Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / kleine probleempjes met de rex,
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-01-2016 14:27
Nou,
is al een poosje geleden dat ik hier ben geweest.
site was ook niet altijd bereikbaar zag ik.
maar allemaal veilige kilometers gewenst voor nieuwe jaar.
ik rijd mijn rex alleen op zondag aangezien ik ook eigen zaakje heb,  dus veel met de klusbus tour.
Maar heb steeds last van kleine probleempjes met m en die wil ik hier in de groep gooien,
heb gemerkt dat er een paar aardig wat auto kennis hebben hier,

punt 1,
als ik m langer dan een half uur rijd en ie lekker op temperatuur is dan gaat de olie lampje branden, ( heb er voldoende olie in zitten )dat is hier al es benoemd en ligt blijkbaar aan een verkeerde sensor, want die heb ik al een keer vervangen voor een nieuwe.

Punt 2,
als ie dus goed warm is dan ruik ik vaak bij het stilstand voor stop licht een olie geur in interieur komen.
Heb gekeken of monteurs of ik olie op blok hebben gelekt bij navullen maar dat is niet zo,
waar komt dag vandaan ???

Punt 3,
de achterlichten vallen spontaan uit de fitting in de units...dus houd ik alleen de led verlichting en de kenteken verlichting over.
kan ik steeds units los schroeven en lampen uit rammelen.

punt 4,
de verlichting van de unit in de midden console waar alle knoppen zitten voor de radio etc doet het zo nu en dan niet. Incl. De radio,
als ik de auto weer opnieuw uit en aan doe dan geeft ie wel weer leven,
???? Hoe kan dat ?

Punt 5,
weer de verlichting want als ik de auto ontgrendel of vergrendel dan gaan de knipperlichten niet aan en uit..????

Punt 6,
de hoge mate van condens in de auto,
hoewel de airco  na is gekeken condenseerd ie erg snel.
maar dat heeft denk als oorzaak omdat ie bij mij op de dam buiten staat en weinig gebruikt word,
of vergis ik me daar in ???

Nou..voor de rest een super auto hoor..
hij heeft 109000 op de teller staan en vorig jaar maar krap 4500 kilometers mee gereden..

dus hoop op veel reacties.
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 24-01-2016 17:38
Beste Nelson,

punt 4 heb ik ook wel eens gehad, Hele radio er een keer uitgehaald connectors even los schoonmaken en terug. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad.
Radio uitbouwen zijn veel instructie filmpjes voor op youtube, stelt niet veel voor.

Punt 5 zou kunnen zijn dat je kofferbak niet gesloten is? of doen ze het met gesloten klep ook niet? doet de centrale vergrendeling het zelf wel op afstand?
dan zit het hem waarschijnlijk in de aansturing vanuit de ontvanger. ik weet niet of dit een losse module is en waar deze geplaatst is, maar andere leden waarschijnlijk wel.

Andere problemen zijn bij mij niet bekend en durf ik ook geen uitspraken over te doen.
- Van BartvdEnde (SuperForumposter) [nl] op 25-01-2016 20:30
Punt 1 lijkt oliedruk, na een half uur is de olie lekker warm en gaat de druk omlaag. Je zou de druk kunnen meten.
2: Je blok lekt olie, enige optie naast het knoeien.
3: Weet je zeker dat de je lampen er vast genoeg in hebt gedraaid? Deze hebben soms best wat kracht nodig er vast in te zetten. Anders nieuwe acherlichten
4: Lijkt inderdaad een connector/aardingsprobleem
5: Vreemd, zou wel moeten, geen idee waar het aan zou liggen
6: Soms ook last van: het was dan ook erg vochtig weer voordat het ging vriezen. Gewoon Airco aanzetten dan zou het snel weg moeten zijn. Verder is het inderdaad: hoe meer gebruik hoe minder vocht in het interieur.
7: Ja het is een super auto :)
- Van WesleyK (SuperForumposter) [nl] op 25-01-2016 21:06
Punt 4 had ik toevallig vandaag. Alles stond aan, dus de verlichting van middenconsole had ook mee aan moeten gaan. Ging echter pas aan nadat ik de motor opnieuw startte. Zeer vreemd.

Condens valt me ook op, vrij rap last van en met de airco is het minder snel weg dan ik zou verwachten. Wellicht heeft de airco een refill nodig, maar daar zal ik pas echt goed achter kunnen komen als het wat warmer is.
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 31-01-2016 16:22
hoi bart,

dit zijn van die insteek lampjes..
die hoef je niet te draaien haha.

verder bedankt voor de reactie,
zal bij de garage druklaten meten...maar hoe houd ik die druk dan goed?
en zal vragen of ze olielekkage willen opsporen.

de rest ook bedankt voor de feedback
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 31-01-2016 19:58
je zou een Depo meter kunnen monteren voor 100 euro (zie mijn topic). Dan meet je olie temp en druk, watertemp, en volts. Uurtje of 2 werk.
- Van BartvdEnde (SuperForumposter) [nl] op 01-02-2016 16:10
Hehe, schijnbaar heb ik ze nog nooit vervangen in mijn Rex, bij mijn Astra had ik ooit een soortgelijkprobleem en toen moest ik... je raad het al, ze er wat harder in draaien ;-)
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 06-03-2016 16:58
Sorry tzeunis..zo technische ben ik niet.
maar bedankt
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / kleine probleempjes met de rex,

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill