Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / zal het een derde motor swap worden?
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 19-03-2009 10:40
gisteren avond ging ik even een stukje rijden. dus lekker alles uit DSC en traction control en even een stukje warm rijden richting stelledam over de dam heen en weer terug en even naar een parkeerplaatsje daar in de buurt even fijn driften en nog eens lekker van 0 naar 100 sprintje. en daar begon het probleem....

Sta stil 4000 a 5000 toeren en kopeling los in zijn 1 naar z'n 2 naar z'n 3 en toen ik 130 a 140 reed in eens tussen de 5000 en 7000 geen kick meer hij wilde niet meer...

ik nog even dat stukje terug gereden en weer geprobeert en weer het zelfde propleem dus nog maar een keertje doen en toen ging die wel weer gewoon... ik maar rustig naar huis rijden gaat in eens mijn olie lampje branden... wat gek is aangezien ik er 300KM geleden nog heb bij laten vullen door de dealer...

ik toch maar even de mazda service gebeld... en even uit gelegd misschien wisten zij meer. maar zij konden niets meer vertellen dan dat misschien de ontstekings unit niet goed werkte en dat ik maar naar de dealer moest gaan om hem uit te laten lezen...

dus ben ik dan ook maar naar de dealer gegaan.

auto staat geparkeerd en steek sleutel in contact en start gaat dirrect het "acropolis" lampje branden en gaat weer uit :s

dus op naar de dealer

en die kon naatuurlijk niets in de computer vinden...

nou is in mijn rex in 2007 bij 47.000KM er een nieuwe motor in gegaan. ik heb hem gekocht bij 54.000 en er staat nu na 8maanden 63.000 op de teller.

komt dit mensen bekent voor... denk het wel he...

moet wel zeggen het is al een keer eerder gebeurd dat die in hield rond de 7toeren maar dacht toen dat het de traction control was...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-03-2009 13:25
Mijn eerste gedachte was ook de ontsteking, maar dat verklaart de olie en koelwater (acropolis) lampjes niet...

Misschien is de waterpomp rot, of een lekkage ergens oid...

Het is niet zo dat bij elk motorisch probleem er gelijk een nieuwe motor in moet. :P
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 19-03-2009 17:40
ja waarom denk je ontsteking... dan krijg je toch ook een misfire melding in je ECU. en er was geen fout melding op geslagen.

nou als ik dalijk terug ben van de wintersport ga ik met een camera ff wat opnames maken en kijken of ik het kan filmen... dan heb ik in ieder geval bewijs...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-03-2009 18:38
Omdat ik dat inhouden ook wel eens gehad heb, en toen was dat de ontsteking. Daar kreeg ik overigens niet altijd een misfire melding van.
- Van joost (Deelnemer) [nl] op 19-03-2009 21:54
Slecht contact in de bougiedoppen(heb ik ook meegemaakt) deze zijn van het niveau "Puch Maxi" en zijn als ze wat ouder worden best gevoelig voor vocht.
Succes, Joost.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 31-03-2009 14:26
ik ga toch eens kijken bij de bougies dan maar. Misschien dat ik daar wat kan zien...
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / zal het een derde motor swap worden?

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill