Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / Corvette C6 Z06
1 2 3 Terug Volgende  
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 16-06-2012 13:12
Eindelijk is ie thuis!

Outjer
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-06-2012 16:20
Gefeliciteerd!!!

Olof
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 16-06-2012 17:13
Ook proficiat,

Ga je hier ook mee racen? Of gewoon als hobby?
Nog steeds het oude onderschrift?

gr

Charles
- Van Matex (ForumPro) op 16-06-2012 17:41
Life ziet hij er echt nog veel beter uit.
De grijns op je gezicht spreek boekdelen.
Ik verwacht nog wel een verslagje met je ervaringen met deze supersporter.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-06-2012 18:39
Leuk speelgoed :)
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 16-06-2012 23:42
Wauw!!!
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 17-06-2012 06:14
indd wauw
- Van henkie (SuperForumposter) [nl] op 17-06-2012 10:34
Wat een vette bak,mooi man.
Alleen een setje velgen met banden kost net zo veel als een nieuwe fiat panda.
Veel plezier en geluk met deze auto.
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 17-06-2012 15:31
Very nice! doe je voorzichtig in de bochten............whahahaha, lekker gummen!
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 17-06-2012 18:45
Vette bak, Outjer!
- Van jos (SuperForumposter) op 19-06-2012 07:38
Wauw, wat een vette ketel. Schitterend. Veel succes ermee.

Groet Jos
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 19-06-2012 11:11
Erg nice! Rood is wel je kleur he? Wel contractje afsluiten met de bandenboer en Shell he :-)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 19-06-2012 20:20 Edited 20-06-2012 07:09
Bedankt voor de complimenten !

FF een tijdlijn:

4-10-2007:
Op dit forum kondig ik aan dat mijn volgende sportauto een Corvette wordt.
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=7033;hl=corvette
Voorwaarde is wel dat ik niet meer dan 40.000 euro op de Rex wil bijleggen.
Ik schat in dat dat in 2011 zal zijn.

18-8-2009:
De corvetten van het failliette Kroymans worden geveild.
Ik zat klaar om te bieden, maar helaas gaan ze voor belachelijk hoge prijzen weg.
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=13175;hl=corvette

19-5-2011:
Bij Arton in Zwijndrecht staat een rode Z06
De goedkoopste van nederland, maar toch nog te duur voor mij.

11-6-2011:
De RX7/RX8 meeting in Lelystad.
Ik plan om op de weg ernaar toe langs te gaan In Zwijndrecht.
Komt er niet van.
Intussen is er net 3000 euro van de prijs afgegaan. Da's mooi

21-8-2011:
Ton gaat kijken bij Arton:
Hij ziet een rolkooi/rolbeugel...
Dat staat niet in de advertentie.

Eind 2012:
Helaas zakken de prijzen van de te koop staande Z06-en niet snel genoeg om nu al mijn droomauto te kopen.
Naja, dan nog maar een jaar langer met de Rex rijden en wachten tot eind 2012.
Om midden in het jaar de Rex in te ruilen of te verkopen is wat lastig.
Daar moeten immers eerst nog alle circuitaanpassingen uit.

4-4-2012:
De motor van de Rex is naar de hemelen.
Hmm..

27-4-2012:
Reparatie van de Rex zou betekenen dat ik er nog een paar jaar mee zou moeten rijden om uit de kosten te komen.
Gelukkig kan ik mijn Rex zo verkopen.
Intussen is er van de rode Z06 in Zwijndrecht weer 6500 euro van de vraagprijs afgegaan.
Super !

12-5-2012:
Ik handel de verkoop van de Rex af in Zeeland en rij daarna gelijk door naar Zwijndrecht om eindelijk naar die rode Z06 te kijken.
Wat ik zie bevalt me erg goed.
Arton verkoopt de auto in opdracht van de klant.
Op kenteken gekomen in Amerika in februari 2006 en door de eerste eigenaar (een amerikaan) zelf naar Nederland gebracht in 2009.
Hij heeft veel aanpassingen gedaan voor circuitgebruik.
Wielen,banden,voorremmen,dempers,veren,stabilisatoren,voor en achterspoiler, etc.
De grote vraag is natuurlijk hoe en hoeveel ie er mee op het circuit is geweest.
Desondanks doe ik gelijk een bod onder voorwaarde dat ik bij een testrit geen gekke dingen zie.
Omdat de man niet in Nederland is, zelfs niet telefonisch bereikbaar, moet ik lang wachten op antwoord.
Wel merkte ik dat ik waarschijnlijk de eerste serieuze kijker ben.

Thuis gekomen, dacht ik: Ik heb die Z06 al eens gezien.
En jawel, in mijn verslag van zandvoort 4-4-2010 staat ie.
Niet op foto, maar wel in de tekst.
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=1675
Ik heb hem toen natuurlijk ook zien rijden.
Hij reed er best wel rustig mee. Echt op heel houden.
Toen wist ik dat ik goed zat.

25-5-2012:
Eindelijk heb ik antwoord op mijn vragen en mijn bod.
Als ik over de telefoon de toezegging krijg van Arton dat alle originele spullen bij de koop zitten worden we het eens.
Ik heb hem GEKOCHT !!
Nu nog wachten tot na 11-6. Dan is de man weer terug in het land.

2-6-2012:
Ik kan een proefrit maken in Zwijndrecht.
Mijn eerste ritje in een Z06.
Eerst rustig warm rijden.
Best wel een hard onderstel, maar daardoor lekker strak.
Stuurt wel wat zwaarder dan de Rex, maar toch wel erg direct.
Als ik dan FF op het gas gaat, schrik ik me kapot. Op zoveel geweld kun je je dus echt niet voorbereiden.
Meteen besluit ik voorlopig geen circuit op te zoeken.

16-6-2012:
De grote dag is aangebroken.
Danielle is meegekomen. Ze ziet de Z06 voor het eerst. Ze wil er ook eens in rijden..  Later.
Ton komt met vrouw ook FF kijken.
Hij heeft deze foto's genomen. De meneer rechts is de oude eigenaar.

Het goedkoopste setje Toyo's R888 voor de Z06 die ik op internet heb kunnen vinden kost 1500 euro.
Valt me nog niet tegen.

Outjer
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 19-06-2012 20:58
dik hoor. Zeker een beest.
Gefeliciteerd en veel plezier ervan ;)

mvg,
Rinesh
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 21-06-2012 20:32
mooi echt mooi :) de kleine wankel geruild voor american musscle
- Van TRX04 (Deelnemer) op 21-06-2012 20:44
Zeker nice, een van de betere uit de US of A, enjoy :-)
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 11-07-2012 21:52
Hey Outjer, was een tijdje niet op het forum, gefeliciteerd met je aanschaf, veel plezier ermee!!!
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-07-2012 23:27
<tikje jaloers>
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-07-2012 23:28
en geen gezeur met een roestende carosserie.
- Van marco8 (Powerposter) [nl] op 13-07-2012 09:29
Prachtige aanwinst outjer, perfect op je circuit lijf geschreven. Veel plezier en mischien kom ik je eens tegen in ons prachtige diepe zuiden.

Groetjes marco
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-07-2012 20:35
Net terug van vakantie.
Bedankt Leo, Marco en Tjeu.

Zoals Leo terecht opmerkt inderdaad geen roestprobleem meer.
Er zit helemaal geen staal aan. Alles van kunststof.

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 30-07-2012 16:35
tjeu-groesselt:

> Hey Outjer, was een tijdje niet op het forum,
> gefeliciteerd met je aanschaf, veel plezier ermee!!!


Ik blijkbaar nog langer niet, of dit hele topic gemist.

Wist wel dat je de Vette ging kopen, maar alsnog van harte gefeliciteerd en heeeel erg veel plezier ermee.

Overigens worden Amerikanen alleen maar duurder voorlopig (hier in D tenminste) met het onderuit donderen van de euro. Ben zelf ook al een tijdje aan het kijken (niet naar een Corvette overigens), maar die auto's worden eigenlijk alleen maar ietsje duurder, zeker de net geïmporteerden.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 28-09-2012 20:06 Edited 28-09-2012 20:14
Intussen ruim 2000 km met de Vette gereden.
En natuurlijk veel gesleuteld.

Bij de vorige eigenaar flink wat spullen opgehaald:
6 toyo's semi slicks, Sparco-racestoel met frame en Sabelt gordels, hele serie remblokken, nog een frontsplitter, bediening op afstand van de uitlaatklep etc etc opgehaald
Plus de originele wielen,remmen,bladveren,etc.

Veel van die zaken gemonteerd.
Die uitlaatklep is erg leuk. lekker ordi. maar op de autoweg staat ie echt wel dicht. Veel te veel gedreun.

6 weken geleden naar de Nurburgring gereden over de binnenweg.
Beetje wennen aan het bochtgedrag.
Inhalen in een vloek en een zucht.
Maar het blijft duivels oppassen.
Volgas in een lage versnelling en dan een beetje abrupt naar links sturen om in te halen. Berelink. Je staat zo achterste voren
De michelins hebben erg veel grip als ze warm zijn. Als !!
Alleen bleek de originele stoel dan totaal waardeloos. Zelfs op de gewone weg !!
Dus heb ik mijn eigen Corbeau racestoel incl 6 punts Sabelt gordel gemonteerd.
Paste maar net. Kan nu ook een helm op.

Verbruik bij 120 in 6 is 9l per 100 km. Dus 1 op 11 !!! Toerental is dan maar 1500 !!
Gemiddeld 1 op 9 gereden. Incl alle acceleratie demo's.
Valt me zeer mee. Zuiniger dan de Rex!

Op een zondagochtend FF op de duitse A46 volgas in 5.
Echt heel snel stond de teller over de 300.
Waanzinnnig. het wordt dan echt mikken om op je eigen rijstrook te blijven.
Toen ik een auto voor me zag opdoemen , ben ik van het gas gegaan. Is echt niet verantwoord er zo langs te gaan.

De Rex was wel directer in het sturen. Maar ik denk dat eenmaal op het circuit alles op zijn plaats valt.
Ik ga volgend jaar het normale rijtje weer langs.
Dus Nurburgring GP baan 24 februari, 31 maart Zandvoort en eind mei Spa.
De eerste Nordschleife trackday zal wel in april zijn.
Kan niet wachten.

Hoef alleen nog maar de raceremblokken rondom te monteren.
Die piepen als een gek volgens Dick en dat is op de gewone weg niet zo leuk.
De Toyo Semislicks ga ik pas monteren nadat de nu nog nieuwe michelins (pilotsport) op zijn.
Dan ga ik een setje wegbanden kopen voor op de originele velgen.

Meer gesleuteld dan gereden tot nu.
Veel kleine klusjes/controles.
Zo was de koellucht slang naar de voorremmen doorgesleten.
De velg raakte de slang bij maximale stuuruitslag.
Lang gezocht waar je die slang kunt kopen.(is race/ralley-spul)
Die was er bij de montage van de stoptech remmen opgezet, maar niet goed afgesteld.

Het lange staan in de showroom had de accu geen goed gedaan.
Zelfs met warme motor sloeg ie maar net aan.
Er zat een 44 amp accu in!
Toch te gek voor woorden voor een 7 liter blok met compressie 1:11 en zuigers van 105 mm.
Ik kon nergens vinden wat er origineel in hoorde, dus maar de grootste accu genomen die paste: 60 amp.

Outjer
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 29-09-2012 05:35
outjer:
Bij de vorige eigenaar flink wat spullen opgehaald:
6 toyo's semi slicks, Sparco-racestoel met frame en Sabelt gordels, hele serie remblokken, nog een frontsplitter, bediening op afstand van de uitlaatklep etc etc opgehaald
Plus de originele wielen,remmen,bladveren,etc.

Bladveren???

Verder wel een mooi gedetailleerd verhaal ;-)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-09-2012 06:51
Corvette heeft bladveren he ;)

Schijnt nog goed te werken ook naar wat ik las.
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 29-09-2012 16:19
Inderdaad, echt amerikaans...
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-09-2012 23:55
Toch niet met bijbehorende starre achteras en (stuiterend) hoog onafgeveerd gewicht, hoop ik?

Olof
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 30-09-2012 07:24
Jaja, zoals een hyundai H200, wel een uitdaging om m op de baan te houden ;-)
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 30-09-2012 09:09
Nou jongens, ik denk niet dat een Corvette stuitert en volgens mij valt het met het gewicht ook wel mee maar ik kan mij vergissen, doe ik wel vaker...
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-09-2012 09:48
Er zit standaard een kunststof bladveer onder, maar geen starre as, hoor.
Daar is ie best wel comfortabel mee, maar niet super strak.
Daarom gooit iedereen die het circuit opgaat hem eraf en varvangt hem door gewone schroefveren die om de dempers zitten.
Dat heet dan coil overs.
En die zitten dan gewoon op de plaats waar normaal de dempers zitten.

Voor de geinterresseerden heb ik op het corvette forum een thread aangmaakt met alle aanpassingen.
http://www.heartbeatforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=20585

Outjer
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 30-09-2012 10:31
Mooie stereo!! Hahahaha ;-)
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-09-2012 11:08
Gelukkig geen starre as.  :-)

En mooie foto's!

Groeten,

Olof
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-09-2012 20:22
Ik denk dat de Corvette minder goed op het circuit presteert.
Dat wordt wel (ruimschoots) gecompenseerd met een bak vermogen en bredere sloffen.
"Kan alleen hard rechtuit" is dan ook een veelgehoorde opmerking wanneer je het hebt over amerikaanse sportwagens.
Niet zo verfijnd zeg maar...
Ben erg benieuwd naar je bevindingen!
Ik hoop dat ik niet te negatief overkom maar heb helemaal niks met een Corvette ('63er Stingrays uitgezonderd).
Zo'n oude Viper vind ik dan wel weer heel bruut!
De nieuwe trouwens ook...:-)

Grtz Dennis.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 01-10-2012 17:07
Kijk, dat is nou precies een van de redenen waarom ik in 2007 besloot dat mijn volgende auto een Z06 zou worden.
Veel mensen weten niet hoe goed een moderne Corvette is en dan in het bijzonder de Z06 en daarom zakken ze relatief snel in waarde.
Daar zat ik vanaf 2007 op te wachten.  
Sportwagens kenners weten echter wel beter.

Hier de link naar de test in het duitse Sportauto die mij overtuigde:
http://www.sportauto.de/supertest/corvette-z06-auf-nordschleife-und-hockenheimring-1041291.html?show=3
Deze zin in de eindconclusie zegt het allemaal:
"Was das Preis/Leistungsverhältnis angeht, müsste die europäische Sportwagen-Elite schamvoll erröten. Der Motor ist schlicht und einfach der Hammer, das Fahrwerk eine Wucht...."
In de bochten met de originele banden: Maximal 1,3 G.
Ik heb de afgelopen jaren op het circuit gezien hoe snel een Z06 in de bochten is. Net zo snel als mijn eigen Rex.

Outjer
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-10-2012 18:54
Da's mooi om eens de mening te horen van iemand die er daadwerkelijk mee gereden heeft!
Ben blij dat de auto zo goed bevalt en beter is dan menigeen denkt.:-)
Veel veilige kilometers gewenst hoor!
Heeft de Z06 ook zoiets als DSC?

Grtz Dennis.
- Van Matex (ForumPro) op 01-10-2012 19:37
De Corvette is in afmetingen en gewicht bijna het zelfde als de Mazda
Hier een  vergelijk.

http://www.topproduct.nl/auto/y_coupe/9287-corvette/71798-corvette-c6-coupe-2005-2010/230667-corvette-c6-coupe-7.0-z06.html?compareWith=466259
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 17-01-2013 21:13
FF mijn winterauto voorstellen..

Ik was niet van plan wintersloffen te kopen voor de Vette, maar op de beurs in Essen begin december kreeg ik een erg goed aanbod van een firma uit Hamburg.
VOOR: 265/35-18 Kumho KW 27 voor 126 euro per band
ACHTER: 295/30-19 Nokian WR 100 voor 254,80 per band.
Dus 761,60 euro excl montage en met levering vrij binnen duitsland.

Helaas was een bredere winterband voor achter nergens te vinden.(bestaan niet)
Op de 13 J brede velg zit standaard een 325 mm brede band.
Velgen had ik nog: De originele had ik meegekocht met de auto.
Gelukkig zaten er ook nog de origenele druksensors in.
Als je die bij de dealer moet kopen ben je 650 euro kwijt !!

Die sensoren moet je inlezen zodat de boordcomputer weet welke sensor waar zit.
Eergisteren had ik alles gereed. Net op tijd voor de sneeuw.

De tracktie valt me heel erg mee. Had ik bij die breedte niet durven hopen.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 17-01-2013 21:33 Edited 17-01-2013 21:35
Deze foto had ik nog niet geplaatst.
Toen was het wat warmer..
Wat is ie laag... Of komt het omdat ik zo groot ben.
- Van Matex (ForumPro) op 17-01-2013 22:26
Wel een bekende foto (Corvette forum).
De Z06 is precies 10 Cm lager dan de RX8 1.24 meter t.o.v 1.34 meter voor de RX8
En inderdaad het lijkt wel Goliat in de sport bolide van klein duimpje.

Ondanks het winterrubber zul je zeer beheerst je rechter voet moeten sturen.
met vast gereden sneeuw is het tricky.
Ik zou hem maar goed afspuiten na een ritje in de sneeuw.
Met al dat gestrooi corodeerd het Magnesium-Aluminium als een dolle.
Voor je het weet zitten de bloemkolen er op.

Wat is ie mooi he de nieuwe C7
Ik blijf maar steeds een Staatslot kopen.
Wie weet komt ie toch ooit binnen bereik.

verder nog steeds happy met de X
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 17-01-2013 22:37
De merken die je opnoemt voor de winterbanden (Kumho en Nokian) zijn zeker geen verkeerde winterbanden. Dus dat gaat goedkomen in de sneeuw. :-)
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-01-2013 09:49 Edited 18-01-2013 09:52
T'is ook eigenlijk maar een klein rotautootje, zo'n Corvette. En ideaal voor in de winter: de body roest niet, en zo laag dat de hele auto als sneeuwschep te gebruiken is: je rijdt 'm de sneeuwhoop in, achteruit, en dan even verderop hard remmen.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 18-01-2013 16:01
Topdeal voor die banden, "geen"geld... ;-)
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-01-2013 22:03
Tja, Outjer heeft nu eenmaal een goede neus voor banden. :-)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-01-2013 22:29
@ Matex:

Afspuiten is FF lastig bij deze temperaturen. Moet maar FF wachten.
Beheersing van de rechtervoet is bij dit monster eigenlijk altijd van levensbelang.
Bij deze lage temperaturen sloegen de zomerbanden zelfs in de 3 door op droge weg !!

De nieuwe C7 ziet er heel goed uit.
Maar ik zou natuurlijk voor de speciale uitvoerig gaan. De Z06.
En die krijgt dan weer de 7 liter motor ipv de 6,2 liter van de gewone neem ik aan.
laat nog wel 2 jaar op zich wachten.

De oude eigenaar van mijn Vette stuurde me een mailtje met de mededeling dat ie nu al een aanbetaling had gedaan op de nieuwe C7!

@Casper:

Ik stond ook echt te kijken van de lage prijs en besloot direct dat ik voor dat geld niet een deuk kan riskeren met zomerbanden in de winter.

@ Leo:

Ik dacht dat jij een beetje jaloers was zoals je schrijft op 12-7-2012....
Maar je hebt wel gelijk over die sneeuwschuiver. Als er meer dan 9,5 cm sneeuw ligt gaat alles rechtstreeks naar de radiator...

Nog een opmerkelijk feit:
Er zitten 4 oliekoelers in de auto.
Voor de motor, versnellingsbak, differentieel en stuurbekrachting.
Die van de motor is weer watergekoeld.
Dus de motorolie is best snel op temperatuur via het koelwater.
Als je na een kort ritje uitstapt is ie bv. 30 graden. als na 10 minuten weer start is ie opeens 50 graden.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-01-2013 19:36
Intussen staat mijn kalender voor 2013 vast.

24-2 Nürburgring GP baan. (DSK, maar dan moet er geen sneeuw liggen)
31-3 Zandvoort
27-5 Spa (evo club)
5-6 Nordschleife (DSK)
1-7 Bilsterberg (DSK)
31-8 Zolder (vette club belgië)

Bilstererg is een compleet nieuwe baan in duitsland.
Ziet er buitengewoon spectaculair en lastig uit.
https://www.google.nl/search?q=bilster+berg+circuit&hl=en&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=YDsAUeX1Aaan0AWu04HwDA&ved=0CEcQsAQ&biw=1600&bih=643

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 23-01-2013 21:37
Een indrukwekkend programma.
Ik kom zeker op een van deze dagen ff kijken.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-01-2013 14:19
Ja, 6 verschillende circuits in een jaar is helemaal top.

Ik wist dat je zou komen kijken, daarom heb ik de lijst hier gepost.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-02-2013 16:04
Gisteren naar de Nürburgring gereden voor de DSK jaarvergadering.

De hele week al de weersvoorspellingen en de webcam bekeken.
Er lag sneeuw op de baan, terwijl de temperaturen ook overdag flink onder nul lagen.
Daarom maar met de Dacia genomen voor de weg ernaar toe.
Op de terugweg binnendoor lag lekker veel sneeuw op de weg. Toch nog een uitdaging..

De trackday wordt later dit jaar ingehaald voor de mensen die naar de vergadering waren gekomen.
Dat waren er flink minder dan vorige jaren, ivm met de weersomstandigheden.
Dat is wel weer fijn , want dan is het minder druk op de baan. (later dit jaar)

De organisatie van de Ring is (weer) gewijzigd , maar het programma incl F1 loopt gewoon door.

Oujer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 28-02-2013 22:09 Edited 28-02-2013 22:11
Vandaag is mijn Z06 jarig.
Precies 7 jaar.
En is de garantie afgelopen.  (!?)

Omdat ie namelijk in Amerika op de weg gekomen is, zat er een garantieboekje bij met als eindatum 28-2-2013.
Nu zou ik om aanspraak te maken op die garantie de auto wel FF terug naar Amerika moeten vervoeren...
Dat doe je dus alleen als de motor stuk gaat.

Gek eigenlijk dat in de states er 7 jaar garantie gegeven wordt met een max van 56.000 mijlen en hier veeeel korter.

Gisteren eindelijk de bestelde remblokken uit Ameika aangekomen.
Sinds october vorig jaar heb ik veel informatie en offerte's aangevraagd.
Veel verschillende merken (Pagid, Stoptech, Hawk, Carbotech, etc.) en verschillende leveranciers in binnenland en buitenland (België, Duitsland, Engeland en Amerika)

De prijzen voor raceblokken waren bij alle leveranciers vanaf 300 euro. Voor de vooras.
Straatblokken heb je voor de helft.
Uiteindelijk voor Carbotech gekozen.
Omdat ik die al van de vorige eigenaar overgekocht had en goed voldoen.
Ze zijn bestand tot maar liefst 1100 graden !
Tuurlijk gaat me dat wel meer slijtage van de schijven kosten. Kan helaas niet anders.

De Carbotech blokken kon ik rechtstreeks van de fabriek krijgen.
Wel heel veel moeten mailen en steeds lang wachten op antwoord.
Uiteindelijk kreeg ik het banknummer en kon ik gaan betalen.
Wat denk je, klopte het BIC nummer niet.
Tjonge, wat een slordige gasten.

Toch de gok genomen dat het goed zou komen.
800 dollar (600 euro) voor 2 sets voor VOOR en een setje voor de achteras overgemaakt.
Weer 3 weken wachten. En niet reageren op mijn vraag voor het tracking nummer.
Dacht al bijna geld weggegooid te hebben, maar uiteindelijk toch flink bespaard.
Hier moet ik jaren mee vooruit kunnen.
Ik hoorde van mijn racemaatje dat je tegenwoordig extra dikke blokken kunt krijgen die nog langer meegaan.
Heb je wel speciale klauwen nodig waar die inpassen.
Wordt bij 24 uurs races gebruikt.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 02-03-2013 09:58
Hobby's kosten (veel) geld, altijd mooi dat je dan af en toe met speurwerk wat kunt besparen!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-03-2013 22:44
Ook mijn speurtocht naar reserve remschijven is ten einde.
Helaas kon ik die niet rechtstreeks bij Stoptech in Amerika krijgen.
Racetech in Heist op den Berg (België) was de goedkoopste (600 euro) en had ze ook nog op de plank liggen.
http://www.racetech.be/
Omdat de schijven opgebouwd zijn uit 2 delen hoef je alleen de buitenring te vervangen en kan je het centerstuk hergebruiken.

De DSK (deutsche Sportfahrer Kreis) heeft de 2e trackday op de Nordschleife vlak na Bilsterberg ingepland.
Dan ga ik liever op 3-7 naar de Ring.
Dus dit is nu het lijstje:

31-3 Zandvoort (vrijrijden.nl)
27-5 Spa (evo club)
5-6 Nordschleife (DSK)
3-7 Nordschleife (DSK)
31-8 Zolder (vette club belgië)
?-11 Nürburgring GP baan. (DSK)

Het aanmelden voor de Ring start 18-3. Dat wordt weer goed opletten.

Outjer
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-03-2013 17:33
600 euro? Daar koop je tegenwoordig zowat een hele RX-8 voor!

Ok, ik overdrijf. :-)

Misschien moeten we op 31-3 eens gaan kijken op Zandvoort.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 12-03-2013 21:06
Leo:

> 600 euro? Daar koop je tegenwoordig zowat een hele
> RX-8 voor!
>
> Ok, ik overdrijf. :-)
>
> Misschien moeten we op 31-3 eens gaan kijken op Zandvoort.


Tja, is dan al ruim 1200 euro bij elkaar (schijven en blokken)
Maar dan heb je ook wat.
Vooral die raceblokken remmen een stuk heftiger dan de straat blokken die ik op de Rex had.

Op paaszondag hoef je niet vroeg op te staan. De Trackday begint pas om 12.00 u en loopt tot 18.00 u.
Super om je/jullie weer eens te zien !!

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 15-03-2013 22:38
Parkeren op die dag mag alleen op PA - PB - PC
De pakeergelegenheid binnen het cirquit is voor bezoekers gesloten.
Zo lijkt het.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 16-03-2013 19:52
Ja, het rennerskwartier staat vol met raceauto's, want op zaterdag en maandag (2e paasdag) vinden de paasraces plaats.
Dus je hoeft je niet te vervelen.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 12-04-2013 13:10 Edited 12-04-2013 13:50
Afgelopen zondag mijn eerste treffen met de Vette.
Het was een algemeen USA car treffen in Overpelt-België en er waren naast 20 corvetten ook andere amerikaanse auto's.
De sfeer was prima, maar wel een beetje anders dan met de Rex.
Kijk maar naar de foto's.
http://froggy.punt.nl/content/2013/04/Cruise-In-Overpelt-7-april-2013
De gespreksonderwerpen zijn wel grotendeels gelijk
Over kapotte motoren en zo..

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 12-04-2013 16:38
Outjer:

> Afgelopen zondag mijn eerste treffen met de Vette.
> Het was een algemeen USA car treffen in
> Overpelt-België en er waren naast 20 corvetten ook
> andere amerikaanse auto's.
> De sfeer was prima, maar wel een beetje anders dan
> met de Rex.
> Kijk maar naar de foto's.
> http://froggy.punt.nl/content/2013/04/Cruise-In-Overpelt-7-april-2013
> De gespreksonderwerpen zijn wel grotendeels gelijk
> Over kapotte motoren en zo..
>
> Outjer


Dat is geruststellend ;-(
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 25-08-2013 17:28
De volgende trackday komt eraan!
Nouja, het is een uur tracktime op Zolder.
In het voorprogramma van de 24 uur van Zolder komend weekeinde (31-8/1-9)
De Belgische Vette club zorgt voor circa 20 vette's die op zaterdag van 11.20 tot 12.20 u Demo rondjes rijden met klanten.
Voor de rijders gratis.

Er zal dan al veel plubliek aanwezig zijn...
Volgens deze site komen er 40.000 bezoekers:
http://www.circuit-zolder.be/content/menzo-24-hours-zolder.

Hier het tijdschema van de zaterdag:
09.05-09.35 24 H Warm up (30’)
09.55-10.25 BHC Race 1 (30’)
10.45-11.10 PCCB Race 2 (25’)
11.20-12.20 Corvette Demo laps (60’)
12.40-13.10 BHC Race 2 (30’)
13.30-13.55 PCCB Race 3 (25’)
16.00 24 H Race (24 hours)

Ik heb er zin in.
Het is mijn 4e trackday hier, maar de eerste maal met de Vette en nog nooit met zoveel toeschouwers.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 03-09-2013 21:22
FF een verslagje van een heel geslaagde dag op Zolder.

Het was mijn 4e trackday op dit circuit.
De eerste maal met de Vette.
In 2007 was ik er al 2 maal geweest met mijn vorige auto (een Mazda RX8)
Ik had toen de Eran racing cursus gevolgd en was daarna nog eenmaal via de Skylimit trackday organisatie de baan op geweest.
Ook heb ik er met mijn motor in 2009 tijdens de yamaha dagen gereden.

Om vast in de stemming te komen was er op vrijdag de verplichte briefing.
Inhalen alleen links en de pacecar (een C5 Z06) mocht niet ingehaald worden.
Hmm.

Zaterdag stonden er op het parkeerterrein 19 corvetten.
Met een hoog Z06 gehalte en zelfs 2 nieuwe ZR1's. Prachtig.
De Pacecar werd voorzien van full slicks.
Er was nog een C6Z06 met semislicks, raceremmen,racestoelen, etc

We gingen met die 19 Vette's 120 klanten een circuitdoop geven (zo heet dat In België).
Dat betekende dat we elke 3 ronden binnen kwamen om (snel) van passagier te wisselen.

Vlak voor dat we de baan opgingen begon het flink te regenen. Leuk als je dan op semi-slicks staat.
Gelukkig was het zeeer plaatselijk en bleef 90 % van de baan droog.

Onnodig te vertellen dat we heel veel plezier hadden.
En met slechts 19 auto's in de baan ook zeer veilig.
Elke ronde volgas over de duivelsberg. Kippenvel.

Tussen de terlaemenbocht en de bolderbergbocht zit een klein knikje naar links.
Precies daar kom je ook over een klein heuveltje.
Met een 200 pk mazda volgas. Nu niet. pff.
Gelukkig had ik de tracktion control aangelaten.

Op het rechte stuk(je) achter de pits tik ik net de 200 aan.

Op de site van de NPCC staat een verslag en de link naar heel veel foto's:
http://www.npcc.be/popup-0171.php
Daar zijn deze foto's van.

De hoogste motorolietemperatuur was 128 graden en de watertempratuur 107 graden.
De bandenspanning van de Toyo's R888 semislicks ging van 1,9 bar naar 2,4 bar.
Dat was te veel voor een goede grip. Bij aanremmen na start/finish werd de achterkant erg onrustig.
Na verlagen naar 2,2 bar was de Vette daar weer stabiel.
Na een krap uur trappen was de remolie zo heet dat ie ging koken. Daar moet snel nieuwe in.

Na afloop konden we genieten van de 24 uurs race.
Wat een superdag.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 04-09-2013 14:18
Mooi verslag, thnx
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-09-2013 15:15 Edited 04-09-2013 16:05
idd, heel boeiend verslag Outjer.
Is overigens een olietemperatuur van 128 niet te veel boven de limiet (ivm met snelle afbraak smeereigenschappen) van ca. 110 gr. C? (weet niet zeker of die veronderstelling juist is; gaarne andere mening indien van toepassing)
- Van Matex (ForumPro) op 04-09-2013 19:51
Ja weer een fraai verslag.

Mooie foto's ook.
Ik zie 1 ZR1 op de baan reed die andere niet mee?
Op een van de foto's zit je em. wel op z'n bumper op het rechte stuk.
Wat ik toch ook mooi vind is de antraciet kleurige gewrapte C6 Z06.

zo te zien weer een top dag.

bedankt.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-09-2013 20:30
128 graden vond ik ook hoog , maar is voor een volsynthetische motorolie nog wel te doen.
Belangrijk is dat je niet boven de 140-150 graden gaat. Dan breekt de oliefilm.

Op het parkeerterrein voor het clubhuis stond een zwarte ZR1 met belgische kenteken. dacht ik.
Ik heb hem echter op de baan niet gezien. Is misschien niet meegereden.
Kon hem ook niet vinden op de foto's.

De gewrapte Z06 was heftig aangepast.
Een fors opgevoerde motor met speciale zuigers, nokkenas, bruluitlaaat, etc, etc. Ruim 600 pk.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 05-09-2013 07:11
Zo fantastisch kleurtje! Mooier dan het matzwart welke je vaak ziet, vind ik...
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 31-12-2013 18:58
Bijna 2014, dus tijd voor de kalender van 2014:

23-2-2014: Nürnburgring GP baan DSK. Moet er natuurlijk geen sneeuw liggen zoals vorig jaar..

20-4-2-14: Zandvoort. Vrijrijden.nl  Hotel (NH) is al geboekt. Paaszondag. Van 12.00 u tot 18.00 u. 30 euro per sessie van 20 min. Weer met 2 BMW circuit maatjes.

30-4-2014: Nordschleife. DSK. Aanmelding start 7 januari. Hopelijk lukt het een plekje te bemachtigen.

12-5-2014: Spa-Francorchamps. Evo club. Open trackday. 307 euro. Al een maand geleden aangemeld en betaald. We hebben een pitbox.

16-6-2014: Bilster Berg. DSK. Aanmelding start 5 maart.

Outjer
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 14-01-2014 23:45
Outjer :
23-2-2014: Nürnburgring GP baan DSK

Het GP circuit van Nurburg wil ik ook wel eens doen, ik heb daar al naar gezocht maar vind nergens een site die dat aanbiedt.
Via wat doe jij deze dag ?
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 15-01-2014 17:48 Edited 15-01-2014 17:51
Hallo Bartman,

Op zaterdag 22-2 is de jaarvergadering van de DSK (Deutsche Sportfahrer Kreis)
Als je daar naar toe gaat mag je zondag 23-2 gratis de GP baan op.
Lidmaatschap kost inclusief het maandblad Sportauto 60 euro.
Aanmelden gaat via de site van de DSK.
http://www.dskev.de/index.html

Verder kun je vanaf 1 april rijden op de GP baan voor 27 euro per 15 min.
Hier de info:
http://www.nuerburgring.de/angebote/motor-action/touristenfahrten-gp-strecke.html
Als je doorklikt zie je de openingstijden.

Oja, mijn aanmelding voor de DSK trackday op 30 april op de Nordschleife is met heel veel geduld gelukt. (de site lag 36 uur plat !)

Outjer
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 15-01-2014 23:10
Ok, danku.
Het lijkt mij nogal een omslachtig gedoe.
En begrijp ik dat goed, rijden daar auto's en moto's door elkaar ? Dat lijkt mij ook niet veilig.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-03-2014 20:13 Edited 23-03-2014 20:16
FF een update.

De trackday op de Nürburgring GP baan op 23-2 heb ik laten schieten.
De baan was maar gedeeltelijk open ivm werkzaamheden en bovendien nat/vochtig.
Nu heb ik binnen 2 maanden 4 trackday's opstaan.

20-4-2014: Zandvoort. Vrijrijden.nl  Paaszondag. Van 12.00 u tot 18.00 u. (over 4 weken dus !)

30-4-2014: Nordschleife. DSK. Met veel geduld een plekje kunnen bemachtigen.

12-5-2014: Spa-Francorchamps. Al in november vorig jaar geboekt en betaald.

16-6-2014: Bilster Berg. DSK. Ook deze trackday was supersnel volgeboekt.

Op de jaarvergadering van de DSk op zaterdag 22-2 had ik gevraagd of het weer 36 uur zou duren voordat de aanmelding voor Bilster Berg online zou lukken.
Nee, ze hadden het nu beter voor elkaar, werd mij beloofd.
Op mijn vraag hoe laat de aanmelding dan wel zou starten op de aangekondigde 5 maart, was het antwoord : 08.00 u.
Hmm, dacht ik, want op 6 maart gingen we een lang weekend weg en thuis blijven was geen optie.

Op 5 maart had ik vrij, maar de wekker toch op 7 u gezet.
07.00 u: nog niets. Terug naar bed, en de wekker op 8 u gezet.
08.00 u: nog steeds niets. Terug naar bed, zal wel weer de hele dag duren , dacht ik.

Schiet ik om half tien wakker en zie tot mijn schrik dat er nog maar 11 plaatsen vrij zijn.
Direct het online formulier zo snel mogelijk ingevuld en als ik 1 minuut later op "versturen" druk zijn er nog maar 4 plekken vrij !!!
Pff. Later hoorde ik dat het binnen 30 minuten uitverkocht was. Lijkt wel op de Stones op Pink Pop.

Nu snap ik wat ze bedoelden met dat ze het nu beter geregeld hadden.
Gewoon geen starttijd vermelden.
Mijn maatjes hadden ook een plek kunnen krijgen.
Maar die hebben een of ander programmaatje geinstalleerd op hun computer.
Die ziet dat er iets op de DSK pagina verandert, en slaat dan alarm.

Outjer
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-03-2014 20:28
Je krijgt zo wel wakkere rijders op je trackday, dat wel.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-03-2014 21:37 Edited 24-03-2014 14:53
Ik zie net dat ik jullie nog niet verteld heb dat ik een setje extra velgen gekocht heb voor de Vette.
Ik had al winterbanden op originele velgen en semislicks op CCW velgen.
Maar voor de zomer banden nog niet.
Na lang zoeken een setje Motec velgen gekocht. 11x 18 en 13 x 18.
Daar moesten natuurlijk druksensoren in en bij montage bleek ook nog dat er langere tapeinden nodig waren.
Om die tapeinden te monteren moest ik de hele wieldragers eraf halen. Wat een klus.
Ondanks dat ik alles uit kast getrokken heb alles zo goedkoop mogelijk in te kopen waren de totale kosten 1700 euro.
Maar nu kan ik de semislicks echt oprijden en mocht een geboekte trackday nat zijn, hoef ik niet langs te kant te blijven staan.
Dus dan is het de investering wel waard.

Oja, ik ben nu inmiddels 21 maanden en 13.000 km de trotse eigenaar en kan jullie mijn eerste kostenoverzicht presenteren.
Jullie weten dat ik gek op overzichten:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=12988

Sinds de koop op 16 juni 2012 heb ik al bijna 8000 euro uitgegeven.

1. 6 gebruikte toyo's , gebruikte remblokken. racestoel met frame en gordels, etc, etc van de vorige eigenaar: 1000 euro
2. Optima red top accu : 130 euro
3. Winterbanden incl monteren en velgreperatie: 920 euro
4. Carbotech 3 sets remblokken: 640 euro
5. Versnellingsbakreparatie:  2000 euro
6. Toyo R888 semislicks 1 setje: 1250 euro
7. Motec velgen compleet:  1700 euro.
8. Grote beurt incl boegies,olie,filters, apk: 230 euro

Daar zitten wel veel investeringen bij voor de komende tijd.

Outjer
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-03-2014 15:07
Dat is een aardige investering maar je krijgt er natuurlijk een hoop voor terug.
Maar rij je nou alleen circuit  of ook gewoon op de openbare weg?
Blijft wel een hele dikke rit hoor :)  goed gedaan.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 25-03-2014 20:32
Mellie:

>> Maar rij je nou alleen circuit  of ook gewoon op de
> openbare weg?
>


Beide. dus ook gewoon woon/werk, boodschappen (nouja, soms, niet vaak) en vakantie.
Verbruik woon/werk: 12 l/100km. Vakantie naar frankrijk zowat 9 l/100km.
690 km op een tank. Meter gaf toen 8,2 L/100km aan !
120kmh op de cruise control. Is 1400 toeren in de 6.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 26-03-2014 18:28
230 euro voor een grote beurt, uitbesteed of zelf gedaan?
Super prijs!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 27-03-2014 20:56
CasperRX-8:

> 230 euro voor een grote beurt, uitbesteed of zelf gedaan?
> Super prijs!


Zelf.

8 boegies: 90 euro
10 L olie: 80 euro
Luchtfilter uitwassen en nieuwe filterolie erop: 12 euro
1 L remolie DOT 5.1  :10 euro
APK: 35 euro
Klepspeling gaat gelukkig automatisch.
Remblokken controleer ik voor en na elke trackday al

Boegies had nog goedkoper gekund.
APK ook best duur, maar de keurmeester valt niet over een airbag lampje en de vaste racestoel, etc

Enkele leermomenten:
1.Bij oliewissel bleek dat m'n opvangbak te klein was en te hoog.
  De vette is zo laag dat de opvangbak vast zat nadat ik de krik had laten zakken.
2. Bij olievullen eerst te veel erin. Is namelijk een drysumpsysteem en het niveau is maar kort af te lezen, na warmlopen.
3. Om de remmentestbank op te rijden eerst een stapeltje houten planken ervoor om de frontsplitter er niet af te stoten.

Outjer
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 28-03-2014 10:38
@ Outjer

De vette rijd nog(relatief gezien) redelijk zuinig.
690 op 1 tank dat haalde ik met me 323 niet eens(zat ook maar 45 liter in).
wanneer kom je bij mij in de buurt boodschappen doen met de vette :)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-04-2014 19:52
De kop is eraf. Het seizoen is begonnen.

Afgelopen zondag (paaszondag) zijn we in Zandvoort geweest.
Lekker zonnig en droog.
Een van mijn circuitmaatjes (Klaus) had zijn blauwe M3 (E36) verruild voor een mooie 996 Turbo uit 2003 met 450 pk.
Die had ie 2 weken geleden in Italië gehaald en hij had net tijd gehad om racestoelen, race remblokken en semi slicks te monteren.
Andreas had zijn oude tracktool nog. Een M3 (E46) met 350 pk uit 2006.

Mijn voorbereiding bestond uit het monteren van velgen met de semislicks (de Toyo's R888).
Natuurlijk wel FF de TPMS sensoren inlezen.

Vorig jaar had ik me in Zandvoort rot ge-ergerd aan het gebrek aan grip met de Michelin straatbanden.
Nu kon ik met de snelsten mee. Ook in de bochten en bij het aanremmen.
Hoewel ik nu voor de 7e keer in Zandvoort was, is er in het begin van elk jaar weer die spanning. Toch gek.

We waren nog geen halve ronde onderweg in de supersportklasse en de rode vlag ging al uit.
Een race swift was niet verder gekomen dan 2 bochten en was vlak voor de Hunzerug meerdere keren over de kop gegaan.

Het gevolg was dat bij de start van de volgende stint we eerst een ronde met max 60 kmh moesten rijden, voor het veld losgelaten werd.
Toen had ik de tracktion control al in de midden stand (de competitie stand) staan.
Maar als je iets te vroeg te veel gas geeft bij het uitkomen van de bochten stapt de achterkant een halve meter opzij.
Ik was gestart met een bandendruk van 1.65 bar rondom. Die loopt dan op tot 2,25-2,35 bar. Eigenlijk al teveel.
De verbruiksmeter stond na afloop ook weer op een vertrouwde waarde 37 l/100km.

Thuisgekomen de velgen er weer af gehaald. Remblokken nog goed voor de Nordschleife volgende week.
De voorbanden moet zijn nu te slecht. Nieuwe staan al klaar voor montage.
Ik had geen tijd om de TPMS sensoren in te lezen. Tot mijn verbazing geen foutmelding.
Blijkbaar kunnen er 2 sets in het geheugen staan.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 24-04-2014 08:34
Outjer,

mooi verslag weer.

Wat doet zo'n TPMS sensor nu precies?
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-04-2014 10:22
leuk verslag om te lezen,keep us posted please
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-04-2014 10:36
CasperRX-8:

> Outjer,
>
> mooi verslag weer.
>
> Wat doet zo'n TPMS sensor nu precies?


TPMS = tyre pressure monitor system. De banden luchtdruk sensor dus.
Die werken met radiosignalen.
Het mooie is dat ik via dat systeem de banden temperatuur weet. Ongeveer dan.
En dan weet ik weer hoeveel grip ik kan verwachten.

Outjer
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / Corvette C6 Z06
1 2 3 Terug Volgende  

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill