Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Prodrive Rijvaardig en anti-sliptraining
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-10-2004 09:49 Edited 29-12-2004 20:29
Zoals jullie mogelijk in Mazda Mobiel hebben gelezen, kunnen Mazdarijders gebruik maken van een korting op de Rijvaardig- en Antisliptraining van Prodrive.
Ik heb contact opgenomen met Prodrive of er voor een club speciale aanbiedingen zijn, maar verder dan de geboden korting van 20 Euro gaat men niet. De aanbieding blijft dus staan op 155 Euro voor weekenddagen of 145 Euro voor werkdagen.

Wel kan er voor onze club een aangepast programma worden aangeboden. Prodrive heeft al ervaring opgedaan met de RX-8 (RX-8 verkopers/dealers hebben er een demonstratie gehad) en verzekerde me dat er een erg leuke en leerzame dag van te maken is. Het programma kan in onderling overleg met ons worden vastgesteld.

Zo'n aangepast programma kan natuurlijk alleen als er meerdere RX-8 rijders of andere achterwielaangedreven auto's tegelijk aanmelden (minimaal 8 deelnemers).

Dus nu is het de vraag of hier onder jullie animo voor is, zodat er eventueel wat te plannen is. Laat ook even weten of je voorkeur dan uitgaat naar een werkdag of weekend.

Meer informatie over de (standaard)training http://www.prodrivetraining.nl/index.php?content=rijvaardigantislip

Groeten, Caecil

b.t.w. De auto is verzekerd tijdens de training, maar zou sowieso schadevrij/slijtagevrij bij de training vandaan komen.

- Van Eric (ForumPro) op 20-10-2004 10:45
IJs en weder dienende wil ik van de partij zijn.
- Van Rasputin (SuperForumposter) [be] op 20-10-2004 11:03
Waar ligt Lelystad??
- Van Eric (ForumPro) op 20-10-2004 11:14
Lelystad ligt in Flevoland. Ongeveer 60 km ten noordoosten van Utrecht.
- Van antoon (Powerposter) [be] op 20-10-2004 16:47
Wil ik graag aan deelnemen, enkel weekend-dag
- Van Matex (ForumPro) op 20-10-2004 21:02
Dit lijkt mij een leerzame training.
Ik heb hier wel oren naar,de dag maakt mij niet veel uit.
Ik zie wel waar de voorkeur van de andere deelnemers op uit komt.
- Van antoon (Powerposter) [be] op 26-10-2004 06:59
Is er niet nog wat pro-drive enthousiasme hier of daar ?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-10-2004 18:21
Zullen we het nog heel even afwachten? Misschien zijn er nog een aantal op vakantie.

Voorlopig zijn er dus 4 belangstellenden en vanwege Antoon's voorkeur voor het weekend wordt dat het dus. Om een groepje vol te maken kunnen we eventueel een oproepje bij een andere club plaatsen.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 29-12-2004 11:49
Ik doe ook mee.
Wie maakt het groepje vol??
Zien we eindelijk mekaar (en mekaars RX8) weer eens.
Wordt gegarandeerd een leuke dag.
Dus AANMELDEN SVP.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-12-2004 20:28 Edited 31-12-2004 10:10
Outjer wrote:

>
> Wordt gegarandeerd een leuke dag.
> Dus AANMELDEN SVP.


Je bent me net voor Outjer!!!

Ik ben maar eens aan den lijve gaan ondervinden wat de training precies inhoudt en om te kijken of ik hier meer RX-8 rijders enthousiast voor moet proberen te maken. Vorige week donderdag aangemeld en vandaag inderdaad een fantastische dag gehad.
Nou heb ik in het voorjaar al trainingen gedaan, maar die waren niet van Prodrive en ook niet met mijn eigen auto. Ik had dus al een paar stuur- en rijtechnieken gehoord en uitgevoerd, maar met een 8 is het soms toch net even anders.
Pieter, de enthousiaste instructeur, loodste ons door de theorie en de verschillende oefeningen (zie Prodrive website voor de beschrijvingen). Aanvankelijk kregen we allemaal dezelfde opdracht, maar als het goed ging, of juist niet, werd dit individueel aangepast. Er lag nog een laagje natte sneeuw of een vliesje ijs op sommige banen, wat de training nog realistischer (en spannender) maakte.
Ik heb de auto en mezelf veel beter leren kennen, zowel positief als negatief. Zo kwam ik er achter dat de 8 bij het rijden op de cirkelbaan met wisselende grip en sneeuw door de DSC min of meer stilgezet wordt. Door het uitzetten hiervan kon ik de oefening pas echt doen en Pieter eindelijk iets leuks laten zien waar hij zo op aandrong ;) (onderstuur/overstuur corrigeren). Bij het oefenen van de noodstop blijken de 8-remmen weer uitstekend te zijn, maar het ABS komt natuurlijk pas tot z'n recht als je de rem helemaal durft in te trappen. Die theorie aan het begin en de aanwijzingen tijdens de oefeningen deed me nadenken over mijn eigen rij- en weggedrag. Enz. enz. Ik heb de titel van dit onderwerp dan ook aangepast, want het is geen training in (anti)slippen alleen, maar juist ook rijvaardigheid.

Zit ik hier reclame te maken voor de training? Eigenlijk wel ja. Ik wil namelijk graag nog een keer gaan, samen met andere RX-8 rijders!
Pieter heeft me na afloop nog even voorgesteld aan Paul Maaskant (jawel!) en aan Menno (instructeur met wie ik eerder telefonisch contact gehad heb, zie eerste bericht). Het lijkt hen ook wel wat om na de introductie van de RX-8 destijds op hun baan in 2003, de RX-8 clubleden te ontvangen in 2005.

Ik wil dus voorstellen om een zaterdag of zondag te gaan plannen, ergens in januari of februari, maar als de meerderheid later wil kan dat natuurlijk ook.
Als Eric, Antoon, Matex en Outjer even aan mij mailen welke zaterdagen of zondagen zij absoluut niet kunnen of welke juist de voorkeur hebben, dan zal ik de agenda bijhouden.

En je aanmelden kan natuurlijk ook op die manier!!!!!!!!!    caecil@rx8nl.com

N.B. Mijn 8 is wel vies, maar volledig schadevrij van de baan gekomen!

- Van Eric (ForumPro) op 30-12-2004 07:36
Ik zie een dergelijke training wel zitten, zoals eerder gemeld.
Een zaterdag of zondag in de genoemde maanden lijkt me prima, ik zal me proberen te schikken naar de keuze van een datum door de meerderheid.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-12-2004 09:22
Ik kan niet op 8-1  , 5-2 , 6-2 , en  12-2. Verder geen voorkeur.
Graag even advies of ik beter met zomer of winterbanden kan komen.
Ik dacht namelijk dat het er om gaat hoe uit een slip te komen en dan is dus de snelheid met zomerbanden gewoon lager.Maar het gevoel is hetzelfde.Hoe deden jouw winterbanden het en wat vonden de experts ervan?
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 04-01-2005 09:11
Lijkt me leuk en leerzaam. Als de agenda het toelaat ben ik van de partij. Ook zelfde vraag als Outjer : winter- of zomerbanden er onder ?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-01-2005 09:13 Edited 04-01-2005 09:16
Gewoon je winterbanden eronder laten als je die hebt!!!! Ik was er erg blij mee.

Dirk, we kunnen de agenda aan jou aanpassen en dat willen we ook, want we moeten met een clubje van 8 zijn. Als je aan mij mailt wanneer je niet kan, dan kan ik bij voldoende aanmeldingen wat gaan plannen met Prodrive.
- Van antoon (Powerposter) [be] op 05-01-2005 07:12 Edited 05-01-2005 07:17
Als ik even mijn agenda synchroniseer met die van Outjer lukt dat nog in het weekend van 15-16/01, 22-23/01, 19-20/02 of in extremis nog nu zondag 09/01, bij voorkeur op zondag alhoewel zaterdagen ook te regelen zijn.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-01-2005 14:33
Van Matex kreeg ik al bericht dat zondagen in januari niet gaat lukken.

Dan wordt het dus
zaterdag 15 januari
zaterdag 22 januari
zaterdag 19 februari
zondag 20 februari

Ik zal morgenvroeg met Prodrive contact opnemen om te horen wat voor hun mogelijk is.

Nu nog die extra aanmeldingen........ Wie o wie?
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 08-01-2005 21:52
Heb eventueel ook interesse om mee te doen aan de rijvaardigheidscursus.
Wil m'n 8 nog beter leren kennen, maar niet afbeulen...
(dat wordt enkel voor circuit voorbehouden :-)  )

Mijn voorkeur gaat uit naar zaterdag 22 Januari.

Als ik het goed begrijp is de prijs voor een ganse dag 155 euro ?

Keep me posted !

Ben
- Van Danielle (Deelnemer) op 09-01-2005 12:06
Volgens mij klopt de prijs.Het is inderdaad zeker niet de bedoeling de auto af te beulen.
Kijk nog maar eens op http://www.prodrivetraining.nl/index.php?content=rijvaardigantislip
Caecil, IK GELOOF DAT HET WAREMPEL GAAT LUKKEN.
Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-01-2005 12:32 Edited 09-01-2005 12:37
Ik hoop het Outjer, maar het gaat niet zo eenvoudig. Kreeg vrijdag bericht van Eric dat hij toch niet op zaterdagen in januari kan en dat februari ook nog op losse schroeven staat.
Doordat ik zelf ziek was, nog geen contact met Prodrive gehad. Hopelijk gaat dat deze week lukken, dan kunnen we zo snel mogelijk een datum vastleggen. Misschien dat dat juist mensen aanmoedigt om ook aan te melden.
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 09-01-2005 20:17
Bij 15 en 22 januari ga ik zeker mee. De data in februari lijken me ook te kunnen, ben ik nog niet 100% zeker van.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-01-2005 17:29 Edited 10-01-2005 17:31
Vanmiddag contact gehad met Prodrive. Het wordt een iets ander verhaal en wel als volgt.

Prodrive kan/wil niet het risico nemen dat wij nu voor 7 mensen een dag reserveren en dat er dan alsnog mensen afvallen. De baan wordt gereserveerd, instructeurs ingepland, etc.
Het risico komt daarom bij ons/mij te liggen. Ik heb inmiddels een aanbieding gekregen voor de club, een totaalprijs van 1.065,61 Euro, dit is 152,23 Euro p.p. bij 7 deelnemers.
Dit houdt in dat wanneer zich nog iemand aanmeld, de prijs per persoon dus lager uitkomt, maar dat wanneer iemand afvalt, de prijs per deelnemer omhoog gaat. (177,60 p.p. bij 6 personen)
Omdat er zoveel mogelijk mensen mee moeten kunnen (alle 7 oorspronkelijke aanmelders), dit meer tijd kost qua organisatie en een grotere financiële verplichting van mij richting Prodrive inhoudt, hebben we de datum voorlopig vastgesteld

          op 20 februari a.s.

Deze datum is 10 werkdagen als optie neergelegd. Er moet dan definitief bericht over deelname zijn.

Nu wil ik die verplichting naar Prodrive wel aangaan, maar dan moet ik van jullie de absolute zekerheid hebben dat je zult komen de 20ste februari en mij zo snel mogelijk die 152,23 Euro per persoon betalen. Pas wanneer ik van iedereen de toezegging van betaling binnen heb, ga ik de boeking definitief maken.

Het programma ziet er als volgt uit:

> Hierbij bevestigen wij uw deelname aan de RijVaardig Training voor 7 deelnemers, welke zal


plaatsvinden op:
Zondag 20 februari 2005, op de Testbaan van de RDW te Lelystad.
De deelnemers worden ontvangen in Flantua's C-Air Café. Als bijlage treft u de routebeschrijving
naar Flantua's C-Air Café aan.
Tijdschema RijVaardig- & Antislip Training:
09.00 - 09.15 uur: Ontvangst van de gasten in het restaurant met koffie/thee en iets lekkers.
09.15 - 10.15 uur: Audiovisueel theorie gedeelte verzorgd door een ervaren instructeur van
Prodrive Training B.V
10.15 - 10.30 uur: Transfer naar de testbaan van de RDW
10.30 - 10.45 uur: De basis van goed én veilig autorijden. De juiste zithouding en
spiegelafstelling zonder dode hoek in de praktijk.
10.45 - 11.40 uur: Uitvoering van het 1ste cursusonderdeel door de groep.
11.45 - 12.40 uur: Uitvoering van het 2de cursusonderdeel door de groep.
12.50 - 13.45 uur: Genieten van een compleet verzorgde geserveerde lunch in het restaurant.
13.55 - 14.50 uur: Uitvoering van het 3de cursusonderdeel door de groep.
14.55 - 15.50 uur: Uitvoering van het 4de cursusonderdeel door de groep.
15.55 - 16.45 uur: Uitvoering van het 5de cursusonderdeel door de groep.
Na de training: Gezellige afsluiting van het programma in het restaurant.
· Evaluatie van de training;
· Uitreiking van de naslagwerkjes en certificaten.
Dit alles onder het genot van een drankje. Eventuele extra gemaakte cateringkosten zijn voor
eigen rekening.
Wij adviseren u vrijetijdskleding en waterbestendig schoeisel te dragen.
Let op! Het is om veiligheidsredenen niet toegestaan om toeschouwers mee te nemen naar de
training.
Het aantal deelnemers aan de training bedraagt maximaal 7 personen. Alle deelnemers zullen aan
de 5 onderstaande cursusonderdelen in willekeurige volgorde deelnemen. Middels een tijdschema
wordt er over de diverse onderdelen gerouleerd.
De cursusonderdelen van de RijVaardig- & Antislip Training
De cursusonderdelen van de RijVaardig- & Antislip Training zijn ontwikkeld door Paul Maaskant,
een autoriteit op het gebied van voertuigbeheersing en verkeersveiligheid. Kennis en ervaring
inzake verkeersveiligheid vergaarde hij bij de Algemene Verkeersdienst, "de Porsche Groep" en bij
het Politie Verkeers Instituut.
De basis van goed én veilig autorijden (15 minuten)
De juiste zithouding en een spiegelafstelling zonder dode hoek zijn essentieel om met goed gevolg
aan alle onderdelen deel te kunnen nemen. Daarom legt elke instructeur bij elke groep vóór
aanvang van het eerste trainingsonderdeel deze zaken individueel aan elke deelnemer uit.
1. Stuur- en manoeuvreertechniek (55 minuten)
De absolute nummer 1 van schadeoorzaken in Nederland wordt veroorzaakt door
manoeuvreerschades. Voor- en achteruit manoeuvreren lijkt gemakkelijk. Desalniettemin wordt
met deze handeling veel schade gereden. Op een divers, met zachte pylonen uitgezet parcours
oefenen de deelnemers de doorgeef- en overpak stuurmethode en leert men door middel van
optimaal spiegel gebruik voor- en achteruit manoeuvreren zonder de pylonen te raken.
2. Remmen en Uitwijken op glad wegdek (55 minuten)
Op het ruim 70 meter lange epoxy glijvlak wordt duidelijk gemaakt wat een verdubbeling van de
rijsnelheid doet met de remweg van een auto. Het onderdeel wordt uitgebreid met uitwijken van
waterhindernissen die spontaan uit het glijvlak naar boven spuiten. Aan het einde van het glijvlak
is een rechterbocht, zodat u én een noodstop maakt én moet sturen op glad wegdek. Tevens
maakt men kennis met de toepassing van ABS remtechniek (indien ABS aanwezig) en ervaart men
de voordelen en beperkingen van de diverse veiligheidssystemen op uw auto.
3. De bermoefening (55 minuten)
Bermongevallen, oorzaak van veel ongevallen met vaak dodelijke afloop. Op een speciaal
geprepareerd stuk asfalt voorzien van een epoxy glijvlak kunt u oefenen om veilig uit de wegberm
te sturen. Er is voldoende ruimte om veilig te laten zien wat er gebeurt bij te snel terugsturen naar
de weg.
4. Ongeval Vermijding Oefening (55 minuten)
Deze oefening traint de bestuurder in beslissingsvaardig handelen tijdens een onverwachte
opdoemende noodsituatie. Middels LED verlichting in het wegdek word een rem- en daarna een
uitwijkteken naar links of rechts gegeven. Het remmoment alsmede het moment van richting
aangeven kan in 10 stappen worden aangepast per bestuurder. Dit onderdeel wordt uitgebreid met
een praktisch gedeelte over rem- en stopafstand ter voorkoming van kopstaart aanrijdingen.
5. De dynamische epoxy cirkel (55 minuten)
Op een grote ronde asfaltvlakte voorzien van een epoxy glijvlak kunt u op een zeer veilige manier
de grenzen van de grip van de auto leren herkennen. Hoe reageert uw eigen auto op het moment
dat een bocht te snel wordt ingestuurd, en hoe reageert deze op een heftige stuur- of gaslos
reactie in een bocht. Na het herkennen wordt u geleerd om onder- en overstuur slip situaties op te
vangen.
Auto's:
De deelnemers maken gebruik van hun eigen auto's.
De kosten:
De kosten van deze totaal verzorgde RijVaardig- & Antislip Training, voor maximaal 7 personen
willen wij u eenmalig aanbieden voor EUR 1.065,61 Inclusief BTW.
Datum
Wij hebben vrijblijvend voor u gedurende 10 werkdagen 20 februari in optie genomen.
In de prijs is inbegrepen:
· Huur oefenlocatie;
· Persoonlijke begeleiding door twee deskundige instructeurs;
· Verzekering voor iedere deelnemer;
· Secundaire casco dekking voor elke deelnemende auto;
· Een persoonlijk certificaat, indien gewenst met logo/tekst opdrachtgever;
· Naslag werkje voor iedere deelnemer;
· Compleet verzorgde catering gedurende de dag.
Verzekering.
Tijdens deelname aan de training bent uzelf aanvullend tegen ziektekosten verzekerd door Prodrive
Training B.V. Tevens is uw eigen (lease) auto gedurende de uitvoering van de cursusonderdelen
door Prodrive Training B.V. verzekerd tot een maximum casco schade van EUR 25.000,--.
De verzekering die wij aanbieden is een primaire casco dekking. Bij een schade dient gewoon een
schadeformulier te worden ingevuld en opgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij. Het eigen

>risico bedraagt EUR 250,--.


Roept u maar!!!! Wie biedt er 153 Euro voor zo'n leuk dagje spelen met je RX8 op 20 februari 2005?
- Van Eric (ForumPro) op 11-01-2005 09:18
Ik wil graag mee op 20 februari. De voorbereiding die Caecil heeft gedaan is zeer duidelijk en ik wil haar daar zeker voor bedanken.
Graag teken ik bij mijn aanmelding wel aan, dat ook ik ervan uit ga dat er minimaal 7 deelnemers zijn. Bij een minder aantal wordt de bijdrage dermate hoog dat ik van deelname af zal zien.
Laat gauw wat van jullie horen zodat Ceacil e.e.a. kan afronden. Ook belangrijk is het giro/bank nummer waarop we vooraf onze bijdrage kunnen storten.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 11-01-2005 11:13
Hierbij meld ik mij definitief aan.Indien voorafbetaald moet worden zal ik dat direct overmaken.
Vraag aan Rasputin: eerder leek het dat je ook belangstelling had. Laat eens iets horen.
- Van antoon (Powerposter) [be] op 12-01-2005 07:19
Ik wens mij bij deze eveneens definitief aan te melden.
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 12-01-2005 17:52
Bij deze wens ik mij ook definitief aan te melden.
De datum 20 februari staat inmiddels vast ?

Laat me weten op welk rekeningnr. ik dien te storten. (graag IBAN-nr ed.)

Ben
- Van Matex (ForumPro) op 12-01-2005 21:39
Bij deze meld ik mij aan voor een leuk dagje spelen,met dank voor Caecil z'n voorbereiding.
De betalings wijze verneem ik graag.
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 14-01-2005 09:00
Ook ik kan de 20-02, ik verheug me er nu al op !
Graag de betalingsdetails, dan maak ik het over.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-01-2005 10:05
Mooi, ik ga boeken!!!!!

Ik zal jullie allemaal een mailtje sturen met de betalingsgegevens.
- Van Eric (ForumPro) op 14-01-2005 10:12
Zeker mooi om te zien dat er 7 aanmeldingen zijn. Maar wellicht kunnen we, los van het boeken en reserveren van die dag, nog even wachten of er nog meer aanmeldingen volgen. Het bedrag wordt dan immers geringer per deelnemer. Het is maar een idee ..............
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-01-2005 10:44
daar heb je gelijk in, maar de reservering voor 20 februari kan dan alvast definitief gemaakt worden.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 17-01-2005 11:36 Edited 18-01-2005 11:10
Caecil , graag nog even de routebeschrijving naar Flantua's C-Air Cafe.
Kon het zelf niet vinden.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-01-2005 12:38
Als ik de bevestiging binnen heb, zal ik het jullie allemaal even opsturen.
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 30-01-2005 12:39
Is de reservering reeds gemaakt voor 20 feb ?
Hoe en wat met de betaling ?
Met hoeveel personen zijn we tot nu toe ?

20 feb. is niet veraf meer, en 'k zou dus wel één of andere "officiele" bevestiging willen
zodat ik weet of ik deze dag definitief kan reserveren voor een leuk dagje met andere 8-rijders.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-01-2005 13:02
Ja hoor, de reservering is gemaakt, vanaag over drie weken gaan we! Er is een kleine vertraging opgetreden, de bevestigende fax van mij was door een storing bij Prodrive niet aangekomen. Daarna kreeg ik een foutieve rekening wat nog uitgezocht moest worden (het bedrag inclusief BTW was weer BTW (VAT) over geheven). Gisteren kreeg ik uiteindelijk de rekening voor het bedrag van 1.065,61 Euro, zoals afgesproken.

Er is voor 7 auto's gereserveerd.
Mogelijk kan Antoon wegens privéomstandigheden niet mee, dit zal pas op het laatst bekend zijn. Leo neemt dan zijn plaats over en betaalt het bedrag aan Antoon terug. Ik hou het daarom voorlopig op 7 personen. Wanneer Antoon en Leo allebei meegaan, moet er iets bij betaald worden (ongeveer 65 euro als ik het goed heb onthouden, voor o.a. verzekering en catering), maar dat kan ter plaatse. Het totaal bedrag zal dan door 8 gedeeld worden en dan krijgen jullie allemaal van mij een bedragje teruggestort.

Ik zal via een mailtje het te betalen bedrag, mijn rekeningnummer en de routebeschrijving verzenden.

Tot de 20ste.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-02-2005 15:48
Als het goed is hebben jullie het mailtje met meer informatie inmiddels ontvangen.

Daarin heb ik de suggestie gedaan om op de parkeerplaats langs de A6 af te spreken en gezamenlijk verder te rijden voor degenen die dat willen. Dat is natuurlijk erg egoïstisch beredeneerd, de meesten van jullie komen uit zuidelijke richting en komen dus helemaal niet over de A6.
Dom, dom, dom, ik schaam me diep.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-02-2005 11:41
Ik hoor dat er nog plaats is voor een last minute aanmelding. WIE??
Tot zondag in Lelystad!!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-02-2005 22:58
Achteraf blijkt mijn idee om af te spreken op die parkeerplaats langs de A6 nog niet eens zo'n heel gek idee. Tot mijn verbazing geeft Map24.com als kortste route voor de "zuidelijken" ook dit deel van de A6 aan, ondanks dat de beschrijving van Prodive zelf vanuit Utrecht via de A28 en dan een stuk N302 aangeeft.
De keuze is aan jullie (of je navigatiesysteem).

Voor degenen die toch op eerder genoemde parkeerplaats willen afspreken, de volgende beschrijving:
A27 volgen tot het einde, (knooppunt Almere) en dan de A6 richting Lelystad aanhouden. Een stukje voorbij afslag 8 (Almere Buiten-Oost) zit de parkeerplaats met pompstation en restaurant. Als we daar tussen 8.30 en 8.45u kunnen zijn, dan hebben we nog een kwartiertje om in Lelystad aan te komen, en dat is goed te doen. Laat hieronder even weten wie op deze parkeerplaats wil afspreken, wij komen er sowieso langs.

De ontvangst is tussen 9.00 en 9.15 uur bij Flantua's C-Air Café, Emoeweg 4, Lelystad-Airport.

Het adres staat ook in de navigatie, alleen op het allerlaatste stukje vergist de dame (of heer) zich. Hou dus gewoon de routebeschrijving van Prodrive aan:
(Op de N 302) verkeerslichten richting Vliegveld Lelystad, Eendenweg, bij Wenteltrap; (je passeert op deze Eendenweg ook het goedkopere tankstation)
· Derde weg rechtsaf, Uiverweg (Hoofdingang vliegveld);
· Einde van de weg linksaf;
· Eerste weg weer linksaf, aan uw rechterkant ziet u een parkeerplaats waar u uw auto kunt
parkeren;
· Boven vliegschool Martinair bevindt zich het restaurant

Tot zondag!
- Van Eric (ForumPro) op 19-02-2005 14:08
Ik zie je al iets eerder op de A9.
Ik vertrek om 7.30 uur, de tank is al vol, en hoop daar omstreeks 8.15 uur aan te komen.
Gisteren de 8 gewassen, vandaag gereden, hij ziet er weer vreselijk uit.
Ook nog even bij de garage geweest vanwege een zeer hinderlijk geklepper in de bijrijdersdeur. Volgende week wordt dat verholpen.
Tevens worden dan de rondingen (waar al eens eerder over geschreven is) achter de schijven opnieuw behandeld, deze vertonen roest.
Enfin, tot morgen.
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 19-02-2005 18:05
Caecil:

> Achteraf blijkt mijn idee om af te spreken op die
> parkeerplaats langs de A6 nog niet eens zo'n heel
> gek idee. Tot mijn verbazing geeft Map24.com als
> kortste route voor de "zuidelijken" ook dit deel
> van de A6 aan, ondanks dat de beschrijving van
> Prodive zelf vanuit Utrecht via de A28 en dan een
> stuk N302 aangeeft.
> De keuze is aan jullie (of je navigatiesysteem).


Caecil,
Goed idee ! Dit is de plaats die ik ook in mijn mailtje sugggereerde. Zie jullie morgen !
- Van Matex (ForumPro) op 19-02-2005 19:22
Ceacil,

Goed plan ik zie je langs de A6
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 19-02-2005 22:25
Ik zal ook op de A6 bij almere zijn om 8.15u.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-02-2005 22:50
Outjer:

> Ik zal ook op de A6 bij almere zijn om 8.15u.


Ietsje later!!! Wij komen tussen 8.30 en 8.45 hoor.

Rij voorzichtig allemaal, slippen doen we op de RDW baan wel, nog niet oefenen a.u.b. ;)
- Van Eric (ForumPro) op 20-02-2005 21:00
Net thuis gekomen en nog helemaal vol van vandaag.
Alhoewel ik er vreselijk tegenop heb gezien en hier en daar iemand wellicht tot wanhoop heb gebracht...... was het vandaag echt een groot succes.
We waren met een club aardige en enthousiaste RX8 bezitters en we hadden een deskundige instructeur. Veel geleerd en de 8 nog beter leren kennen, dat was ook het uitgangspunt. Een aantal dingen zul je niet snel in de praktijk (kunnen) brengen, maar de wagenbeheersing brengt je wel dichter bij je 8.
Al met al een succes en ik wil Caecil nog eens extra bedanken voor haar inzet en de organisatie van deze dag.
Gelukkig is het motormanagementlampje vanzelf weer uitgegaan .......... Nu alleen nog een paar nieuwe banden .........

Groeten,

Eric van Dun
- Van Eric (ForumPro) op 20-02-2005 21:02
Op de terugweg trouwens nog heel lang een andere RX8 gespot .....
Bij Zoeterwoude Rijndijk splitsten onze wegen.
Hopelijk is iedereen goed thuis gekomen, sommigen moesten nog een heel stuk.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-02-2005 21:24
Eric:

> Op de terugweg trouwens nog heel lang een andere
> RX8 gespot .....
> Bij Zoeterwoude Rijndijk splitsten onze wegen.


Was het toevallig een rode met strikes en voorop een rotoraccent? ;)

Enne, geen dank Eric, ik heb er zelf erg veel lol in gehad vandaag en ben blij dat jij het ook de moeite waard vond.
- Van Eric (ForumPro) op 20-02-2005 21:42
Het was te donker .............
maar ik geloof van wel
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 20-02-2005 22:07
Was om 21.30 u thuis met meer geestelijke bagage dan ik gedacht had bij vertrek.
Blijkt inderdaad dat de auto veel meer kan dan jezelf.Zonder zo'n dag duurt het waarschijnlijk veel langer voordat je de grenzen kent.Terwijl ik nu schadevrij thuis ben gekomen.Als je dat op de openbare weg probeert moet je dat maar afwachten.Wat was de combaan op hoge snelheid ontzettend angstaanjachtend zeg.Hier is je geest dus helemaal niet op ingesteld.En alweer vier leuke gasten erbij leren kennen. Caecil bedankt.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-02-2005 22:23
Angstaanjagend?
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-02-2005 07:04
Schitterende foto. De adrenaline spoot bijna uit mijn oren bij het uitkomen uit de laatste bocht met 177 km/uur.
Kreeg mijn voet toch vol op de bodemplaat gehouden uitaccelererend in de vierde versnelling.
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 26-02-2005 20:35
Hallo allemaal !

Even melden dat ik me ook geamuseerd heb deze dag.
De auto weer wat beter leren kennen !

@ Leo : zijn er nog wat leuke foto's bij ?
Keep me posted !

Mvg,

Ben
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-02-2005 10:23
Hier stond afgelopen zaterdag een linkje naar een aantal foto´s. Omdat niet iedereen het even prettig vind om met zijn kenteken vol in beeld te verschijnen, heb ik even gewacht tot ik van iedereen bericht had over het wel of niet zichtbaar zijn.
Er moet nog e.e.a. gewist en geveegd worden. Het begin is al gemaakt, naar verwachting kunnen jullie vanavond of anders morgen de foto´s bekijken. Nog even geduld dus.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-03-2005 13:41
Ok, hier de foto's zonder de kentekens van sommigen: http://gallery.rx8nl.com/PRO

Met dank aan Caecil voor het wegpoetsen van de kentekens, hetgeen een arbiedsintensief rotklusje is!
- Van Eric (ForumPro) op 02-03-2005 13:47
Hartstikke goed al die afbeeldingen!!!
Een hele klus vermoed ik.

Bedankt.

Eric
- Van sebas (Deelnemer) op 02-03-2005 15:04
Ah, hier zien wij de 8 in zijn natuurlijke element :)

http://gallery.rx8nl.com/PRO/DSCF2951.JPG
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-03-2005 18:53 Edited 02-03-2005 18:57
sebas:

> Ah, hier zien wij de 8 in zijn natuurlijke element :)
>


Inderdaad. Dit is mijn favoriete foto, alle zes bij de pomp. Het lijkt haast een meeting ;)
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Prodrive Rijvaardig en anti-sliptraining

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill