Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Shell.
- Van Renesis (ForumPro) op 05-04-2009 10:22
Ik heb altijd het advies gekregen om geen V-Power te gebruiken. Dit bevat schijnbaar bestanddelen die niet erg goed voor het oliefilmpje zijn.

Nu is de euro95 ook afgeraden. Dit omdat hier tegenwoordig wrijvingverminderende goedjes doorheen zitten. Deze fuelsaver is dus not done tot er meer over bekend is. Het zou zonde zijn om door zoiets je rex te slopen.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 05-04-2009 15:26
Waar heb je dit nieuws vandaan?
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 05-04-2009 15:36
Ik tank al 10 jaar V-power, ook met de Rex gedaan, nooit last van gehad... Shell zal toch wel zijn zaakjes goed uitgezocht hebben? Denk hierbij aan mogelijke schadeclaims van partikulieren en grote autofabrikanten als de Shell benzine niet goed zou zijn...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-04-2009 16:33
Ja, vanaf 11 april dacht ik gaat de gewone 95 eruit, en daar komt die fuelsaver voor terug.

Ik ben er ook een beetje huiverig voor, maar zo nu en dan zou het niet zo'n probleem moeten zijn.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 05-04-2009 17:12
nou dan is het nu maar ff tijd om dit leuke marketing trukje even uit te legen.

brandstof producenten doen door alle brandstofen additiefen of dope's.

maar in deze tijd is het natuurlijk wel slim om er ook nog een leuke reclame campagne aan te hangen.

Dus al tank je 98 of 95 er zitten altijd al dopes door. er zit zelfs verschil in het type brandstof per jaar getijden. winter en zomer benzine.

wil je zuiniger rijden dan moet je gewoon wat minder het pedaal in trappen dat bespaart het meeste.

denk ook dat je je motor meer spaart door minder toeren te maken en pas echt gas geven als die warm is. deze brandstof zal niet echt impact hebben.

tank toch niet bij shell want ga geen cent meer betalen voor euro95 V-power. als het nou Euro98 was geweest dan had ik nog zegt oke.

tank alleen maar BP ultimate (RON98) ik weet te minste wat er in die benzine gaat. en dat is goeie stuff ;)
- Van Renesis (ForumPro) op 05-04-2009 19:48
Caecil:

> Waar heb je dit nieuws vandaan?


Het Jan Scholten team in Almelo. Die zijn er erg huiverig over.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 05-04-2009 20:01
Ik vraag me af of Marco hierover niet meer kan vertellen????

Groetjes tjeu.
- Van marco8 (Powerposter) [nl] op 06-04-2009 07:47 Edited 06-04-2009 07:52
Ik neem niet aan dat je mij ermee bedoeld,ik werk wel voor Exxonmobil (esso) en tank dus esso omdat ik daar 10% korting krijg.

Maar verder heb ik me nooit verdiept in de benzine processen.

Groetjes Marco
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 06-04-2009 14:18
Dat fuelsaver euro 95 blijft in prijs gelijk, V-Power is idd zo'n 3-4 eurocent per liter duurder dan de 95...
- Van GUY (Powerposter) [be] op 06-04-2009 15:59
Eén van de grotere chemische bedrijven bij ons in de buurt gekend onder de naam "Amoco". is een aantal jaren geleden overgenomen door
BP.
Voor de wernemers heeft men er een tankstation waar ze goedkoop kunnen tanken
Merk van het station "ESSO".

Volgens mij komt de grote hoop van alle benzine uit hetzelfde vat.
De enige besparing die ik ooit ondervonden heb op brandstof was tanken bij de goedkoopste.

Ik kan mij natuurlijk vergissen.

Guy
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 06-04-2009 16:49
Nou Marco ik bedoelde jou wel degelijk. In de hoop dat je licht in de schemer kon brengen. Nu dat niet het geval is moeten we hopen op iemand anders.

Groetjes tjeu.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 06-04-2009 17:08
ja ik werk dan niet bij een BP,Esso of Shell maar 4 van mijn vrienden dus wel. 2bij shell en 1 bij BP en ander werkt weer bij weer Odfjel.

zij vertellen me dus wel af toe wat dingen maar wat ik dus al eerder vertel er zit verschil in winterbenzine en zomerbenzine. winterbenzine werkt weer beter met koude temperaturen. zomerbenzine weer juist goed in de zomer wat ze er mee doen ga ik niet allemaal uit legen maar heeft te maken met de aditieven die ze er door heen doen.

echt verschil zit in de RON waarde. hoe hoger het RON hoe stabieler de brandstof. met betreking tot zelfontbranding door druk en uniform ontbranden van de brandstof. aditieven die ze door de brandstof doen zijn goedjes die er voor zorgen dat het injectie systeem schonerblijft Door bijvoorbeeld aanklontingen van root deeltjes op kleppen of Injectie Nozzels.

met dirrect ingespoten auto's kan het zijn dat door de hogedruk die word gebruikt voor de injectie. de brandstof niet meer gedraagt als normaal. dit heeft dan weer te maken met of de brandstof zich minder laminair en dus turbilenter door de leiding gaat waardoor er een miniscule prestatie vermindendering onstaat.

verdampings versnellers waardoor de brandstof sneller verdampt (zit een groot deel in BP 98 ultimate)

al dit soort dingen

en nu heeft shell er een leuke reclame campagne aan gegooit en laat het Plasebo effect de rest doen...
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Shell.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill