Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / verlagingsveren/schroefkit RX8
- Van tommeke1986 (Beginner) [be] op 27-05-2011 18:20
weet er iemand interesante plaatsen voor een RX8 verlagingskit te bemachtigen? (liefst wel niet teveel boven de 1000 euro)
en wat is de idiale verlagingsafstand ten opzichten van standaard?
voorlopig hangt mijn wagen zowel met voor als zijskirts 15 cm van de grond.
Tot op de keuringgerechtigde 11 cm brengen? of is hij net iets lager nog netter?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-05-2011 23:22
Wil je slechts veren of coilovers?

En ja wat is ideaal.... wat mij betreft zo laag dat je nog net geen last hebt van drempels. Heb zelf nu de Eibach veren, en die bevallen prima, maar ik kan me voorstellen dat je nog wat lager wilt. Houd je wel rekening met de wielkasten?

Waar te halen.... durf ik niet te zeggen eigenlijk. Google is je vriend in deze gevallen ;)
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-05-2011 09:19
tommeke1986:

> weet er iemand interesante plaatsen voor een RX8
> verlagingskit te bemachtigen? (liefst wel niet
> teveel boven de 1000 euro)
> en wat is de idiale verlagingsafstand ten opzichten
> van standaard?
> voorlopig hangt mijn wagen zowel met voor als
> zijskirts 15 cm van de grond.
> Tot op de keuringgerechtigde 11 cm brengen? of is
> hij net iets lager nog netter?


......verlagen gaat bij de Rex bijna altijd ten koste van de fantastische (standaard !) wegligging; 't is maar dat je het weet.........je ligt wel een paar cm. lager, maar als ik je tegenkom "haal ik je er onmiddelijk tussenuit" en rij ik je er dan finaal uit............helemaal natuurlijk als er een heel klein drempeltje komt..........
't is maar waar je voor kiest..........
mvg, Ruud
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 28-05-2011 12:30
Go Ruud, Go Ruud Whoehoe :-)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-05-2011 18:28
Ik denk dat het wel meevalt met die wegligging. Met een kwalitatieve set zal het echt niet slechter worden. Maar voor een sportauto is de Rex standaard wel wat aan de hoge kant.
- Van xena (Powerposter) [nl] op 29-05-2011 15:36
Ik zou de D2, K-Sport en andere chinese rommel links laten liggen en voor een echt goed setje gaan. Waarom rond de 1000 euro? Ik zou niet besparen op een goed onderstel, want het standaard onderstel is al erg goed en als het je alleen gaat om de looks dan zou je ook kunnen kiezen voor een setje verlagingsveren die 2 tot 3 cm verlagen. Kost je rond 150 euro.
Ik heb zelf al een jaar of 10 Intrax onder mijn wagens zitten en dan beland je in een iets duurdere klasse, maar dan heb je wel meer instelmogelijkheden (hardheid + hoogte). Als je geen circuitridder bent en de wagen gewoon sportief gebruikt en als daily inzet dan zou je kunnen kiezen voor een schroefset die alleen in hoogte verstelbaar is...De Eibach Pro-street S is redelijk comfortabel en kwalitatief erg goed en niet al te duur.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-05-2011 16:44
Faxie:

> Maar voor een sportauto is de Rex standaard
> wel wat aan de hoge kant.


Echter, voor een 2+2 GT is 'ie redelijk laag...

:-P
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-05-2011 19:14
Ook de K-sport is  in hoogte EN hardheid verstelbaar, plus het camber verstelbaar!! ;) Ohja en het is duurder dan 1000 euro..

Groetjes M&M
- Van Knet (SuperForumposter) [be] op 30-05-2011 20:36
Spaar door voor KW V3, echt de moeite
- Van xena (Powerposter) [nl] op 30-05-2011 21:36
Dat K-sport, D2, XYZ Racing.... alle verstelbare mogelijkheden hebben wist ik al lang, maar de kwaliteit is niet altijd even best, als je dan toch rond de 1000 euro in je hoofd hebt ga dan voor bewezen goed, Eibach Pro street S dus! Er bestaat voor dat geld niets beters.
- Van tommeke1986 (Beginner) [be] op 02-06-2011 09:59
het is gewoon om de wagen wat lager te krijgen om die ruimte tussen banden en de kas weg te werken en wat sportief rond te rijden. Ben niet meteen van zin de wagen op circuit te gebruiken ofzo.

heb eens even rondgekeken en vind niet meteen veel prijzen van die einbach veren.
hier vind ik ze dan weer voor +1700..
http://translate.google.be/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.jscspeed.com/catalog/Mazda/04_10_RX_8/Suspension/Eibach_Pro_Street_S_Coilovers_for_04_10_Mazda_RX_8.html

heb nog wat liggen informeren en bij JAP POWER raden ze mij TEIN SUPERSTREET aan, welk naar het schijnt top hoort te zijn voor japanse wagens. Prijs kwam op 1299 euro.
Prijs kwaliteit gezien adviseren ze mij: BC RACING BR-serie (850 euro)

iemand van jullie die enige ervaringen heeft met 1 deze verlagingsveren?
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 02-06-2011 10:38 Edited 02-06-2011 10:54
http://shop.ebay.de/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=rx8+feder&_sacat=See-All-Categories

Zoekt en gij zult vinden.
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 02-06-2011 10:54
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=rx-8+fahrwerk&_sacat=0&_odkw=rx-8+sportfahr&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Zoekt en gij zult vinden.
- Van tommeke1986 (Beginner) [be] op 02-06-2011 11:02
bedankt voor het opzoekwerk charlyrx8 , maar ik had graag een schroefkitje gehad :)
lijkt me handiger voor de keuring
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-06-2011 14:57
Owja in belgie doen ze moeilijk met de hoogte van de auto he?
- Van xena (Powerposter) [nl] op 03-06-2011 18:20
BC Racing? Goedkoop ja.... kwaliteit nee... Lees even op het Engelse Lancer forum over BC Racing. Google doet wonderen in het land der onderstellen :)

Ik rijd zelf met Tein... zat onder de RX8 toen ik hem kocht en ik heb de duurste set met electronische verstelling vanuit de wagen (EDFC). Rijd top en na 7 jaar nog geen lekkages, rammeltjes of wat dan ook. TEIN heeft bij de schokbrekers voor andere wagens een constructie gebruikt waarbij de bevestiging aan wishbone/fusee aan de demper af kan scheuren, maar bij de RX8 dempers is die constructie gelukkig anders. Als mijn set aan revisie toe is gaat hij eronderuit en komt er een Intrax set onder. Kwaliteit voor een nette prijs, maar natuurlijk een heel stuk duurder dan een BC Racing, XYZ, D2 of K Sport.
Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten met onderstellen, maar je kunt wel een kwalitatief goede set kopen voor rond de 1000/1100 euro.
- Van Martinwill (SuperForumposter) [nl] op 15-06-2011 18:21 Edited 15-06-2011 18:29
Sorry dat ik hier op inbreek maar er wordt gezegd dat als je de auto alleen voor de looks 2-3cm wilt verlagen dat je dan alleen met andere veren uit de voeten kunt. Wat gebeurt er dan met het weggedrag? Vering zal uiteraard wat harder worden maar zal ook echt bagger worden? Iemand hier al gedaan of ervaring mee? En Bestaat er eigenlijk een goedkope manier (alleen veren) die wel goed is? De einbach pro kit veren zie ik staan voor zo'n €230, valt nog mee en zijn volgens het engelse forum nog wel redelijk geloof ik.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [es] op 15-06-2011 18:40
Eibachs zijn heel goed naar mijn mening. Niet minder comfortabel als origineel, en iets beter weggedrag. Verwacht geen wonderen overigens, zo groot is het verschil niet.
- Van Matex (ForumPro) op 15-06-2011 19:45

>Eibachs zijn heel goed naar mijn mening. Niet minder comfortabel als origineel, en iets beter weggedrag. Verwacht geen wonderen overigens, zo groot is het verschil niet.


Ik heb van af dag een (montage voor aflevering) de Eibach verlaging set uit de optie lijst laten monteren.
En de enige klacht zijn de speedbumps,en met name die hele korte.
Voor de rest geen klachten.
Na het monteren van spoorverbreders en RacingBeat stabilisator stangen merkte ik duidelijk verschil.

Ik heb een tabel gezien waar in je het effect kunt zien van verlagen en verbreden op het zwaartepunt van de auto.
Dit verplaatst duidelijk met centimeters.

Ik zal eens zoeken naar de tabel!
- Van Martinwill (SuperForumposter) [nl] op 15-06-2011 20:25
Faxie:

> Eibachs zijn heel goed naar mijn mening. Niet
> minder comfortabel als origineel, en iets beter
> weggedrag. Verwacht geen wonderen overigens, zo
> groot is het verschil niet.


Maar wel in het uiterlijk :-)
Eigenlijk zeg je dus dat er totaal geen nadelen aan zitten? Weggedrag niet slechter zelfs wat beter en qua comfort geen verschil. Je zou denken dat door de kleinere veerweg het harder aan zou moeten voelen.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [es] op 16-06-2011 20:52
Tja misschien ietsjes harder maar niet echt merkbaar vind ik. 't Was al redelijk hard natuurlijk.

Nu moet ik wel zeggen dat de Shinka intern iets dikkere schokdempers heeft, 14 ipv 12 mm, maar hoeveel verschil dat uitmaakt tov normale schokdempers weet ik niet.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / verlagingsveren/schroefkit RX8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill