Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Doorgeroeste Olie-leidingen
- Van Maran (Deelnemer) [nl] op 04-10-2011 14:10 Edited 04-10-2011 14:40
Hoi allemaal,

Van de week een flinke olie-lekkage gehad en hem bij de Mazda-dealer na laten kijken.
Ze kwamen daar tot de conclusie dat de olie-leiding waren doorgeroest. (Veel voorkomend probleem las ik al).
Helaas waren ook de olie-koelers er zo slecht aan toe dat het goedkoper is om die nu ook te laten vervangen, incl. leidingen enz.
(Anders sta je over een half jaar weer in de garage en betaal je weer arbeidskosten).

Hebben andere mensen hier ervaring met hetzelfde probleem?
En toevallig ook met de kosten die hiermee gepaard gaan?
Zijn Rex onderdelen echt zo prijzig of is 4500 euro redelijk?

p.s.
Weet iemand toevallig het email-adres van Mazda Nederland?
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 04-10-2011 16:41
Met vriendelijke groet,



Thea G.M. Hartgring

Customer Services

_________________

MAZDA MOTOR NEDERLAND

Kouwe Hoek 6

2741 PX Waddinxveen

Tel: +31 (0) 182 685 031

Fax: +31 (0) 182 685 029

thartgring@mazdaeur.com
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-10-2011 19:07
2 Oliekoelers en leidingen 4500,-?!?!?
- Van Maran (Deelnemer) [nl] op 05-10-2011 06:28
Dank u zeer!
- Van Maran (Deelnemer) [nl] op 05-10-2011 16:45
Vandaag een belletje gedaan naar Mazda Nederland.

Helaas konden ze niets voor me doen, omdat mijn auto al uit 2004 komt, ook al heeft hij nooit gebruik gemaakt van de service-regeling van een aantal jaren geleden.
Om toch nog wat aan de prijs te doen moest ik maar wat proberen te regelen met de dealer.

Ook werd me aangeraden om gebruik te maken van de gratis software update. Al vonden ze het raar dat de dealer dat zelf niet heeft aangeboden.
Dus dat moet ik ook nog zelf zien te regelen met de dealer.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-10-2011 18:20 Edited 05-10-2011 19:18
Hoi Maran,

Ik vind dit hartstikke rot voor jou..........
Als idd alle slangen en 2x oliekoeler vervangen moet worden en dit middels een Mazda dealer Euro 4500,- kost en je van Mazda-Ned niets vergoed krijgt, dan is het misschien een oplossing om alle benodigde delen zelf in de USA te kopen en deze door deze Mazda dealer te laten monteren (en ze evt. wat winstmarge te geven omdat ze de vette winst op deze delen mislopen) of door een onafhankelijk reparatiebedrijf zoals b.v. "Speedy"........
Speedy Woerden b.v. is een heel goed, gediplomeerd reparatiebedrijf waarmee ik zeer goede ervaringen heb........hebben mijn upgrade startmotor er onder gezet........
Even snel opgeteld is het totaal van alle delen in de USA USD 1900,- equivalent Euro 1350,-..........stel voor transport plus inklaring, BTW en paar procent voor invoerrechten een bedrag van Euro 500,-...........en 1,5 dag arbeidsloon ad Euro 500,-, dan ben je voor minder dan Euro 2500,- geholpen............
Is trouwens maar de vraag of alle delen vernieuwd moeten worden........ik zou hierover maar kritisch zijn en evt. alleen de slechte delen vervangen.......
Alle benodigde onderdelen kan je (onder meer) vinden via onderstaande link; 't is even zoeken op de site maar ze hebben alle delen:
http://www.montgomerymazda.com/partscenter.aspx#

Veel sterkte, succes.
Ruud
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-10-2011 18:32
Wij hebben net als Dennis een set van Racing Beat besteld (Dennis heeft de set er al lang in) wij gaan het volgende week monteren...

Deze set bestaat uit alleen uit alle olieleidingen, maar zonder de koelers.

Groetjes M&M
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-10-2011 14:52
Lijkt mij trouwens sterk dat de koelers lek zijn.
Gewoon laten afpersen.
De olieleidingen van RB zijn zeker aanbevelingswaardig.
Alles zelf doen is veel goedkoper en meestal ziet het er moeilijker uit dan het eigenlijk is alhoewel ik moeilijk kan beoordelen wat voor iemand anders moeilijk is. ;-)

Grtz Dennis.
- Van Maran (Deelnemer) [nl] op 06-10-2011 19:26
Vandaag weer eens langs geweest bij de garage om o.a. de schade te bekijken;

-Alle koppelstukken aan de leidingen waren eigenlijk geen koppelstukken meer, eerder klonten roest met wat flarden rubber die eruit staken.
-Rubberen bocht-stukken helemaal uitgedroogd en ingescheurd.
-Koelribben van de koel-units zagen er ook niet meer uit, paar gaatjes erin en ik gok zo'n 40% ervan helemaal gedeukt en aan gort.

Gelukkig heb ik nog iets aan de prijs kunnen doen (komt niet in de buurt van de 2500 euro, maar in ieder geval geen 4500).
Dus ik heb het toch maar gedaan, ik heb hem ook nodig voor m'n werk en hij was binnen 1 dag klaar.
Gelukkig kan hij er nu zeker weer 7 jaar mee vooruit :)
Ook hebben ze alles wat strakker afgesteld, beetje service, rijdt nu beter en strakker dan voorheen.

p.s.
Als iemand een goede prijs biedt voor een compleet originele Rex, MÉT compleet nieuw olie-systeem.....
Kan het altijd proberen he? :p

p.s.s.
Nog een wijze les geleerd van de week: Koop ook nooit een Hyundai Getz! Haalt de 130 nog geeneens en rijdt ook maar 1:11. :)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 06-10-2011 22:01
Maran:

>
> Nog een wijze les geleerd van de week: Koop ook
> nooit een Hyundai Getz!


What you see is what you getz.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-10-2011 04:29
Ik vraag me af wat ik me onder het 'strakker afstellen' moet voorstellen....

Maar leuk voor je dat de leidingen vervangen zijn :) Gelukkig op tijd erbij en geen motorschade :)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Doorgeroeste Olie-leidingen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill