rijden en mooier lopen.
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 08-09-2012 11:01
Persoonlijk denk ik dat de accessport beter is.Daar heb je meer mogelijkheden mee.
Het is ook een obd foutcode lezer. En is veel bekender als die ANP van petitt racing.
Ik heb ook intresse om zoiets te proberen. Omdat ik een sp heb en ben ook bezig met een rx8 motor te bouwen met turbo.
Dus ik ga het in de toekomst nog veel moeten gebruiken, omdat ik mijn orginele boordcomputer wil houden om mijn motor aan te sturen.
Maar ik twijfel nog tussen de accessport en petitt racing ANP.
Ik wil gerust in groep kopen. Lijkt me intressanter.

Als je de Cob accessport besteld bij mazdamaniac krijg je er tuning bij gedurende 6 maand. Hij tuned je wagen dan.
Je moet ook eerst wat data loggen door rond te rijden met de rex en zeggen wat er aan de wagen is gebeurd moest hij niet orgineel zijn,en dan doorsturen naar mazdamaniac.
Hij maakt dan een map speciaal voor jouw auto.
Maar dat is nooit van de eerste keer direkt goed he. Je gaat dit een paar keer moeten doen. En ook zeggen tegen hem hoe de wagen aanvoelt of wat hij doet.
Dat gebeurd via google chat. En voor degene die mappen kunnen maken, je kan ook de software erbij kopen dat je zelf mappen kan schrijven. Maar hier zou ik zelf niet aan beginnen, veel te moeilijk.
Enige nadeel van de accessport is dat je het in de US moet bestellen.En het kost al 500euro+ verzendingskosten. Maar hoeveel je nog ga moeten bijbetalen aan de postbode daar heb ik geen idee van. Daarmee bedoel ik de taxen dat er nog gaan bijkomen. Dat kan nog eens 100 euro zijn.
Dat heb je natuurlijk niet als je besteld uit de UK.
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 08-09-2012 16:49
De Pettit Racing doet in principe precies het zelfde als de Cobb Accesport, alleen als je met turbo's aan de gang wilt zul je volgens mij helaas moeten uitwijken naar de Cobb Accesport.
De Pettit Racing ANP (All Naturel Power) is voor auto's met met Supercharger van Pettit of ongeblazen motoren (dit zal ik nog wel even navragen).

Ook de Dudelogger voor Pettit Racing ANP logt voor jou 2 uur lang data, 11 verschillende parameters.
Deze stuur je op en dan krijg je een nieuwe map terug specifiek voor jou auto ook dit kun je een aantal keer doen bij Pettit Racing, hoeveel keer dit kan per aankoop heb ik ook even na gevraagd.

Maar als er van jullie af nog vragen zijn als je interesse hebt vraag ze AUB, van Pettit Rracing zijn ze erg vriendelijk en willen graag alle vragen beantwoorden.
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 09-09-2012 11:09
Ik denk dat je de ANP ook kan gebruiken voor turbo setups.
Ben niet zeker maar ik denk het wel. Binnenkort ga ik naar hun garage in Engeland.
Omdat ik van plan ben om een kapotte motor door hun te qlaten reviseren en te laten tunen.
Porting en de koeling verbeteren. Kijk zelf maar.
http://www.pettitracing.co.uk/pettit_racing_built_engine_mazda_rx8.html.
Met de motor langs daar gaan zal denk ik goedkoper uitkomen dan de motor op te sturen.
Want ik wou eerst bij rx7service gaan.
Ik heb daar een email naar gestuurd 2weken geleden, maar tot nu toe nog altijd geen antwoord.klantenservice een dikke nul vind ik ! Of zijn er mensen die daar wel goede ervaring mee hebben?
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-09-2012 11:18
ja hoor, ik denk zelfs dat meerdere mensen hier goede ervaringen hebben met hem!

Maar wat dacht je ervan, als Mireck nou eens op vakantie is ;)

Groetjes M&M
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 10-09-2012 00:02
ahzo, dat kan natuurlijk wel dat hij op vakantie is.
Maar ik denk dat ik beter direkt naar Engeland ga naar petitt racing UK.
Ik denk dat ze daar toch meer ervaring hebben op gebied van turbo's plaatsen, porting,tuning enz...
Volgende week vertek ik waarschijnlijk. Ik zal veel foto's maken tijdens mijn bezoek en dan naar jullie posten.
;-)
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [gr] op 10-09-2012 19:06
Ben zeer benieuwdvnaar je verslag
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 18-09-2012 19:13
update : Ik ga mijn motor toch niet  bij pettit racing laten reviseren. Ik heb paar dagen geleden antwoord had van pettit racing.
En motors reviseren doen ze niet in de UK maar wel in hun bedrijf in de US.En dan wordt het toch al moeilijk voor mij om mijn motor daar te krijgen.
Ik heb een ander bedrijf gevonden ROTECHNICS. Zeer klantvriendelijk direkt antwoord op je vragen. :-) mss dat ik daar ga kijken voor een motor
Of moest die persoon van rx7 service eens antwoorden op mijn email dan kan ik daar eventueel ook nog is informeren. al 3weken geleden gemaild en nog altijd geen reactie. :-s
Is daar soms iemand al geweest bij rx7service? hoe is het bedrijf? klantvriendelijk? goede service? is de persoon in staat voor een renesis te poorten? leverd hij nieuwe motoren ook?
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 18-09-2012 19:21 Edited 18-09-2012 19:25
Je zou anders ook nog bij Jeroentje.nl kunnen informeren.

Of bel eens naar Rx-7 service? http://www.rx7-service.eu/contact-rx7-rx-7-service-holland
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 19-09-2012 07:19
Mireck is wat traag met mails beantwoorden, maar als je hem 's avonds belt tref je hem vrijwel altijd.
Nette service en zeker veel technische kennis bij RX7 service. Hij reviseert zeer veel RX7 blokken.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 10-12-2012 13:27
Martijn, heb jij nog antwoorden ontvangen van Pettit?
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 10-12-2012 14:38
Ja ik heb reeds nog wat contact met Pettit Racing gehad, mede omdat ik hun uitlaatsysteem onder de auto heb maar dat terzijde.
De ANP recall kit levertijd tot op heden nog steeds onbekend helaas (ben daarom nu ook bezig met Mazdamaniac en de Cobb Accesport)

Om op de vraag terug te komen of de ANP geschikt is voor turbo motoren zeggen ze bij Pettit Racing van niet.
Dit omdat voor een goede setup de injectoren vervangen dienen te worden door grotere hier gaat de originele ECU een probleem mee krijgen.
Op dat moment moet er een Piggyback FCU aan komen te hangen welke geprogrammeerd dient te worden.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 10-12-2012 20:16
Oke, wordt vervolgd dus.
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 19-12-2012 20:25
Oke, bericht terug gehad van MazdaManiac over de Cobb accesport.
Hiermee kan MazdaManiac hetzelfde als Pettit Racing met de dude logger.
Ook de levertijd is een stuke beter dan Pettit Racing namelijk ongeveer 11 dagen nadat de betaling daar ontvangen is.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 20-12-2012 10:30
En wat is de prijs dan?
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 20-12-2012 12:21 Edited 20-12-2012 16:48
kosten zijn als volgt:
Aanschaf van de Cobb Accesport € 373,26
Costum calibration services € 225,46
Aanschaf van de Cobb Accesport incl. costum calibration € 447.91
Transport en vracht kosten ongeveer € 56,55

vergeten erbij te melden, je hebt bij MazdaManiac ook contact met de persoon die programmeert.
dit is helaas wel op Amerikaanse tijdstippen dus nacht sessies voor ons.

Ook ben ik nog een adresje tegen gekomen uit Griekenland die dezelfde service verleent als MazdaManiac maar deze ben ik dus kwijt. probeer hem weer te vinden.
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 20-12-2012 20:15
goed bezig martijn.

ik wacht wel eerst jou bestelling af :p
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 24-12-2012 08:38 Edited 24-12-2012 08:41
http://www.easytuning.gr/
Dat is die andere Accessport tuner. Maar wel duur.
Ik denk dat Mazdamaniac beter is. En goedkoper. Want je kan enkel de Accessport voor de rx8 bij hem kopen. Nergens anders. Ook niet bij easytuning.

martijn.vos1988:

> kosten zijn als volgt:
> Aanschaf van de Cobb Accesport € 373,26
> Costum calibration services € 225,46
> Aanschaf van de Cobb Accesport incl. costum
> calibration € 447.91
> Transport en vracht kosten ongeveer € 56,55
>
> vergeten erbij te melden, je hebt bij MazdaManiac
> ook contact met de persoon die programmeert.
> dit is helaas wel op Amerikaanse tijdstippen dus
> nacht sessies voor ons.


Die andere Accessport tuner is

>
> Ook ben ik nog een adresje tegen gekomen uit
> Griekenland die dezelfde service verleent als
> MazdaManiac maar deze ben ik dus kwijt. probeer hem
> weer te vinden.


Easytuning
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Pettit Racing ANP

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill