Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Zandvoort Trackday 22-5-09
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-01-2009 14:36
http://www.harc.nl/?id=54

Hier de data van 2009:

27-3-09
17-4-09
22-5-09
19-6-09
7-8-09
11-9-09
2-10-09


Ik ga er op 22-5-09 (dag na hemelvaart) met Andreas (M3) naar toe.

Misschien gaan er ook nog enkele leden van het frans forum naar Zandvoort toe.

De deelnamekosten zijn voor leden 100-120 euro en voor niet-leden 120-150 euro per dag per auto (afhankelijk van aantal groepen c.q. totale rijtijd per groep).
Lidmaatschap kost 75 euro , maar is dus niet noodzakelijk.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 23-01-2009 14:52
Outjer,

kan je als "buitenstaander" zo het circuit op/tribune op om te gaan kijken? Het toeval wil dat ik dan in Zandvoort ben,hotelletje op de boulevard, en dan kom ik graag ff kijken met mijn vriendin!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-01-2009 15:12
ja, dat kan. Heb dat ook wel eens gedaan.
- Van Renesis (ForumPro) op 23-01-2009 15:23
Als ik de mx5 dan nog heb zal ik dit zeker overwegen. ;)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-01-2009 17:09
CasperRX-8:

> Outjer,
>
> kan je als "buitenstaander" zo het circuit
> op/tribune op om te gaan kijken? Het toeval wil dat
> ik dan in Zandvoort ben,hotelletje op de boulevard,
> en dan kom ik graag ff kijken met mijn vriendin!


Je kunt gewoon de pits inrijden en daar parkeren en rondkijken.
Dat is meer live dan vanaf een tribune.

Nog leuker is natuurlijk meerijden.
Ik denk dat de inschrijving voor 22-5-09 zo vanaf half april begint.
Ik laat het weten.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 25-01-2009 10:55
Outjer,

ik heb een 3 GTM met 150 pk,mensen lachen mij uit daar...haha,ik kijk wel. Ik kom zeker weten ff langs,leuk dat je ook gewoon de pits in mag lopen,ik dacht dat ik op gepaste afstand moest blijven!
- Van Renesis (ForumPro) op 25-01-2009 22:05
@CasperRX-8.

Wat is dat nou voor onzin?
Met goede banden en een goed onderstel kom je al een heel eind.
Ik denk dat daar de grootste vergissing van mensen ligt. Pk's en Nm's zijn echt niet het belangrijkste op het circuit. Zeker niet voor het bochtenwerk.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 25-01-2009 22:13
Tsja,

als ik aan het circuit denk denk ik idd aan dikke auto's en dan is mijn 3 GTM leuk maar net niet... Maar thnx voor de opbeurende woorden:-). Ik ga zeker weten kijken en we zien wel.
- Van Renesis (ForumPro) op 26-01-2009 12:36
@CasperRX-8.

Ik geef zelf de voorkeur aan mijn mx5 vanwege de directere besturing en de daarbijbehorende kartachtige besturing(na flink wat aanpassingen).
Die auto heeft ook maar zo'n 118pk(op iets minder dan 1000kg).
Toch denk ik dat ik menig sportauto mijn kont laat zien na een paar bochten en als ik eerlijk ben denk ik dat de rondetijden niet eens zo gek veel met onze Rex zullen schelen. ;)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 27-01-2009 20:15
mx5rx8owner:

> @CasperRX-8.
>
> Wat is dat nou voor onzin?
> Met goede banden en een goed onderstel kom je al
> een heel eind.
> Ik denk dat daar de grootste vergissing van mensen
> ligt. Pk's en Nm's zijn echt niet het belangrijkste
> op het circuit. Zeker niet voor het bochtenwerk.


Helemaal mee eens.
Op het circuit van Zolder belgie worden een aantal keren per jaar cursussen georganiseerd.
Daar kun je met je eigen auto aan meedoen of met auto's van het circuit: een ford sierra met 2 liter motor 130 pk(?):
Kijk eens hier voor een verslagje:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=770

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 27-01-2009 20:55
Ik zal eens ff alles bekijken jongens. Ik had echt het vooroordeel dat het circuit voor de grote jongens was met de dikke pk's en dat je met een (bijvoorbeeld) Mazda 3 GTM 150 pk weg gekeken zou worden... Nu blijkt dus dat het gaat om hoe je je auto over het circuit stuurt en niet perse hoe hard:-).
- Van Renesis (ForumPro) op 28-01-2009 10:13
@Outjer.

Even wat anders.
Omdat ik geen verkeerd antwoord wil geven aan degene die het aan mij gevraagd heeft, vraag ik het maar aan jou.
Moet men nou een rijbewijs hebben om met trackdays mee te mogen doen?

Voor mij is dat eigenlijk niet geheel duidelijk.
Deze vraag is gebaseerd op een paar factoren.
1 Circuit is geen openbare weg.
2 Je bent toch niet verzekerd(hoewel sommige maatschappijen daar een speciale regeling voor hebben).
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 28-01-2009 20:17
Meestal moet je een rijbewijsnummer invullen op het inschrijf formulier en op het afstand van verhaal formulier(niet aansprakelijk stellen van de andere deelnemers)
Bovendien zul je met de auto naar het circuit moeten rijden en ook bij het tanken moet je weer van het circuit af (In zandvoort)

Verzekering is weer een ander verhaal.
Op de Nürburgring (de nordschleife) geldt wel de verzekering , want dat is namelijk een tolweg.
Zo staat het op duits forum.

Outjer
- Van Renesis (ForumPro) op 28-01-2009 20:20
Nürburgring wel verzekerd? Nooit geweten. Maar dat is zeker tot 130max, net zoals de autobahn. :D
- Van Hakke (SuperForumposter) op 30-01-2009 00:05
Neen, geen snelheidsbeperking (behalve een klein stukje halverwege en op het rechte stuk naar de uitgang).
Wettelijk gezien is de Nordschleife een gesloten eenrichtings-tolweg zonder snelheidsbeperking, vandaar dat je officieel niet rechts mag inhalen. Zolang als er in de kleine lettertjes van je autoverzekering geen clausule staat die "gesloten tolwegen" (lees Nordschleife) uitsluit, ben je gewoon verzekerd.

gtz
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 20-02-2009 14:38
Outjer,

als jij weet van hoe laat tot hoe laat die trackday is en misschien hoor je wel wie er komen met welke auto's,wil je dat dan ff laten weten?

Gr.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-02-2009 20:22
Hoi,

De trackday is de hele dag
Om 8.00 u begint de aanmelding/papierwinkel in het cafe in de pits.

Er zijn vijf groepen:

1. Straatauto's, auto's zonder rolkooi en andere circuitaanpassingen (85 dB A)
2. Niet-licentiehouders met raceauto's en auto's met rolkooi (89 dB A)
3. Licentiehouders met raceauto's (89 dB A)
4. Monoposto's van voor 1980 (90 dB A)
5. Monoposto's van na 1980 en sportscars/superlights (90 dB A)

Ik heb nooit een deelnemerslijst gezien.
De organisatie is ook geen forum maar een "echte" club.
Maar er rijd ook veel echt racespul (in aparte klassen)
Dus genoeg te zien.

Kijk voor foto's op thread van 2007:

http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=867

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 22-02-2009 10:27
Oke dank je. Kon zijn dat je wist van: oh die komt met een Rx-8, die met een Porsche, enz enz...

Ik kom zeker weten kijken, cameraatje mee en genieten maar.
- Van Renesis (ForumPro) op 22-02-2009 16:25
@Outjer.

Dit gaat waarschijnlijk heel dom klinken, maar ik weet het dus niet..

>1. Straatauto's, auto's zonder rolkooi en andere circuitaanpassingen (85 dB A)


Ik dacht eigenlijk dat de rx8 boven in het toerengebied een stukje meer dB produceerde..

Hoeveel dB produceert een standaard rx8 eigenlijk?

Nu vraag ik mij gelijk af hoeveel dB de CAI heeft opgeleverd.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-02-2009 10:45
Die 85 db wordt niet vlak achter of naast de auto gemeten , maar als je langs de start/finish lijn rijd
En met mijn race/sportkat bleef ik er ruim onder.

Outjer
- Van Renesis (ForumPro) op 23-02-2009 11:51
Dat valt dan nog reuze mee. Ik schrok al. ;)

Is het vergezocht om te denken dat een HP door zijn hogere toerental iets meer herrie maakt?

Niet dat het echt van belang is. Puur interesse(en ik heb ze nooit naast elkaar kunnen vergelijken).

Alvast bedankt.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 27-02-2009 18:46
Geen idee,
Standaard zijn ze allebei gewoon heel erg stil, helaas.

Outjer
- Van Renesis (ForumPro) op 28-02-2009 12:18
Gelukkig heeft de CAI daar wel wat aan gedaan. Vooral bij lagere toeren heb ik net wat meer "strot". Bovenin is gewoon hard.

In tunnels gaat iedereen opzij zodra wij het gaspedaal liefjes door de bodem heen proberen te trappen. Als ik daarbij het raampje open is de eindsnerp zo hard dat de weerkaatsing van het geluid bijna pijnlijk is. Hoe dat standaard is durf ik niet te zeggen.

Ben jij trouwens al gemeten door de politie?

Ik laatst wel en dat was gewoon goed op 4500 toeren.
Jij hebt natuurlijk die sportkat. Vandaar mijn vraag.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 02-03-2009 13:34
Ik heb geen meting door de politie gehad en daar is ook geen aanleiding voor hoor.
Alleen in de hoge toeren is er meer geluid.
En gelukkig waren erbij de APK ook geen klachten over de uitlaatgasmeting.
Het is immers een 100 cellen kat (origineel 1500 cellen?)
Zie ook de betreffende thread:

http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=887

Outjer
- Van Renesis (ForumPro) op 02-03-2009 16:52
Van de viergastest hebben wij geen last volgens Scholten. ;)

Die meting kreeg ik per toeval. We werden staande gehouden voor een grootscheepse controle waarbij ze een half uur lang een reden voor een boete proberen te vinden. Dit uiteraard vergezeld door de belastingsdienst. Bij ons hadden ze mooi pech. :P

Die agenten stonden overigens meer om de Rex heen te kwijlen dan dat ze controleerde. Voor sommige was het de eerste keer dat ze een rx8 zagen, dus verwarring alom. Dat was dan ook het enige positieve aan de hele controle.

Die Kat van jou kan ik niet terugvinden op het net. Ik wilde hem ruim een half jaar geleden al kopen(voor de brand), maar kon hem dus niet vinden. :(
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 29-03-2009 20:53
Outjer,

is het op de trackday ook mogelijk om met iemand(zoals jij) een rondje mee te rijden en wat zijn de kosten mocht dat mogelijk zijn? tot ziens op de 22e!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-03-2009 09:28
Er zijn geen passagiers toegestaan, tenzij uitdrukkelijk door de organisatie toegestaan.
We gaan het toch eens proberen.
Ik zal het bij de aanmelding navragen.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 30-03-2009 21:12
Oke dank je wel. Ik hoor het wel. Ik ben er zowieso de 22e.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 12-05-2009 10:34
Afgelopen vrijdag eindelijk het inschrijfformulier ontvangen.
En natuurlijk direct ingestuurd.

Leden 100 euro, niet-leden 140 euro.

We (Andreas en ik) zijn nog op zoek naar een overnachtingsmogelijkheid.
Van hemelvaart (donderdag) op vrijdag.
Zal wel lastig worden.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 12-05-2009 14:01
Outjer,

was je er nog achter gekomen of je passagiers mag meenemen? Of waren die prijzen die je noemde daarvoor:-(?
Ik hoop je vrijdag te zien op het circuit met een mooi zonnetje aan de hemel.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 12-05-2009 16:27
Ik vraag het ter plekke.
Is de kans groter dat het mag.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 13-05-2009 08:52
Hotel (in Zandvoort ditmaal) is geboekt.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 17-05-2009 18:15 Edited 17-05-2009 18:19
En hieronder het tijdschema:

INSCHRIJVING (Mickey's Bar) EN KEURING (pitbox)
08.00 - 08.30 uur inschrijving groep 1 (straatauto's)
08.30 - 09.00 uur inschrijving groep 2 (race-auto's, niet-licentiehouders)
09.00 - 09.30 uur inschrijving groep 4 (monoposto's/Lotus7achtigen)
09.30 - 10.00 uur inschrijving groep 3 (race-auto's, licentiehouders)

VERPLICHTE BRIEFING (pitbox)
08.35 uur groep 1
09.05 uur groep 2
09.35 uur groep 4
10.05 uur groep 3

VRIJ-RIJDEN
09.00 - 09.20 groep 1
09.25 - 09.45 groep 2
09.50 - 10.10 groep 4
10.15 - 10.35 groep 3
10.40 - 11.05 groep 1
11.10 - 11.35 groep 2
11.40 - 12.05 groep 4
12.10 - 12.35 groep 3
12.35 - 13.15 Pauze
13.15 - 13.35 groep 1
13.40 - 14.00 groep 2
14.05 - 14.25 groep 4
14.30 - 14.50 groep 3
14.55 - 15.15 groep 1
15.20 - 15.40 groep 2
15.45 - 16.05 groep 4
16.10 - 16.30 groep 3
16.35 - 17.15 NK HTGT

We rijden dus 1 x 25 minuten en 3 maal 20 minuten.
Hmm, dat is minder dan vorig jaar toen het nog 1 maal 20 minuten en 3 maal 25 minuten was.
Komt doordat er blijkbaar een race op het einde van de middag is gepland (de NK HTGT)

Outjer 
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 22-05-2009 19:33
Zijn er al foto's?
- Van knaken (Powerposter) [nl] op 22-05-2009 20:20
Jawel die zijn er. Misschien niet zo mooi maar ik denk wel dat ik de eerste ben.

Gr. Ronald
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 24-05-2009 10:17
Where is the rest of the photos ?!

Outjer, I couldn't come on Friday ... but I was there on Saturday ! for the LotusCup with a few friends !
Looks like a very nice track ... a bit far away from Brussels ... and NL autobahn ... borring :-)

1.200 photos taken ;-) 
Well they are being processed ! while I follow the 24H Nurburgring LIVE on the Net;

English comments : http://www.radiolemans.com

Live streaming : http://adac.24h-rennen.de/index.php?id=3785

GPS follow up ! : http://events002.gps-explorer.de/

http://www.rx8france.com/forum/setopic_13902-.html
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 24-05-2009 13:50
Zandvoort ... here we go !

http://www.rx8france.com/forum/setopic_14010-.html
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 24-05-2009 19:58
Zo, na de Motorday op donderdag volgde op vrijdag 22-05-2009 de Trackday Zandvoort en ook daar was ik bij aanwezig. Na mijn kennismaking met Outjer en Andreas, en het teleurstellende nieuws dat ik niet met Outjer en/of Andreas mee mocht het circuit op(Outjer had "mijn" helm al klaar liggen) heb ik mijn camera in de hand genomen en heb ik foto's gemaakt alsof mijn leven er van af hing. Hierbij een paar actiefoto's van Outjer en Andreas(BMW M3). Outjer, bedankt voor de gezellige dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-05-2009 20:40 Edited 24-05-2009 20:50
Hi Philippe,

I spoke to your Exige friend friday (I forgot his name).
I have seen him in Spa for some time.
Nice guy and a splendid car.
Most be fun driving it in competition
The difference from driving trackdays is that here the distance between 2 cars is not 2 meters but 20 cm , as he told me...

@ Ronald: Was jij bij Casper? Bedankt voor de foto.

Donderdagmiddag was ik al in Zandvoort en omdat we een kamer hadden in het NH Hotel en we geen zin hadden 15 euro parkeergeld te betalen hadden we de auto's maar alvast binnen de hekken gezet.
Het NH hotel ligt pal voor de ingang van het circuit

Vrijdagochtend tijdens het ontbijt om 7.00 u zie je de vele raceauto's op een aanhangers aan je voorbij rijden.

Tijdens de aanmelding bleek dat we slechts 110 euro hoefden te betalen ipv 140.
Later bleek dat geen vergissing maar als compensatie voor het gewijzigde programma.
Er was een extra vrije training voor de Lotus-cup ingelast.
Wij mochten nu maar 3 maal 25 minuten rijden.

Daar hebben we wel heel erg veel lol gehad.

Mijn Toyo semislicks reden perfect.

Er was een oude Lotus (type voorloper 7) met een cortina 1600 cc dubbelnokker (630 kg, 120 pk , 4 gang) die vrijwel net zo snel was als ik.

Prachtige (schijn)gevechten.
Opgaand in de hunzerug was ie hem echter even helemaal kwijt en kon ik nog juist langs hem sturen.
Een ronde later was ie weer achter me.

Het leukste is dan als je elkaar later in de paddock opzoekt, hij het niet erg vond dat ik hem achter mij probeerde te houden en dat hij er ook van genoten had.
En dat terwijl je elkaar helemaal niet kent, tot dan toe.

Hij had trouwens ook toyo's eronder liggen.

Tijdens het rijden nog enkele bochten anders proberen te nemen, door meer over de curvestones te rijden en als je dan merkt dat je iets eerder de Piep hoort, weet je dat dat een snellere lijn is.

De Toyo's kregen er wel flink van langs, voor je gevoel.
Mijn ervaring is echter dat ze een tamelijk breed waarschuwings gebied hebben en dus bij wegglijden niet helemaal wegbreken.
Daar moet je aan wennen en je moet dan de DSC uitschakelen, anders werkt het niet.
Als je na de Hunzerug het scheivlak oprijdt wordt de auto wel onrustig.
En dat terwijl je volgas links,rechts,links,rechts en vervolgens de heuvel overvliegt.
Daar moet je hem niet kwijtraken, maar ik had genoeg vertrouwen dat het goed bleef gaan.

Het wegglijden kan trouwens ook aan de baan hebben gelegen, want Andreas klaagde, dat ie de baan erg glad vond.

De Toyo's maken wel een enorm loop/fluit/gier-geluid.
Op het circuit natuurlijk niet storend , maar op de weg wel.
Maar nu hoefde ik geen banden te wisselen en dat is wel een gemak.

Verder deed de RX 8 het perfect.
Einde rechte stuk zelfs iets over 180 km/h!

Er stond een RX 7 FD tegenover me in de paddock.
Aardige man met veel wankelkennis.
Hij kende natuurlijk ook Jack van Kempen.

Edit:
Er is op het forum een lotus kenner zeker wel weet wat voor type lotus het was.
Ik bedoel natuurlijk dat kleine rode autootje dat voor, naast en achter me op de foto's staat.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 24-05-2009 20:56
Outjer,

ik ken Ronald niet hoor, ik was er met een kennis van mij. Foto's waren goed gelukt he? Ik heb genoten van deze mooie dag.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-05-2009 21:01
PRACHTIGE foto's, man.

Zo kan ik nog nagenieten..

Kom gewoon een keer naar Spa en dan rij je mee (of natuurlijk zelf rijden, wat nog veel leuker is, zoals je wel gemerkt hebt aan mij)

Outjer
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-05-2009 21:42
Outjer:

> Edit:
> Er is op het forum een lotus kenner zeker wel weet
> wat voor type lotus het was.
> Ik bedoel natuurlijk dat kleine rode autootje dat
> voor, naast en achter me op de foto's staat.
>
> Outjer


Hoi Outjer,

Leuk om die track-day-belevenissen te lezen.......
Mooie foto's van CasperRX-8...........
Joh, ik weet helemaal niet zo veel van andere Lotussen, uitgezonderd dan mijn Esprit..........heb het RDW geraadpleegd om die rode Lotus te verifiëren..........het is een Lotus Super Seven S4 van 1972.......

Groetjes, Ruud
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 24-05-2009 22:01
Mooie foto's Casper!
Jammer dat je niet mee kon rijden.
Advies: volgende keer naar Spa.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 25-05-2009 16:28 Edited 25-05-2009 16:32
rudolphw:

> Outjer:
>
> Hoi Outjer,
>
> Leuk om die track-day-belevenissen te lezen.......
> Mooie foto's van CasperRX-8...........
> Joh, ik weet helemaal niet zo veel van andere
> Lotussen, uitgezonderd dan mijn Esprit..........heb
> het RDW geraadpleegd om die rode Lotus te
> verifiëren..........het is een Lotus Super Seven S4
> van 1972.......
>


Bedankt!

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 25-05-2009 16:28 Edited 25-05-2009 16:32
.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Zandvoort Trackday 22-5-09

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill