Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Stroomverbruik in stilstand aan de hoge kant
- Van Sang (Beginner) [nl] op 22-04-2014 18:19
Na veel gelezen te hebben op dit mooie forum, vandaag maar eens een account aangemaakt voor mijn eerste kwestie:)

Ik merk dat mijn accu (van mijn RX-8) snel leegloopt, ik lees dat er meerdere zijn met dat probleem.
Maar een nieuwe accu kan nooit kwaad, dus die heb ik geplaatst.

Maar als ik mijn multimeter in serie hang, meet ik ongeveer 70 mAmpere, en dat is best hoog!
In 40 dagen trek je in theorie een 70 Ah accu helemaal plat.

Mijn Mazda 3 kan rustig een jaar stilstaan :) (appels en peren, ik weet het)

Mijn vraag, hebben meerdere dit wel eens gemeten? Komen jullie ook uit op rond de 0,070 Amp?

Ow en als je je multimeter in serie gaat plaatsen, start niet je motor ;) dan ontploft je multimeter.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-04-2014 19:46
Copy van mijn post op het USA-Rex-forum:
Conform the German Workshopmanual of the RX8 the dead current is:
Cars with immobilizer.....25-45 mA (general average of approx. 30 mA).
Cars without immobilizer...30 mA, or less.
The manual defines dead current as the constant current drain (for audio, clock, PCM, etc. etc.) if the ignition switch is in the LOCK position and the key removed.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ruhestrom*2
(Fahrzeuge mit Wegfahrsperre)(mA)25-45(Der Durchschnittswert gibt ca. 30 an.)
Ruhestrom*2
(Fahrzeuge ohne Wegfahrsperre)(mA)30 oder weniger

*2) :
Ruhestrom ist die konstante Stromaufnahme (für die Audioanlage, Uhr, PCM, usw.) wenn der Zündschalter auf LOCK steht und der Zündschlüssel nicht im Schloss steckt.

http://www.rx8club.com/new-member-forum-197/battery-drain-250344/#post4559022
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-04-2014 20:40
0,07A is juist erg weinig. Ik zit zelf nu op 0,13-0,14, en dat is met een extern alarm.

En je Mazda 3 staat echt geen jaar stil en start dan nog hoor. Die accu is echt wel leeg.
- Van Sang (Beginner) [nl] op 22-04-2014 21:44
Dus ik zit dubbel op het verbruik volgens de handleiding, maar nog binnen te perken merk ik :)
0,14 is behoorlijk zeg! Geen probleem als je veel op de weg bent natuurlijk.

(mijn 3 zit op 0,01, dat is 300 dagen, maar ok, zelfontlading enzo, hij zal inderdaad niet starten ;) )
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-04-2014 22:11
Faxie:

> 0,07A is juist erg weinig. Ik zit zelf nu op
> 0,13-0,14, en dat is met een extern alarm.
>
> En je Mazda 3 staat echt geen jaar stil en start
> dan nog hoor. Die accu is echt wel leeg.


Hoi Faxie,
0,07A is 70mA; dat is te veel; vlgs Mazda's Workshopmanual mag het (met Mazda-alarminstallatie) 25-45mA bedragen met een gemiddelde waarde van 30mA.
0,13-0,14 dwz 130-140mA is extreem hoog.
mvg, Ruud
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-04-2014 22:27
Ho, ik zie dat ik een factor 10 ernaast zit :')

Nouja ik had lekstroom vanwege kofferbaklampje, was 0.48A. Lampje verwijderd, en daalde naar 0.13A

Nu heb ik wel een aftermartket alarm, OBD scanner die aan blijft staan, en een aftermartket HU (radio)....

Er zit ondertussen ook een Yellowtop in (mijn oude accu was dus gewoon veels te zwak) maar ik zal binnenkort wel weer eens zekeringen gaan trekken als ik tijd heb. In ieder geval loopt de accu nu niet snel meer leeg.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Stroomverbruik in stilstand aan de hoge kant

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill