Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / 192pk vs. 231pk
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 23-01-2008 17:05
Hallo allemaal,

ik heb besloten een RX8 te kopen. Geen 350z, geen Alfa GT. Kortom geen surrogaat voor een lekkere auto.

Ik twijfel alleen tussen 2 opties;

een 231 pk sterke HP silver metallic (bodykit, zonnedak, bluetooh binnenkijkspiegel, zwartleder, chroom dorpel/ pedalen etc etc)

of

een 192 pk sterke silver metallic (geen bodykit, geen zonnedak, wel navigatiescherm, zwartleder)

Wat zijn de voors en tegens tov elkaar?
- Van Matex (ForumPro) op 23-01-2008 18:12
Rijdt het zelfde
Hp heeft 6 versnellingen Xenon lampen standaard navigatie en verbruikt ietsmeer,en accelereerd boven 200 iets sneller.
voor de rest zijn er alleen gezamelijke voordelen.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 23-01-2008 18:29
Matex:

>
> voor de rest zijn er alleen gezamelijke voordelen.


:D :D :D
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-01-2008 20:25
De HP is toch ook sneller dan de SP? Van 0 naar 100 in 6.4 sec. tegen 7.2 sec.

Groetjes M&M
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 23-01-2008 21:09
Das de theorie. In de praktijk komt het veel op de bestuurder aan.
- Van Ahura (Deelnemer) [nl] op 24-01-2008 01:42
De 192pk is prima maar komt duidelijk trekkracht te kort. Ik zou voor de sterkere variant (al heeft die ook relatief weinig koppel) gaan
- Van jos (SuperForumposter) op 24-01-2008 10:01
Ahura:

> De 192pk is prima maar komt duidelijk trekkracht te
> kort. Ik zou voor de sterkere variant (al heeft die
> ook relatief weinig koppel) gaan


Volgens mij weet je niet goed waar je het over hebt:
voor wat het koppel betreft is de officiële opgave als volgt:
De SP heeft 220 Nm terwijl de HP het met 211 Nm moet doen.
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-01-2008 12:22
9 nm is niet veel verschil. Op pk front is er wel duidelijk verschil.

Als ik het zo zie is het verbruik ook een verschil; 1 op 6/7 in het geval van de 231 en 1 op 9/10 in het geval van de 192.

Daarbij vraag ik me af wat het inbouwen van cruise control kost bij de RX8 aangezien de 192 die ik op het oog heb dat niet heeft. Zonnedakje of navigatie boeit niet zo heel erg veel, op zich wel ok, maar prijstechnisch schelen de auto's 2000 euro van elkaar en ik weet niet of meer pk's, cruise control en een parrot binnenspiegel carkit dat rechtvaardigen...
- Van Ahura (Deelnemer) [nl] op 24-01-2008 12:57
jos:

> Ahura:
>
> Volgens mij weet je niet goed waar je het over hebt:
> voor wat het koppel betreft is de officiële opgave
> als volgt:
> De SP heeft 220 Nm terwijl de HP het met 211 Nm moet doen.


220 Nm is nog steeds relatief weinig koppel. Het is het heikelpunt van de RX-8. Dat zeggen journalisten maar ik heb het ook zelf ondervonden
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 24-01-2008 13:33
Ahura:

> De 192pk is prima maar komt duidelijk trekkracht te
> kort. Ik zou voor de sterkere variant (al heeft die
> ook relatief weinig koppel) gaan


?????
Verklaar je nader.

Ahura:

> jos:
>
> 220 Nm is nog steeds relatief weinig koppel. Het is
> het heikelpunt van de RX-8. Dat zeggen journalisten
> maar ik heb het ook zelf ondervonden


Ow ja? Vertel! Wat journalisten zeggen boeit me niet, die zeggen ook dat de nieuwe Astra een fantastische auto is. Of ze rijden een RX-8 HP in de prak omdat ze opeens moeite hebben met zoveel power op de achterwielen. Of trekken een versnellingsbak aan gort door i.p.v. de 6de versnelling de pook met grof geweld in de R rammen.
Liever jouw verhaal graag.
Heb je eerst in de HP gereden en toen in de SP, of andersom? Hoe lang heb je in allebei gereden? Hoeveel tijd zat er tussen? Kan het zijn dat het idee dat je in een sterkere versie rijdt, ook meetelt in je beleving van sneller of beter gaan? Heb je eerst SP gereden en ging het daardoor in de HP ook door je ervaring met de RX-8 in z'n algemeenheid iets makkelijker van 0 naar 100?

Zet een gemiddelde HP rijder (dus niet BVK!) naast Outjer of Henkie in hun SP voor een sprintje en de HP zal het verliezen. Zweer ik je.

Ik rij met een HP, maar als ie in de prak zou gaan en er moest een andere (gele!) komen, dan zou ik de SP keuze zeker niet overslaan.
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-01-2008 13:38
Ok ik merk dat Ahura heel negatief is op dit forum, maar nogmaals, kan iemand me helpen met mn vragen?

1. Wat kost cruise control inbouwen?
2. Wat kost een zonnedakje evt. inbouwen?
3. Wat is het meest opmerkelijke verschil tussen een 192 en een 231 behalve een verwaarloosbaar koppel verschil?
4. Wat kost het uitgebreide HP bodykit pakket?

Alvast bedankt voor een hopelijk toekomstige SP of HP rijder.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-01-2008 13:50
Die bluetooth binnenspiegel waar je het over hebt is geen bluetooth, maar een systeem voor garagedeuren ;)

Volgens mij is die HP een amerikaan (ook vanwege het zonnedak) ;) Houd daar wel rekening mee ivm garantie, want als ie nog binnen die 3 jaar valt heb je pech, want in NL krijg je dan geen garantie.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 24-01-2008 14:03
GiLa_TeK:

> Ok ik merk dat Ahura heel negatief is op dit forum,
> maar nogmaals, kan iemand me helpen met mn vragen?
>
> 1. Wat kost cruise control inbouwen?
> 2. Wat kost een zonnedakje evt. inbouwen?
> 3. Wat is het meest opmerkelijke verschil tussen
> een 192 en een 231 behalve een verwaarloosbaar
> koppel verschil?
> 4. Wat kost het uitgebreide HP bodykit pakket?
>
>


1) Wij hebben dat destijds zelf gedaan en waren rond de 180 euro kwijt. Geen idee of dat met de jouwe kan, gezien de versie van je software. Ik was mijn cruiscontrol kwijt na een update.
Onlangs heeft iemand van dit forum zijn/haar RX-8 gekocht met cruise-control die door de dealer is ingebouwd. Zo'n flipper achter het stuur, dus niet de stuurbediening die wij hadden, en de Shinka's hebben. Maar dan niet het gezeur van het onmogelijk zijn van een update.
Weet alleen niet meer wie dat was, misschien meldt persoon zich nog wel hier.

2) geen idee

3) pk's, Xenon op HP, Bose audio in HP, navigatie in HP, sportpedalen in HP. Behalve de PK's en Xenon heb je die extra's ook in een Upgrade. Anders gezegd, in Nederland is een Upgrade een SP, met de extra's van een HP, maar dan zonder Xenon. Mocht het zijn dat jouw opties uit het buitenland komen, dan gaat dit allemaal niet op. In NL waren maar 3 uitvoeringen te koop, in België 5 en in Duitsland 6. Kan ik je weinig over vertellen.

4) Dat is ontzettend afhankelijk van welke bodykit je wilt. Wil je de Mazda-Speed kit, dan ben je zo rond de 5000 euro kwijt. Op het Duitse forum en op het Amerikaanse forum kun je veel meer informatie vinden over bodykits. Wordt hier heel weinig mee gedaan.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 24-01-2008 14:04
Helemaal vergeten:

GiLa_TeK:

>
> ik heb besloten een RX8 te kopen. Geen 350z, geen
> Alfa GT. Kortom geen surrogaat voor een lekkere
> auto.
>


HEEEEEL erg goed!!!!!!!!!!!!!! Welkom hier.
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-01-2008 14:16
Caecil:

> Helemaal vergeten:
>
> GiLa_TeK:
>
> HEEEEEL erg goed!!!!!!!!!!!!!! Welkom hier.


Thnx :-) Ik kan niet wachten !
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-01-2008 14:18
Overigens is de HP inderdaad een amerikaan, nog bedankt voor de tip over de binnenkijkspiegel. Ik d8 dat het dus zo'n bluetooh geval was.

De SP is een nederlander geloof ik, ik ga hem dit weekend testen. Kijken of dat de doorslag zal geven.

De HP is zeker veel completer, wel onzuiniger, maar wauw wat een bak met die sportkit... *zucht*.... Krijg vlinders in mn buik zowat ghehe..
- Van Ahura (Deelnemer) [nl] op 24-01-2008 14:19

> Verklaar je nader


Ik vertel toch niks nieuws? Vergeleken met de concurrentie (in 2004) had de RX-8 altijd al een gebrek aan koppel

Mazda RX-8 Renesis HP 231pk - 211 Nm @ 5500 tpm
Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo 225pk - 280 Nm @ 2200 tpm
Audi TT Coupé 3.2 quattro 250pk - 320 Nm @ 2800 tpm
Chrysler Crossfire 3.2i V6 218pk - 310 Nm @ 3000 tpm
Nissan 350Z Coupé 3.5 V6 280pk - 363 Nm @ 4800 tpm

Dat zijn gewoon feiten en niets ligt in het voordeel van de RX-8 qua pk's en koppel. De RX-8 moet het daarom hebben van zijn lekker hoge toeren wat heerlijk sportief rijden is. Flink in de toeren jaren en houden en zo een hoop lol hebben

> Wat journalisten zeggen boeit me niet, die zeggen ook dat de nieuwe Astra een fantastische auto is. Of ze rijden een RX-8 HP in de prak omdat ze opeens moeite hebben met zoveel power op de achterwielen. Of trekken een versnellingsbak aan gort door i.p.v. de 6de versnelling de pook met grof geweld in de R rammen.


Ja hoor... journalisten hebben totaal geen verstand van autorijden en hebben ook maar in twee verschillende auto's gereden om een oordeel te kunnen geven over een auto vergeleken met de concurrentie. In vrijwel elke test komt naar voren dat het koppel bij de RX-8 niet echt top is. Als jij dat gelijk als een persoonlijke aanval ziet snap ik niet. In dat opzicht ben je in al die jaren nog steeds niks veranderd...

> Heb je eerst in de HP gereden en toen in de SP, of andersom? Hoe lang heb je in allebei gereden? Hoeveel tijd zat er tussen? Kan het zijn dat het idee dat je in een sterkere versie rijdt, ook meetelt in je beleving van sneller of beter gaan? Heb je eerst SP gereden en ging het daardoor in de HP ook door je ervaring met de RX-8 in z'n algemeenheid iets makkelijker van 0 naar 100?


Ik hoef niet perse twee keer achter mekaar een verschillende RX-8 te hoeven gereden om te voelen of het trekkracht te kort komt of niet. Ik heb genoeg ervaringen in andere auto's om dat te kunnen oordelen. De RX-8 LP is voor mij het meest recent. Geweldige auto. Nog altijd mijn betaalbare droomauto maar ik vond het koppel gewoon te weinig. Zo heb ik het ervaren... en dat verandert niet omdat jij het er niet mee eens bent
- Van Ahura (Deelnemer) [nl] op 24-01-2008 14:25
MazdaSpeed voorbumper: 359 euro http://www.jeroentje.nl/?page=auto_type&auto_id=0175

- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 24-01-2008 16:27
Klopt. Maar bij mijn weten zijn de bumpers en spoilers van Jeroentje niet voorgeboord en ook nog niet in de goede kleur. Moet je zelf spuiten. Heb ooit eens geínformeerd en er toen vanaf gezien.

Wel een flink stuk goedkoper dan Mazda Speed zelf natuurlijk.
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-01-2008 18:08
Ik bedoelde deze bodykit dus;

- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 24-01-2008 18:35
Caecil:

> Klopt. Maar bij mijn weten zijn de bumpers en
> spoilers van Jeroentje niet voorgeboord en ook nog
> niet in de goede kleur. Moet je zelf spuiten. Heb
> ooit eens geínformeerd en er toen vanaf gezien.
>
> Wel een flink stuk goedkoper dan Mazda Speed zelf
> natuurlijk.


Ook is het zo dat een nagemaakte bodykit helemaal niet mooi past op de auto.
Hier heb je dan ook meer werk aan.
Ook zijn er in de originele kit meteen grilletjes voorzien in de luchthapper voor water- en oliekoelers.
Heb zelf al een originele Mazdaspeed bodykit geïnstalleerd op een Rx-8 en dat past allemaal perfect.
Het eindresultaat is dus gegarandeerd TOP !

Een replica kit zou ik dus afraden en zelf niet overwegen.

Tot zover mijn bescheiden mening.

Mvg, Ben
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 24-01-2008 18:47
GiLa_TeK:

> Hallo allemaal,
>
> ik heb besloten een RX8 te kopen. Geen 350z, geen
> Alfa GT. Kortom geen surrogaat voor een lekkere
> auto.
>
> Ik twijfel alleen tussen 2 opties;
>
> een 231 pk sterke HP silver metallic (bodykit,
> zonnedak, bluetooh binnenkijkspiegel, zwartleder,
> chroom dorpel/ pedalen etc etc)
>
> of
>
> een 192 pk sterke silver metallic (geen bodykit,
> geen zonnedak, wel navigatiescherm, zwartleder)
>
> Wat zijn de voors en tegens tov elkaar?


Wel, heb zelf bewust voor een HP gekozen.
Niet enkel om het extra vermogen, maar ook omdat deze een 6-bak heeft ipv een 5-bak.
En het is in feite deze dat het verschil maakt.
Het is zo dat bij de alledaagse ritten het verschil in vermogen niet echt te voelen is.
Wat wel een (naar mijn mening : groot) verschil maakt is de versnellingsbak.
De kortere verhoudingen van de versnellingen zorgen voor een vlottere herneming en wat beter aanpakken van de motor.
(hiermee worden gelijk die luttelle 9Nm minder ruimschoots mee goed gemaakt)
En dat is nu juist hét belangrijke verschil in alledaags verkeer vind ik.

Ook is het een relatief zware auto en komen de extra paardjes dus wel van pas.
Het meer verbruiken (tov een SP) hangt volledig van je rijstijl af.
Ik ben zeker dat ik in een SP evenveel (of even weinig) kan verbruiken dan met een HP, gemiddelde waarden dus.
(constante snelheden op snelweg niet meegerekend, want dan speelt vooral de waarde van je constante toerental een rol)

Hoop dat dit je kan helpen in je beslissing.
Wat je ook kiest, spijt ga je niet hebben van rijden met een Rx-8 !

Sportieve groeten,

Ben
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-01-2008 19:00
Top, bedankt voor je hulp Ben. In neig enorm naar de HP omdat hij completer is... Zaterdag weet ik het definitief denk ik.
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 24-01-2008 20:11
Ben het ook met Ben eens!

Ik heb sinds september 2007 een HP en dit was voor mij ook een doorslag!
Wat een GEWELDIGE wagen zeg...6 Versnellingen, Navi, Alu pedalen, Xenon met sproeiers en autom hoogteverstelling, Rood/Zwart leer in de externe kleur Sunlight Silver.

Niet twijfelen en gewoon doen die HP...de rechtervoet bepaald het verbruik..ik doe nu bij normaal verkeer (in the mix) 1 op 7 a 1 op 7,5. In het slechtste geval 1 op 6.
Groeten,

Serge
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 24-01-2008 20:40
silverspecial:

>  In het slechtste geval 1 op 6.


Kan veel beroerder. Ga maar eens het circuit op. Of rij met me mee over de Deutsche Autobahn ;-)
- Van jos (SuperForumposter) op 25-01-2008 07:31
Kijk Ben, dát zijn nog eens argumenten, en niet het verschil in trekkracht tussen een SP ( LP?) en een HP, want dat is er niet. Zo was ook mijn eerdere opmerking bedoeld over de newtonmeters.
Persoonlijk heb ik voor de SP gekozen omdat het prijsverschil (nieuw) te groot was.
- Van Ahura (Deelnemer) [nl] op 25-01-2008 10:49
GiLa_TeK:

> Ik bedoelde deze bodykit dus;


Oohh oke. Bij bodykit denk ik aan complete bumpers ipv skirts. Prijzen van Mazda:

Voorbumper spoiler - 890,00
Achterbumper spoiler - 565,00
Zijskirts set - 640,00

http://www.mazda.nl/page.asp?sPageID=100,100,360&id=97&model=Mazda%20RX-8 (Accessoires prijslijst)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 25-01-2008 11:31
Ik heb destijds (2004), net als Jos, ook voor de SP gekozen ivm de meerprijs.
Die is 9000 euro.
Dan heb je natuurlijk wel nog navi, xenon, etc erbij.
Maar toch, 9000 euro is erg veel geld.

Als ik nu een 2e hands RX 8 zocht ,dan zou ik waarschijnlijk bij een HP uitkomen, omdat prijsverschil veel minder zal zijn.

Hoewel er nog een argument voor de SP is:
Als je , zoals ik , veel op het circuit onderweg bent is een SP misschien iets langer bestand hiertegen.
Je draait immers 1500 toeren minder.
En als op het circuit rijdt ga je echt niet voor het maximale toerental schakelen.

Outjer 
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 25-01-2008 16:49
Inbouwen cruise control kost volgens mazda garage maar liefst 750 euro incl inbouw en btw.... Damn... Das ff wat meer dan bij mn vorige auto...

Dan heb je een hendeltje links naast t stuur, waarschijnlijk gewoon nieuw knipperlicht hendeltje. Optioneel voor 45 euro meer is in je pook verwerken, 3 knopjes op je pook, niet echt praktisch lijkt me...

Die HP wordt wel zo wel een steeds betere optie als ik een SP zonder cruise control heb...
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 26-01-2008 14:33 Edited 26-01-2008 14:35
Een cruise-control vind ik persoonlijk niet echt noodzakelijk, omdat je de snelheid goed op peil kunt houden met de digitale kmteller. Ik zou wat ie kost in mijn tank gooien.... voor �'� 750 euro kun je toch weer 500 liter benzine kopen. Je hebt dan de eerst 3500 km gratis.
Mijn advies aan je zou zijn: koop die RX-8 die je het mooiste vindt. En als je uit die 2 niet kunt kiezen.. er staat nog 25 andere op internet.
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 26-01-2008 19:17
Cruise control is juist handig voor lange afstanden. Bepaart met immers kramp ;-)

Vandaag de SP bekeken, zonder speedkit is het nog steeds een mooie auto. Met 192pk toch lekker fel.

Ben nog steeds aan het twijfelen. Ik heb het nooit zo moeilijk gehad met het maken van een beslissing als nu.

Het komt nu feitelijk neer op het afwegen van wat zaken, ook financieel gezien. Ik zonder me af en zal de beslissing dit weekend moeten maken... *zucht*
- Van Matex (ForumPro) op 26-01-2008 20:36
6 versnellingen - Bose geluid instalatie 6 CD wisselaar - Xenon verlichting - DVD 7"kleuren navigatie
Voor veel mindergeld als nieuw
Toen was het een moeilijke keuze â'¬ 9000. verschil
Nu is het verschil veel kleiner
Als ik nu zou moeten kiezen uit een gebruikte SP/HP,dan zou ik gaan voor een HP

Matex
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-01-2008 23:36
En de deze hp heeft een opendak, dat hebben ze helaas niet allemaal!

Groetjes M&M
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 27-01-2008 10:13
Dat open dak gaat wel ten koste van de hoofruimte.
Als je (erg) lang bent , geen aanrader.

Outjer
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 27-01-2008 20:45
Haha van kramp heb ik nog nooit last gehad, wel degenen die naast me zitten...
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 27-01-2008 22:46
Outjer:

> Dat open dak gaat wel ten koste van de hoofruimte.
> Als je (erg) lang bent , geen aanrader.
>
> Outjer


Ghehe met 1.70 absoluut geen probleem, krijg je met indo's :)

Ik heb besloten jongens, ik ben eind deze maand eigenaar van een HP !!!! Joehoeeeeeeeeeeee! Kan niet wachten!

Thnx voor alle tips en advies!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-01-2008 06:24
Hartelijk gefeliciteerd!!!

Kom je hem laten zien in Antwerpen in maart?
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 28-01-2008 13:31
Lijkt me leuk! :)
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 28-01-2008 13:31
Leuk filmpje trouwens over de strijd tussen de 350z en de RX8;

http://www.youtube.com/watch?v=2ZFXtiKxD6Y

Rx8 wint op wegligging en bochten en krijgt de stemmen van de coureurs mee itt de 350z
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-01-2008 15:26
Leuke discussie bij de comments ook.... stelletje kinders zijn het ook haha.
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-01-2008 10:04
Inderdaad ghehe :) Ach er valt wat voor en tegen beide auto's te zeggen. Ik heb de afweging gemaakt in het voordeel van de RX8 op basis van wegligging en bochtenwerk. Ik had in de testritten met de RX8 echt het gevoel sportief én veilig te rijden.

Zuinig is de RX8 niet, maar goed, wil je echt zuinig dan is een sportauto sowieso geen goed idee. Tot op heden reed ik alleen diesel en nu ik overstapte naar benzine wilde ik het gelijk goed doen.

Dit is de eerste foto van de auto die deze maand van mij wordt :);

- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-01-2008 15:13
Wat vinden jullie? :)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-01-2008 17:20
Jup, vind 'm mooi ;) Had deze zelf ook in overweging voordat ik de Shinka tegenkwam... maar dat had ik ergens al vermeld volgens mij ;)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 29-01-2008 18:27
Heel erg mooi!!! Gefeliciteerd.
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-01-2008 18:41
Faxie:

> Jup, vind 'm mooi ;) Had deze zelf ook in
> overweging voordat ik de Shinka tegenkwam... maar
> dat had ik ergens al vermeld volgens mij ;)


Ik zat je berichten terug te lezen en zag de vorige eigenaar posten (of het moet vaartland undercover geweest zijn) :P

Mooie shinka trouwens Faxie, potje racen? :P
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-01-2008 18:56
Lol, kan op de meeting he :P
- Van Matex (ForumPro) op 29-01-2008 19:43
GiLa_TeK gefeliciteerd met je mooie aanwinst.
Is dit van orgine een geimporteerde HP ?
ik zie geen hogedruk koplamp sproeiers !
In ieder geval een boel fijne kilometers toegewenst.

we zien hem vast op de meeting in Antwerpen

Matex
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 30-01-2008 08:49
Matex:

> GiLa_TeK gefeliciteerd met je mooie aanwinst.
> Is dit van orgine een geimporteerde HP ?
> ik zie geen hogedruk koplamp sproeiers !
> In ieder geval een boel fijne kilometers toegewenst.
>
> we zien hem vast op de meeting in Antwerpen
>
> Matex


bedankt matex :)

de 1ste eigenaar, waarvan ik toevallig gister posts las op het forum, heeft de auto uit amerika geimporteerd. Ik weet niet of de koplamp sproeiers daar wellicht optioneel waren? Iig herken je import uit amerika meestal aan de daar verplichte oranje reflectoren.

Groetjes,
GT
- Van girl23 (Beginner) [nl] op 30-01-2008 16:12
koplamp sproeiers waren niet optioneel, kennen de yanken gewoon niet.
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 25-02-2008 16:01
Woehoee! Deze week is het zover! Ik krijg m'n hp!

Het heeft (te) lang geduurd, maar het is zover. Voor vrijdag heb ik 'm, rij ik met 235 over de afsluitdijk, kom ik op wegmisbruikers en ben ik hem weer kwijt :p
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 25-02-2008 19:55
Hèhè, eindelijk! ;-)

Worden de Nederlandse wegen er weer wat mooier op.

235 over de afsluitdijk is haalbaar weet ik uit ervaring, ik heb de afdrukken van de muggen nog in de lak van mijn motorkap zitten. Doe die schaamhaarkabouter (zijn bijnaam op Flitsservice) André van der Toorn vooral de groeten van mij als je in zijn programma komt.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / 192pk vs. 231pk

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill